تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
پيشکسوت آبی‌ها:

فرهاد مجيدي بايد در استقلال بماند

پيشکسوت باشگاه استقلال گفت: «فرهاد مجيدي» بايد در استقلال بماند و موفق باشد،اما اگر به هر دليلي بخواهد برود و يا کنار گذاشته شود ديگر هواداران مربي ايراني قبول نمي‌کنند و بايد يک نام خارجي هدايت اين تيم را بر عهده بگيرد.

فرهاد مجيدي

رویداد۲۴ علي لطيفي سال‌ها پيراهن استقلال را پوشيد و براي اين تيم گل‌هاي حساسي را به ثمر رساند، بازيکن سال‌هاي دور استقلال از فرهاد مجيدي و مديران اين تيم حرف زد، او انتقاداتي مطرح کرد و بر اين باور بود مشکلات استقلال مربوط به امروز و ديروز نيست و سال‌هاست اين تيم شرايط مساعدي ندارد. متن گفت و گوي او  با خبرنگار ورزشي ايرنا در زير از حضورتان خواهد گذشت.

استقلال به الهلال باخت، نظرتان در اين باره چيست؟
متاسفانه به باخت استقلال در اين سال‌ها عادت کرده‌ايم؛ عادت کرده‌ايم اين تيم در بازي‌هاي بزرگ شکست بخورد، عادت کرده‌ايم از آسيا بالا بيايد اما در ادامه راه تيم را ضعيف کنند تا شکست بخورد و با اين رقابت‌ها وداع کند.

دليل اين اتفاقات چيست؟
يکي از عمده‌ترين مشکلات استقلال به عدم مديريت در اين تيم بر مي‌گردد، استقلال با کلکسيوني از مشکلات و حاشيه‌ها به امارات اعزام شد. درگيري‌هاي فرهاد مجيدي و احمد مددي تمرکز تيم را به هم ريخت. بازيکن قبل از سفر تيم قهر مي‌کند و نمي‌رود، مي‌دانيد اين يعني چي؟

يعني چي؟
در هيچ کجاي دنيا نمي‌بينيم تيمي که مي‌خواهد براي بازي مهم برود، چند بازيکن به دليل مشکلات مالي از سوار شدن به هواپيما خودداري مي‌کنند، مگر اين مسابقه ملي نبود، مگر هواداران استقلال با الهلال عربستان کري ندارند و اين مسابقه برايشان از اهميت فوق‌العاده‌اي برخورد نيست؟

استقلال خوب شروع کرد اما پايان بدي مقابل الهلال داشت.
استقلال قبل از اينکه به الهلال ببازد به ترس خود باخت، تا قبل از اينکه دروزاه اين تيم باز شود روش بازي خود را تغيير داد، استقلال در مرحله مقدماتي فوتبال هجومي، مالکانه را به نمايش مي‌گذاشت اما ترس از الهلال و بزرگ کردن اين تيم بيش از حد استرس را به وجود آورد.

الهلال آن تيمي نبود که انتظارش را داشتيم.
الهلال را طوري بزرگ کرده بودند که انگار استقلال با بارسلون يا رئال‌ مادريد بازي دارد، به نظر من الهلال از تيم‌هايي که استقلال در مرحله گروهي به مصاف آنها رفته بود ضعيف‌تر بود.
تغييرات زياد استقلال در اين ناهماهنگي بازيکنان مقصر نبود؟
دقيقا، همين را مي‌خواستم بگويم،استقلال نسبت به دو ماه قبل خود تغييرات زيادي داشت و اين تغييرات کمر هر تيمي را مي‌شکند، يکي از بزرگ‌ترين نقاط قوت پرسپوليس در چند سال گذشته ثبات بوده است، وقتي بازيکنان جديدي جذب مي‌شود، نياز به زمان است تا هماهنگي صورت بگيرد، در سال‌هاي اخير تغييرات مداوم به استقلال ضربات زيادي زده است.

در قهر بازيکنان چه افرادي مقصر هستند.
اينکه بازيکن به خود اجازه مي‌دهد سفر تيم را تحريم کند به عوامل مختلف بستگي دارد، مشکل از جايي شروع مي‌شود که به بازيکن مي‌گويند قرارداد امضا کن در فلان تاريخ پول مي‌گيري، به بازيکن قول‌هاي واهي مي‌دهند و وقتي اين بدقولي صورت مي‌گيرد بازيکن ناراحت مي‌شود، البته بازيکن هم مقصر است، اگر بازيکن هر اقدامي مي‌خواست انجام بدهد بايد پس از بازي با الهلال اعتراض خود را نشان مي‌داد.
همه مي‌دانستند اين بازي حيثيتي بود و در صورت باخت تبعات سنگين به همراه خواهد داشت، اين رفتار غير حرفه‌اي بود هر چند نمي‌توان يک طرفه به قاضي رفت و فقط بازيکن را مقصر اصلي دانست.


بیشتر بخوانید: فرهاد مجيدي گول خورد؟


چرا انتقادات از احمد مددي به اوج رسيده است؟
من منتقد احمد مددي هستم اما خانه استقلال از پايه ويران است و نمي‌توان او را گوشه رينگ قرار داد و انتقاد کرد، سيستم مديريتي استقلال در چند سال گذشته معيوب بوده است، نفرات فقط عوض شده‌اند و مديران جاي قبلي‌ها آمده‌اند اما مشکلات نه  تنها تغيير نکرد بلکه بيشتر هم شده است.

استقلال به مدير جديد نياز ندارد؟
استقلال در گذشته مديراني داشت که دلشان به حال اين تيم مي‌سوخت و از جيبشان هزينه مي‌کردند، آنها چک شخصي به بازيکن مي‌دادند تا آنها تمام تمرکز خود را در استقلال بگذارند اما مدت‌هاست که در استقلال از اين مديران دلسوز نداريم و همه به فکر خود هستند و هواداران برايشان اهميتي ندارد. استقلال مديراني را مي‌خواهد که اين تيم را بشناسند، عاشق باشند، کارنامه موفقي داشته باشند و هواداران آنها را قبول داشته و از وي حمايت کنند نه اينکه براي جدايي‌شان لحظه‌شماري کنند.

فرهاد مجيدي چقدر در اين نتايج مقصر است؟
به طور حتم مجيدي نيز اشتباهاتي داشته و در اين نتايج مقصر است. اما عامل اصلي مديران اين تيم بودند. من يک ايرادي از فرهاد مجيدي مي‌گيرم.

چه ايرادي؟
در فوتبال امروز اين طور نيست که با يک يا دو کمک به مسابقات برويد، فرها مجيدي به مربيان ايراني اعتماد و يا اعتقاد ندارد، در استقلال کمبود نيروي توانمند کاملا حس مي‌شود، من خودم مربي بوده‌ام، در طول ۹۰ دقيقه فشار زيادي روز دوش مربي است و او تمرکز خود را از دست مي‌دهد و به افرادي نياز دارد که به وي مشاوره دهند. وقتي مجيدي حاضر است اين همه آسيب ببيند يعني اعتماد و اعتقاد ندارد. وي سال ها در استقلال حضور داشته و حتما دوستاني داشته که به آنها باور قلبي داشته باشد.

صالح مصطفوي مورد اعتماد فرهاد مجيدي است؟
من به توانايي‌هاي صالح مصطفوي اعتقاد دارم اما او اسم بزرگي ندارد و در باور هواداران به عنوان آناليزور مطرح است، استقلال به نام بزرگ نياز دارد، به کسي که در استقلال بازي کرده باشد و هواداران باورش کنند.

گابريل پين نام بزرگي است، او به تازگي آمده و همه دنيا وي را مي‌شناسند.
گابريل پين نامي بزرگ است اما او تازه آمده است و در فرصت کوتاه نمي‌تواند کار خاصي انجام دهد، به نيمکت پرسوليس نگاه کنيد، کريم باقري، حميد مطهري، افشين پيرواني و افراد ديگر که کامل هستند و همواره در شرايط حساس به کمک گل‌محمدي مي‌آيند.

به نظر شما مجيدي در استقلال بماند يا نه.
من دوست دارم فرهاد مجيدي در استقلال بماند و موفق باشد، اگر او به موفقيت برسد در وهله اول تيم محبوبم موفق مي‌شود و دوم اينکه راه براي مربيان جوان باز مي‌شود اما اگر به هر دليلي فرهاد مجيدي بخواهد برود و يا کنار گذاشته شود ديگر هوادار استقلال مربي ايراني قبول نمي‌کنند و بايد يک نام خارجي هدايت اين تيم را بر عهده بگيرد.

به مجيدي رو نيمکت استقلال چه نمره‌اي مي‌دهيد.
اگر بخواهم تمامي جوانب را در نظر بگيرم به او از ۲۰ نمره ۱۵ مي‌دهم، او در زمينه کنترل حاشيه‌ها و اختلافات با مديريت نتوانست خوب عمل کند و اين حاشيه‌ها به تيم ضربه زد. او قول داده بود در اين فصل يک جام بگيرد و نتوانست اين کار را انجام دهد و هواداران ناراحت هستند. البته نقاط مثبتي داشت، در شرايط بد مالي تيم را کنترل کرد، در شرايط بدي آمد و شجاعت به خرج داد، او نه اين قدر خوب بود که بخواهيم بگوييم عالي عمل کرد و يا آنقدر ضعيف کار کرد که بگوييم بايد برود، مجيدي در اين مدت نمره متوسط مي‌گيرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان