تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
هاشمی‌طبا:

هنوز تفاوتی با دولت روحانی حس نکردیم/ مظلوم نمایی ترفندی برای فرار از پاسخگویی

مصطفی هاشمی طبا در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: طی چند ماهی که دولت جدید روی کار آمده هنوز تفاوتی با دولت آقای روحانی حس نکردیم و دولت بر اساس همان سیاست‌ها پیش رفته است.

دولت سیزدهم

رویداد۲۴ «مصطفی هاشمی طبا» معاون رئیس جمهور در دولت هاشمی رفسنجانی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ که با این که از نامزدی انصراف نداد، اعلام کرد که خودش به روحانی رای می دهد در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «طی چند ماهی که دولت جدید روی کار آمده هنوز تفاوتی با دولت آقای روحانی حس نکردیم و دولت بر اساس همان سیاست‌ها پیش رفته است. فرق جایی است که دولت سیاستی داشته باشد که بر مبنای آن برای حل مشکلات اولویت داشته باشد. در حالی که دولت می‌خواهد همه مسائل را با هم حل کند و اولویتی ندارد».

هاشمی طبا در ادامه نوشت: «کشور باید اولویت داشته باشد، اولویت  کشور در حال حاضر باید محیط زیست، کشاورزی و آینده زیستگاه کشور باشد. چرا که اگر شرایط زیست محیطی درستی نداشته باشیم کشور خشک و خاکستری می‌شود، لذا نمی‌توان به همه چیز بودجه اختصاص داد و همه کار کرد».

** آنچه امروز دولت رییسی درو کرده نتیجه بذری بود که دولت روحانی کاشت

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «در شرایطی که پیرو تحول اساسی که در بحث واردات واکسن در مدت کوتاه دولت سیزدهم رقم خورد، ابتدا اصولگرایان از نقش این دولت در این تحول سخن گفتند، در ادامه برخی ناظران با تاکید بر اینکه تحقق این میزان واردات واکسن ظرف مدت کوتاهی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، ممکن نیست و قاعدتا آنچه امروز دولت رییسی درو کرده، نتیجه بذری بوده که دولت روحانی کاشته، ادعای حامیان دولت رییسی را رد کردند».

در ادامه این مطلب، «حشمت الله فلاحت پیشه» از نمایندگان حامی دولت روحانی در مجلس دهم در مصاحبه با این روزنامه گفت: «این نکته مهم را باید درنظر داشته باشیم که سیاست خارجی یک روند است و دیپلمات‌ها همواره روند گذشته را دنبال می‌کند. درنتیجه معتقدم بذر آنچه اکنون به ثمر نشسته، قطعا در گذشته کاشته شده بود و بر همین اساس نیز امیدوارم دولت آقای رییسی اقداماتی را که دولت آقای روحانی در راستای پیوستن به گروه «بریکس» انجام داد، دنبال کند و در آینده شاهد پیوستن ایران به این گروه باشیم».

جریان اصلاح طلب از همان ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در پی مصادره موفقیت های دولت رئیسی به نفع دولت روحانی است.  

آقای رئیسی- ۲۹ شهریور- در دیدار با خانواده شهدا گفت: «متأسفانه شاهد بودیم که بعضی‌ها واردات واکسن یا حتی پیوستن کشور به سازمان شانگهای را متوقف بر پذیرش FATF کرده بودند و حتی در جلسات رسمی نیز بر موضع خود پافشاری می‌کردند».

همچنین «علی خضریان» نماینده مجلس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «انچه پیرامون پیوستن ایران به سازمان شانگهای جهت ثبت تجربه ملت ایران باید یاداوری شود، طرح ادعای جناب محمدجواد ظریف است که به منظور پیشبرد اهداف سیاسی جریان غربگرا در نامه‌ای به مسولان نظام مدعی موانع توهمی مانند وضعیت ایران در نسبت با FATF جهت عضویت در این سازمان شده بود». نکته قابل توجه اینجاست که این اظهارنظر نمانیده مجلس از سوی وزیر خارجه سابق تکذیب نشد.

واقعیت این است که کارنامه دولت تدبیر و امید- دولتِ اصلاح طلبان- به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. به همین منظور جریان اصلاح طلب به شدت مشغول کار است تا با دستاوردسازی، تصویر این دولت در افکارعمومی را تغییر دهد.


بیشتر بخوانید: نامه سرگشاده زیباکلام به رئیسی/ می‌خواهید بحران برجام ادامه یابد؟


** مظلوم نمایی، ترفندی برای فرار از پاسخگویی درباره کارنامه

روزنامه شرق در مطلبی به نقل از «احمد شیرزاد» نماینده تندرو مجلس ششم نوشت: «در شرایط فعلی مجموعه اصلاح‌طلبان خیلی به حساب نمی‌آیند البته که اصلاح‌طلبان تأثیرگذار بودند و جهت‌گیری‌های قاطعی را در سال های ۹۲، ۹۴، ۹۶ و خرداد ۷۶ داشتند، در مجالس دهم و ششم هم تأثیرگذار بودند اما درحال‌حاضر به دلیل شکست سختی که در انتخابات اخیر داشتیم؛ اگرچه شکست جوانمردانه نبود اما شکست، شکست است و برای همین حرف‌هایشان متأسفانه خیلی به حساب نمی‌آید».

علت اصلی وضع موجود بی مسئولیتی طیفی است که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون حداقل ۳۴ سال در مناصب ارشد اجرایی، تقنینی و قضایی حضور داشته اما به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی ارائه نداده است.

پرونده کرسنت، پرونده فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، توتال، دلار ۴۲۰۰ تومانی، سهمیه بندی بنزین در آبان ۹۸، حقوق های نجومی، شبنم نعمت زاده، مهدی آخوندی، هادی رضوی و...همگی مربوط به کارنامه اصلاح طلبان است.

شورای شهر منحله اول- به ریاست عبدالله نوری و نائب رئیسی حجاریان-، تحصن مجلس ششم، سلفی حقارت و کمیته رفع حصر در مجلس دهم و برجام در دولت های یازدهم و دوازدهم، تنها چند نمونه از شاهکارهای جریان اصلاح طلب در نهادهای مختلف است.  

احمد شیرزاد نماینده مجلس ششم بوده است. در آن مقطع اصلاح طلبان  با تحصن و استعفا، به مطالبات و مشکلات مردم دهن کجی کردند.

چندی پیش «علیرضا بهشتی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «یکی از دلایل مهم تنهایی اصلاح‌طلبان در اواخر دولت دوم آقای خاتمی آن بود که از ابتدای دولت نخست، افرادی که مناصب دولتی را تصاحب کرده بودند، از تعامل با بدنه اجتماعی غافل شدند و فقط از مردم می‌خواستند که سر ایستگاه‌های انتخابات حاضر شوند و به کاندیداهای اصلاح‌طلب رأی بدهند...حتی رأی مردم به آقای خاتمی در سال ۸۰  نیز سلبی بود زیرا مردم می‌ترسیدند که شرایط به پیش از سال ۷۶ (دولت هاشمی رفسنجانی) بازگردد».

بهشتی در ادامه تاکید کرد: «اصلاح‌طلبان باید بدانند مردم زینت‌المجالس انتخابات نیستند که فقط رأی بدهند و بعد هیچ‌کس به آنها پاسخ‌گو نباشد... پس از شکل گیری دولت اصلاحات، رهبران اصلاحات...دچار یک ضعف عمیق و همچنین خطاهای بزرگی شدند. علاوه‌براین، لایه‌های مختلف اجتماعی آرام‌آرام دیگر خود را اصلاح‌طلب نمی‌دانستند و به یاد داریم در زمان تحصن نمایندگان مجلس ششم، اصلاحات تنها ماند».

لازم به ذکر است که اکثر مقامات ارشد دولت روحانی از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰، همان اعضای ارشد ستادهای میرحسین و کروبی بودند. امثال «عباس آخوندی»، «محمدعلی نجفی»، «بیژن زنگنه»، «نعمت زاده»، «ربیعی»، «جهانگیری»، «ابتکار»، «حسین فریدون» و...از جمله این افراد هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان