تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

احکام «فوق‌العاده ویژه معلمان» صادر شد/بسیاری از فرهنگیان از ابتدای مهر ارتقاء رتبه خواهند داشت

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش، روند «ساماندهی نیروی انسانی» در آغاز سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

فوق‌العاده ویژه معلمانرویداد۲۴ ناصر سلیمانزاده؛ در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که با موضوع «پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید»، در اردوگاه فرهنگی - تربیتی شهید باهنر، برگزار شد، درخصوص «ساماندهی نیروی انسانی» اظهار کرد: در رابطه با به کارگیری «نیروهای قرآنی، نهضت سوادآموزی و ...»، بخشنامه‌ای تدوین شده که تا پایان همین هفته به استان ها ارسال خواهد شد. بر اساس این بخشنامه، تمام افرادی که «دوره های مهارت آموزش» را سپری کرده اند از ابتدای مهرماه استخدام خواهند شد.

وی افزود: افرادی که دوره‌های مهارت‌آموزی را تاکنون به پایان نرسانیده اند، پس از اتمام این دوره ها، به صورت پیمانی استخدام خواهند شد. همچنین دوره آموزشی افرادی که امسال موفق به کسب نمره حدنصاب در آزمون اول مردادماه ۱۴۰۰ شده اند، از اول مهرماه آغاز خواهد شد.

سلیمانزاده گفت: با تلاش های همکارانم در وزارت آموزش و پرورش، احکام «فوق‌العاده ویژه معلمان» با میانگین ۲۱%صادر شد و به دلیل محدودیت‌هایی قانونی افزایش درصدها وجود نداشت و بسیاری از همکاران از ابتدای مهر ارتقاء رتبه خواهند داشت و همکاران در مناطق و شهرستان ها بزودی احکام مربوط را صادر خواهند کرد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری گفت: در برنامه ریزی ساماندهی نیروی انسانی، بکارگیری ۲۴ ساعت در هفته معلمان حق التدریس توصیه و تاکید می شود تا افرادی که در مرحله سوم و یا چهارم دوره های مهارت آموزی را با موفقیت سپری می کنند، بلافاصله بتوانیم حکم استخدام آنها را صادر کنیم.


بیشتر بخوانید: ۳ اقدام مهم آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید


وی درخصوص نیروی انسانی سازمان تعلیم و تربیت گفت: نیروی انسانی «سازمان تعلیم و تربیت» با تصویب تشکیلات تفضیلی آن تامین خواهد شد و در استان و شهرستان ها از ظرفیت کارشناسان بخش پیش دبستانی و غیردولتی کمک خواهیم گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در ضمن موضوع لایحه رتبه بندی معلمان همچنان در حال پیگیری است و به همکاران توصیه می شود در صورت امکان و نیاز مناطق استمرار خدمت داشته باشند تا بتوانند از مزایای مربوط بهره مند شوند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان