تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
جلال میرزایی:

موضع رئیسی ادامه مذاکرات است/ انتخاب باقری کنی به جای عراقچی، ما را به آغاز مذاکرات نزدیک‌تر می‌کند

یک نماینده ادوار مجلس گفت: با توجه به تغییراتی که در تیم مذاکره کننده صورت می‌گیرد اگر قرار باشد دستاوردی برای مذاکرات وجود داشته باشد متعلق به تیم جدید سیاست خارجه است.

موضع رئیسی ادامه مذاکرات است/ انتخاب باقری کنی به جای عراقچی، ما را به آغاز مذاکرات نزدیک‌تر می‌کند

رویداد۲۴ جلال میرزایی، نماینده ادوار مجلس، در رابطه با احتمال گشایش در سیاست خارجی و اقدامات رئیس جمهور در این باره گفت: امیدی که امروز مردم دارند این است که مذاکرات ادامه پیدا می‌کند و ما باید منتظر باشیم که برای هفته‌های پیش رو مذاکرات در وین از سر گرفته شود، اما برای آن یک مقدماتی لازم است کمااینکه باید توجه داشته باشیم با توجه به تغییراتی که در تیم مذاکره کننده صورت می‌گیرد اگر قرار باشد دستاوردی برای مذاکرات وجود داشته باشد متعلق به تیم جدید سیاست خارجه است.

او افزود: انتخاب باقری کنی به جای سید عباس عراقچی، ما را یک گام به آغاز مذاکرات نزدیک‌تر می‌کند و کمک می‌شود که اگر توافقی بوجود آمد این توافق برای دولت جدید تلقی شود نه تیم قبلی سیاست خارجی و مذاکره کننده قبلی. در حال حاضر بحث بر سر این است که مذاکرات از سرگرفته شود و در این موضوع اختلافی بین دولت و مجلس نیست، اما دغدغه‌ای که در سطوح بالاتر وجود دارد این است که اگر این مذاکرات منجر به توافق شد این توافق را چه کسی به ارمغان آورده و این دستاورد برای چه کسی است؟

میرزایی تاکید کرد: اینکه چند نماینده مجلس موضعی بگیرند که مغایرتی با سیاست آقای رئیسی در برجام داشته باشد، تعیین کننده نیست آن چیزی که تاثیرگذار است سیاست‌های کلی و سیاست نظام است که این همراهی را در اکثریت مجلس و دولت دارد و در این ارتباط ابهامی وجود ندارد.

نماینده ادوار مجلس در پایان گفت: موضع آیت الله رئیسی ادامه مذاکرات است و این سیاست هم موضع نظام است و اختلاف نظری در این مسئله وجود ندارد. موضع آقای رئیسی کاملا با موضع نظام یکی است در واقع او، دولت را مجری سیاست‌های نظام می‌داند یعنی دخل و تصرفی در تاکتیک و راهبرد ندارد آن چه که موضع نظام باشد، هم اجرا خواهد شد.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
1
1
برای مردم فرق نمیکنه چه دولت یا چه تیمی مذاکره را قطعی و تمام کنه. مهم اینکه یکی اون رو به سرانجام برساند.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
با مخالف برجام میخواهی برجام را به سرانجام برسانی حتما نوعی تر دستی است همانطور که مخالف واکسیناسیون الان شده مدعی واکسیناسیون
نظرات شما
پیشخوان