تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

همزمانی کرونا و آنفلوآنزا؛ فرصت یا تهدید؟

با فرارسيدن فصل ابتلا به آنفلوآنزا سازمان جهاني بهداشت به سوالاتي در اين باره پاسخ مي دهد

همزماني کرونا و آنفلوآنزا

رویداد۲۴ واکسن آنفلوآنزا بهترين راه پيشگيري از ابتلا به اين بيماري و کاهش عوارض جدي آن است. اثربخشي اين واکسن به عواملي مانند اين که  ويروس ايجاد کننده بيماري تا چه حد به واکسن تزريق شده شباهت دارد، همچنين وضعيت بهداشتي و سن فرد واکسينه شده ارتباط دارد.

به طور متوسط اين واکسن از حدود 60 درصد عفونت‌ها در بزرگ سالان بدون بيماري زمينه‌اي بين ۱۸ تا ۶۴ ساله جلوگيري مي کند. با تداوم همه گيري کرونا نگراني بابت عفونت آنفلوآنزا افزايش يافته است.


بیشتر بخوانید: زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا


در همين باره سازمان بهداشت جهاني در اولويت قرار گرفتن  افراد سالمند براي واکسيناسيون را توصيه مي کند که در صورت در دسترس بودن واکسن به ترتيب زنان باردار و کودکان در اولويت بعدي تزريق قرار خواهند گرفت. اين سازمان در پاسخ به پرسشي که در خصوص واکسيناسيون آنفلوآنزا در فرد مبتلا به کوويد پيش مي آيد اذعان کرد: «هيچ منعي براي واکسيناسيون افرادي  که مبتلا به کوويد شده اند، وجود ندارد.

با اين حال، براي به حداقل رساندن خطر هنگام تزريق واکسن  آنفلوآنزا ، افراد مبتلا به کوويد 19 مشکوک يا تاييد شده بايد در قرنطينه بمانند تا  از گسترش عفونت جلوگيري شود و بعد از بهبودي براي تزريق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند تا احتمال ابتلا به بيماري شديد آنفلوآنزا کاهش يابد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان