تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰

رییسی: اولویت نخست جمهوری اسلامی ارتباط با کشور‌های منطقه است

رییس‌جمهوری اولویت نخست جمهوری اسلامی ایران را ارتباط با کشور‌های منطقه به‌ویژه کشور‌های همسایه عنوان کرد و گفت: با سفر به تاجیکستان فصل جدیدی از ارتباط با این کشور در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی رقم می‌خورد.

رییسی: اولویت نخست جمهوری اسلامی ارتباط با کشور‌های منطقه است

رویداد۲۴ آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در مراسم بدرقه رسمی از ایشان در سفر به تاجیکستان در کنفرانس خبری، اظهار کرد: این سفر بنا به دعوت رسمی رییس جمهور تاجیکستان انجام می‌شود و علاوه بر حضور در اجلاس شانگ‌های و بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران، دیدار‌هایی نیز با سران و مسوولان عالی کشور‌های شرکت‌کننده در این اجلاس خواهیم داشت.

رییس جمهوری با بیان اینکه مسئله همکاری‌های کشور‌های منطقه از مسائل مهم و منطقه‌ای است، افزود: برای همکاری‌های منطقه‌ای بسیار اهمیت قائل هستیم و سازمان شانگ‌های یکی از سازمان‌های فعال برای همکاری‌های منطقه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران در آن حضور فعال خواهد داشت.

رییسی با بیان اینکه آسیا از خزائن مهم فرهنگ و تمدن بشری است، گفت: مدنیت در جای جای آسیا قابل بحث و مذاکره است.

رییس‌جمهوری دیدار با مقامات شرکت کننده در اجلاس و تعامل اقتصادی با کشور‌های آسیایی را جزو سیاست‌های اصلی دولت خود عنوان کرد و افزود: با این سفر فصل جدیدی در ارتباط با تاجیکستان در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی رقم می‌خورد.

رییس دولت مردمی با ابراز تاسف از وقفه ایجاد شده در مناسبات خوب دو کشور ایران و تاجیکستان، اظهار کرد: با این سفر یک فصل جدیدی را برای روابط در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با این کشور رقم خواهیم زد.

وی افزود: در این سفر در حوزه‌های حقوقی، اقتصادی و کشاورزی، قرارداد‌هایی از طرف هیات‌های همراه رییس جمهوری و مقام‌های تاجیکستان امضا می‌شود که به دنبال این قرارداد‌ها باید اقدام و عمل بین مسوولان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان باشد که این روابط را می‌تواند میدانی‌تر کند و شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

رییسی ادامه داد: با آقای امام علی رحمان رییس جمهور تاجیکستان هم دیدار دوجانبه‌ای خواهیم داشت.

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: ارتباط با کشور‌های منطقه به ویژه تقویت و توسعه روابط با کشور‌های همسایه جمهوری اسلامی ایران جزو اولویت‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ابراز امیدواری کرد که در مجموعه مذاکراتی که با مسوولان عالی کشور‌ها در این سفر انجام می‌شود تعامل بین کشور‌های آسیایی بیش از قبل باشد و گام‌های جدیدی در این ارتباط برداشته شود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رییسی ، دولت
نظرات شما
پیشخوان