تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
پيشکسوت آبی‌ها:

منصوريان و فکري را سوزانديد؛ لااقل به مجيدي رحم کنيد

پيشکسوت تيم استقلال گفت: بازي مقابل تيم هاي عربستاني هميشه سخت است اما استقلال ثابت کرده در روزهاي سخت هميشه مي‌تواند برنده باشد.

فرهاد مجیدی

رویداد۲۴ با اعلام رسمي عليرضا منصوريان سرمربي تيم صنعت نفت آبادان مجاهد خذيراوي بازيکن اسبق استقلال و هم تيمي منصوريان به عنوان مربي تيم صنعت نفت در فصل بيست و يکم ليگ برتر انتخاب شد. مجاهد خذيراوي در گفتگو با خبرورزشي، درباره حضور دوباره اش در فوتبال آبادان، بازي تيم استقلال مقابل الهلال و همچنين شايعات مربوط به برکناري فرهاد مجيدي از سمت سرمربيگري استقلال حرف زد.

چه شد که ورود به عرصه مربيگري را از آبادان و تيم صنعت نفت آغاز کرديد؟
اولاً بايد بگويم اين افتخار از سوي عليرضا منصوريان نصيبم شد و از اين بابت خيلي خوشحالم چون من همه فوتبالم را از دوران نوجوانان و جوانان در آبادان آغاز کردم و از آنجا به استقلال و تيم ملي ايران رسيدم. حالا هم خوشحالم که دوباره در آبادان اين اتفاق بزرگ برايم رخ مي‌دهد و آن هم ورود به عرصه مربيگري است. انشالله که بتوانم کمک حال تيم صنعت نفت باشم.

قبول داريد منصوريان ريسک بزرگي کرده که تيم صنعت نفت را در دست گرفته؟ چون آباداني ها روي اين تيم خيلي حساس هستند؟
عليرضا منصوريان کاپيتان استقلال بوده و خوزستاني ها همه استقلال را دوست دارند بنابراين علي‌آقا بدون شناخت و دليل صنعت نفت را انتخاب نکرده است و البته مطمئن هستم که هواداران صنعت نفت هم اين شرايط را مي‌دانند. علي آقا آمده تا بهترين اتفاقات را براي فوتبال آبادان رقم بزند. البته اين را مي‌دانم و تاييد مي‌کنم که آباداني ها روي صنعت نفت خيلي حساس هستند. انشالله با کار خوب و نتايج خوب خيال هواداران هم از اين بابت راحت مي‌شود.

فکر مي‌کنيد بتوانيد صنعت نفت را به جايگاهي که طرفدارانش دوست دارند برسانيد؟
خيلي خوشحالم که قرار است کنار علي آقا (منصوريان) همچنين آقاي علي فيروزي که همه فوتبال دوران نوجواني ام را زير نظر ايشان بودم و ياد گرفتم باشم. آقاي فيروزي حالا سرپرست تيم صنعت نفت است. خوشحالم که علي آقا اين فرصت را به من داد تا بتوانم دوباره در فوتبال و از آبادان شکوفا شوم. اين را هم بگويم که بچه هاي آبادان خيلي محروم هستند. اينجا استعدادهاي زيادي دارد. مانند قاسمپورها، سراج ها، خودم و خيلي‌هاي ديگر. انشاالله بتوانيم فوتبال آبادان را دوباره به اوج برسانيم.

درخواستي از هواداران کم طاقت صنعت نفت نداريد؟ اينکه به منصوريان فرصت بدهند؟
من از هواداران صنعت نفت مي‌خواهم تا جايي که مي‌توانند از منصوريان حمايت کنند. انشاالله بتوانيم با حمايت هواداران امسال و در فصل بيست و يکم سهميه آسيا بگيريم و اگر خدا کمک کرد قهرماني بياوريم. انشاالله بتوانيم مردم آبادان را شاد کنيم.

استقلال مقابل الهلال بازي دارد. پيش بيني تان از اين بازي چيست؟
بايد بگويم فرهاد مجيدي بازيکنان خيلي خوبي گرفته و اينکه مي‌گويند تيم خوب بسته نشده را اصلاً قبول ندارم. اين بازيکنان همه از تيم‌هاي خوبي به استقلال آمده اند و الان استقلال يک تيم خوب و جوان را براي فصل پيش رو تشکيل داده.


بیشتر بخوانید: عوامل ناکامی استقلال در ۱۰ سال اخیر


خودتان مقابل الهلال بازي کرده‌ايد؟
بله. مقابل الهلال، الاتحاد و ديگر تيم‌هاي عربستاني بازي کرده‌ام. بازي مقابل تيم‌هاي عربستاني سخت است ولي استقلال هميشه در روزهاي سخت نتايج بهتري گرفته و من مطمئن هستم آنها از نام استقلال مي‌ترسند و اين بازي به سود استقلال تمام مي‌شود.

بهتر نبود اين بازي در ايران انجام شود؟
متاسفانه از روز اول جلوي پاي استقلال سنگ اندازي کردند. کلاً در اين سالها خيلي به فوتبال ايران لطمه زدند. آنهايي که در اي اف سي هستند نمي‌خواهند فوتبال ايران پيشرفت کند و جايگاه واقعي فوتبال ما در آسيا به همه ثابت شود. ولي فرهاد مي‌داند که در دبي ايراني زياد است براي همين آنجا را انتخاب کرد. اي کاش بازي تماشاگر داشت. اميدوارم با حضور موفق استقلال در بازي با الهلال تير آنهايي که براي فوتبال ايران بد مي‌خواهند به سنگ بخورد.

در اين چند روز شايعه شده اگر مجيدي مقابل الهلال نتيجه نگيرد او را برکنار مي‌کنند. نظر شما چيست؟
اين کار خيلي بدي است. اصلاً نبايد فرهاد را بردارند. مجيدي براي اين تيم زحمت کشيده. تيم را خودش بسته که اين خيلي خوب است. در روزهايي که تيم از باشگاه حمايت نمي‌شد خودش تيم را جمع و جور مي‌کرد. اصلاً اين چه رفتاري است که با مربيان جوان استقلال مي‌کنند؟

در اين چند سال اخير علي آقا منصوريان را سوزاندند. محمود فکري را سوزاندند. اصلاً کاري ندارم که آنها خوب نتيجه گرفتند يا بد، فقط اين که آنها را مي‌آورند و بعد بيرونشان مي‌کنند بد است. اينها سرمايه‌هاي استقلال هستند. بگذاريد بمانند و کار کنند و نتيجه بگيرند. الان فرهاد مجيدي وقت لازم دارد تا اين تيمي که خودش بسته را به رتبه هاي بالاي فوتبال ايران و آسيا برساند.

انتخاب معاون ورزشي ۴۸ ساعت قبل از بازي با الهلال را چطور تحليل مي‌کنيد؟
معاون ورزشي داشتن اصلاً مشکلي نيست. همه تيم‌هاي بزرگ دنيا معاون ورزشي دارند. آقا مهدي پاشازاده هم بزرگ استقلال است. کاپيتان استقلال بوده ولي نبايد اين‌طور فرهاد مجيدي و مهدي پاشازاده را درگير اين مسائل کنند. نبايد آنها را روبروي هم قرار دهند. الان زمان اين کار نبود. آقا مهدي فوتباليست بزرگي بوده است. او در تيم منتخب جهان بازي کرده ولي اين شکل انتخاب کردن در تيم تنش ايجاد مي‌کند.

بيشتر در اين باره توضيح مي‌دهيد؟
اين قبيل تصميم گيري ها باعث مي‌شود بچه‌هاي تيم تمرکزشان را از دست بدهند. چه اتفاقي مي‌افتاد اگر حکم آقا مهدي را سه شنبه اعلام مي‌کردند؟

چه توصيه اي به سرمربي استقلال داريد؟
در اين شرايط من فکر مي‌کنم فرهاد مجيدي نبايد دنبال اين مسائل باشد چون دل ميليون‌ها ايراني با استقلال است. همه ما دلهره بازي با الهلال را داريم. انشالله که استقلال الهلال را شکست مي‌دهد و بهترين اتفاق ها براي اين تيم رخ مي‌دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
تاج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
0
پاینده باد مجاهد خزیراوی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان