تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۰

نماینده مجلس: توصیه و تذکر رهبری نبود ۲۰ نماینده در کابینه دولت حضور می‌یافتند

نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: اینکه چهار نماینده استعفا داده اند تعدادی زیادی نیست، اگر فرمایشات رهبری و توصیه و تذکر ایشان به مجلس نبود از بین حدود ۳۳ نفر اعضای کابینه دولت سیزدهم حداقل ۲۰ نفر را نمایندگان مجلس شکل می‌دادند از کسب تصدی معاونت گرفته تا وزارتخانه ها.

نمایندگان مجلس یازدهم
رویداد۲۴ ذبيح الله اعظمي ساردوئي نماينده مردم جيرفت و عضو کميسيون کشاورزي در مجلس در رابطه با حضور برخي نمايندگان در دولت و انتقادات برخي نمايندگان به اين موضوع گفت: نمايندگان زيادي در اين دوره از مجلس خارج نشدند، فقط چهار نماينده براي تصدي مسئوليت هاي ديگر از جايگاه نمايندگي استعفا داده اند. براي وزارت کشاورزي گزينه اي بهتر از آقاي ساداتي نژاد نداشتيم و بايد ايشان به وزارت کشاورزي مي رفتند، البته براي وزير اقتصاد مي شد جايگزين ديگري پيدا کرد. 

او در ادامه بيان کرد: آقاي قاضي زاده هاشمي هم  4 دوره در مجلس نمايندگي مردم را عهده دار بودند و طبق گفته خودشان به دنبال اين هستند که در خدمت خانواده شهدا باشند. در مورد آقاي زاکاني هم بحث هاي زيادي مطرح مي شد و در نهايت ايشان ترجيح دادند تا از مجلس خارج شوند. 

اعظمي ساردوئي گفت: اينکه چهار نماينده استعفا داده اند تعدادي زيادي نيست، اگر فرمايشات رهبري و توصيه و تذکر ايشان به مجلس نبود از بين حدود 33 نفر اعضاي کابينه دولت سيزدهم حداقل 20 نفر را نمايندگان مجلس شکل مي دادند از کسب تصدي معاونت گرفته تا وزارتخانه ها.


بیشتر بخوانید: مجلسی که در راس امور نیست!/ نمایندگانی که برای حضور در دولت استعفا کردند؟


نماينده مردم جيرفت گفت: تذکر رهبري مبني بر آنکه نمايندگان براي کسب پست هاي ديگر استعفا ندهند، منجر شد تا نمايندگان مراعات کنند و دولت هم کابينه خود را از ميان نمايندگان انتخاب نکند. تعداد زيادي از نمايندگان براي حضور در دولت اعلام آمادگي کرده بودند و براي مصاحبه دعوت از انها صورت گرفته بود که با توصيه رهبري اين اتفاق نيفتاد. 

او در خصوص نحوه رويکرد دولت و مجلس در اين چهار سال بيان کرد: نمايندگان از همان ابتدا در جلسه با رئيس جمهور مطرح کردند که چک سفيد امضا به دولت نمي دهيم، قوه مقننه مستقل است و با توجه به بعد نظارتي مجلس اگر دولت نتواند خوب عمل کند تذکرات و طرح سوالات و ابزارات نظارتي را به کار خواهيم برد اما تا حتی الامکان تعامل مي کنيم. جامعه انتظار دارد تا اين سه قوه با هم تعامل کنند و دعوا و مرافه اي نباشد. ما محکوم به موفقيت هستيم. 

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان