تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

۱۳ گل استقلال و ۵ گل پرسپوليس سوخت!

 استقلال و پرسپوليس با شايستگي هر چه تمام راهي مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا شدند و بهترين خطوط تهاجمي غرب آسيا را در اختيار داشتند اما درصد زيادي از اين گل‌ها را بازيکنان جدا شده دو تيم زدند.

 استقلال و پرسپوليس

رویداد۲۴ شايد در ابتدا راه کسي فکرش را نمي‌کرد استقلال صدرنشين گروه مرگ شود و پرسپوليس مثل آب خوردن از گرماي هند فرار کند اما نمايندگان ايران با نمايشي درخشان راهي مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا شدند.

مثل هر سال بعد درخشش نمايندگان ايران در آسيا ستاره‌هاي اين دو تيم به سادگي جدا مي‌شوند و دست مربيان براي بازي در مراحل حذفي بسته مي‌شود. تيم‌هاي آسياي متمول کمين مي‌کنند و ستاره‌هاي تيم‌هايي که توانايي مالي خوبي ندارند به خدمت مي‌گيرند.

در ليگ قهرمانان ۲۰۲۱ سرخابي‌هاي تهراني تغييراتي مهمي‌داشتند که عمده آن مربوط به گلزنان دو تيم مي‌شود. رقبا و دشمنان داخلي و خارجي سرخابي‌هاي تهراني هوشمندانه اين دو تيم را تضعيف کردند تا يک بار ديگر قهرماني در آسيا دور از دسترس به نظر رسد.

 استقلالي‌ها جدايي تيام و جباروف را در کنار چند ستاره ديگر مثل ابراهيمي،  نورافکن و مجيد حسيني از تيمي که شايسته قهرماني در آسيا بود را فراموش نمي‌کنند و پرسپوليس‌ها هم در فينالي که مدافعان اين تيم مقصر باخت بودند جاي خالي شجاع خليل زاده را فراموش نخواهند کرد اما اين اتفاقات هم درس عبرتي براي مديران جديد سرخابي نشد و اين دو تيم باز هم در آستانه موفقيت در آسيا بازيکنان کليدي خود را از دست دادند.


بیشتر بخوانید: ۵ بدشانسی بزرگ پرسپولیس


در استقلال اوضاع بسيار عجيب پيش رفت. بعد باز شدن زخم چرکين اخلافات مديريت استقلال و سرمربي تيم مشخص شد هيچ يک از بازيکناني که کنار رفتند با دستور سرمربي تيم نبود تا مجيدي ۴ گلزن خود را در آسيا از دست بدهد
مهم ترين اين نفرات هم شيخ دياباته است که با ۵ گل زده برترين گلزن استقلال و يکي از ستارگان جام تا اين مرحله بود. به ليست گلزنان استقلال توجه کنيد ...

شيخ دياباته: ۵، مهدي قايدي: ۳، محمد نادري: ۲ ، فرشيد اسماعيلي: ۳، ارسلان مطهري: ۱
 استقلال در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا ۱۴ گل را توسط ۵ بازيکن وارد دروازه رقبا کرده که از اين جمع تنها ارسلان مطهري با يک گل زده در جمع شاگردان مجيدي باقي مانده و قرارداد خود را تمديد کرده است!

با محاسبه اين يک گل از ۱۴ گل تنها حدود ۷ درصد از گل‌هاي استقلال را در ليگ قهرمانان آسيا توسط بازيکنان فعلي اين تيم به ثمر رسيده است و با اين شرايطي که مي‌بينيد مجيدي بايد تيمش را آماده بازي حساس امروز با الهلال کند.
در پرسپوليس شرايط به نظر بهتر از استقلال است اما در اين تيم هم بهترين گلزن آسيايي جدا شده و يکي از ارکان مهم خط دفاع پرسپوليس را ديگر در ترکيب نمي‌بينيم.

مغانلو که بهترين گلزن تيم بود به سپاهان رفت و کنعاني که سابقه گلزني هم داشت از اين تيم جدا شد. حالا ليست گلزنان پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا سال ۲۰۲۱ را ببينيد.
سيد جلال حسيني: ۲، کمال کاميابي نيا: ۲، شهريار مغانلو: ۴، مهدي ترابي: ۲، عيسي آل کثير: ۲، کنعاني‌زادگان: ۱، احسان پهلوان: ۱

پرسپوليس هم مثل استقلال در گلزني قدرتمند ظاهر شد و ۱۴ گل را توسط ۷ بازيکن وارد دروازه رقبا کرد. در پرسپوليس ۹ گل توسط بازيکنان فعلي اين تيم به ثمر رسيده اما بهترين گلزن آنها از جمع شاگردان گل محمدي خارج شده است.
زدن حدود ۶۴ درصد گلهاي پرسپوليس توسط بازيکنان فعلي اين تيم نشان مي‌دهد تيم يحيي ثبات نسبتا بيشتري داشته و نفرات کليدي خود را بر خلاف استقلال توانسته حفظ کند.

هر دو تيم مهره‌هاي گلزن کليدي خود را از دست داده اند اما حضور جانشينان پر انگيزه مي‌تواند اميد را به اردو سرخابي‌ها باز گرداند. در ليگ قهرمان ۲۰۲۰ عيسي آل کثير جانشين خلف علي عليپور بود و گل‌هاي حساسي را به ثمر رساند و در فصل جديد بازي‌ها هم بازيکنان جديد دو تيم مي‌توانند بدرخشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان