تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

پيش‌‌فروش واکسن‌هاي داخلي صحت دارد؟

رييس سازمان غذا و دارو با تکذيب خبرهاي بي‌اساس مبني بر پيش فروش واکسن‌هاي داخلي و تغيير سياست‌هاي وزارت بهداشت گفت: خبرهاي منتشر شده در مورد پيش‌خريد واکسن از شرکت‌هاي داخلي توليدکننده واکسن به هيچ عنوان صحت ندارد.

عوارض تزریق واکسن کرونا

رویداد۲۴ دکتر محمدرضا شانه‌ساز در خصوص دليل افزايش سرعت واردات واکسن و تزريق آن گفت: با دستور ويژه رييس جمهور براي تامين واکسن، چندين جلسه کميته واکسن در طول هفته توسط معاون اول رئيس جمهور براي تامين واکسن با حضور رييس بانک مرکزي،  وزارت خارجه، رييس سازمان برنامه و بودجه و رييس جمعيت هلال احمر با بخش هايي که مي‌توانند امر واردات و واکسيناسيون را تسهيل کنند، تشکيل و موجب شد تا واردات واکسن تسهيل و سرعت پيدا کند.

وي خاطرنشان کرد: در اين جلسات رفع موانع موجود در واردات واکسن پيگيري مي‌شود و از مهمترين دلايل سرعت گرفتن واکسيناسيون و واردات رفع موانع در اين جلسات است.

شانه‌ساز با اشاره به سرعت گرفتن مراحل توليد واکسن شرکت‌هاي داخلي اظهار کرد: توليدکنندگان داخلي نيز با اخذ مجوزهاي لازم به جرگه توليد مي‌پيوندند که نويدبخش روزهاي اميدوارکننده‌اي براي مهار انتشار کرونا با واکسن‌هاي توليد داخل است.

بنابر اعلام وبدا، شانه‌ساز تصريح کرد: وزارت بهداشت از ابتدا براي تامين واکسن در هر دو محور واردات و توليد ورود کرده بود و  هيچ فرصتي را براي تامين هر چه سريعتر واکسن از دست نداده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان