تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰

واکنش ملا عبدالغنی برادر به اخبار اختلافات داخلی طالبان +فیلم

در روز‌های گذشته شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود مبنی بر اینکه در کاخ ریاست جمهوری افغانستان، بین دو جناح طالبان درگیری رخ داده و عبدالغنی برادر به شدت زخمی شده است.

واکنش ملا عبدالغنی برادر به اخبار اختلافات داخلی طالبان +فیلم

رویداد۲۴ عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر طالبان، در ویدئویی که روز چهارشنبه منتشر شد گزارش‌ها از زخمی شدن خود در درگیری با یک جناح رقیب طالبان را رد کرده است.

به گزارش بی‌بی سی، او در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی گفت: «نه این حقیقت ندارد؛ من خوب و سالم هستم.»

او در این مصاحبه که از سوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در توییتر هم پست شد گفت: «رسانه‌ها می‌گویند که اختلافات داخلی وجود دارد. بین ما هیچ مشکلی نیست، این حقیقت ندارد.»

این کلیپ کوتاه او را درحالی که روی مبلی نشسته و بیانیه خود را ظاهرا از روی کاغذی می‌خواند نشان می‌دهد.

او گفت: «هیچ جای نگرانی وجود ندارد.»

پیشتر یک مقام طالبان در توییتر نوشت که این مصاحبه از «تلویزیون آر تی اِی» پخش می‌شود تا «تبلیغات دشمن» باطل شود. مقام‌های طالبان بعد از انتشار این گزارش‌ها زخمی شدن برادر را تکذیب کرده بودند.

در روز‌های گذشته شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود مبنی بر اینکه در کاخ ریاست جمهوری افغانستان، بین دو جناح طالبان درگیری رخ داده و عبدالغنی برادر به شدت زخمی شده است.

این شایعات زمانی مطرح شد که عبدالغنی برادر در ویدئویی که روز یکشنبه از کاخ ریاست جمهوری منتشر شد، دیده نشد.

در همان روز محمد حسن آخوند، نخست وزیر طالبان، با وزیر خارجه قطر دیدار کرد. ویدئویی که از این نشست بیرون شد همه اعضای مهم کابینه را در ارگ نشان می‌داد، ولی آقای برادر در آن حضور نداشت.

طالبان در واکنش به شایعات گفت عبدالغنی برادر برای دیدار با هیبت الله آخوندزاده رهبر آن‌ها در قندهار بود و به زودی به کابل باز می‌گردد.

با این حال دو منبع طالبان در دوحه و کابل گفتند که درگیری لفظی بین عبدالغنی برادر و خلیل حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین طالبان و عمو/کاکای رهبر شبکه حقانی، در کاخ ریاست جمهوری روز پنجشنبه یا جمعه شب رخ داده بود.

منابع می‌گویند که آن‌ها بیرون از اتاق بودند و بین طرفداران آن‌ها درگیری رخ داده است. یک منبع گفت: «پس از آن حادثه، ملا عبدالغنی برادر ناراحت شد و به قندهار رفت.»

منابع می‌گویند که عبدالغنی برادر بر سر تشکیل دولت جدید و کابینه موقت طالبان اختلاف نظر داشته است. نظر به گفته‌های این منابع، «او دولتی نمی‌خواست که تمام مقاماتش رهبران طالبان یا آخوند‌ها باشند.»

گروه طالبان در ۲۴ اسد/شهریور کنترل کابل را در دست گرفتند و با سه هفته تاخیر، برخلاف انتظار، دولت موقت به رهبری ملا حسن آخوند را اعلام کردند.

تقریباً همه وزرای موقت کابینه، یا رهبران گروه طالبان است یا نزدیک به رهبری این گروه هستند، و این گروه مرتب تاکید کرده که این کابینه موقت است و ساختار و ترکیب دایمی نیست.

تا حال هیچ دولتی کابینه گروه طالبان را به رسمیت نشناخته است.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طالبان ، افغانستان
نظرات شما
پیشخوان