تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

۶ شرط ریاست فدراسیون‌های ورزشی

شروط عمومی نامزدهای ریاست فدراسیون‌های ورزشی شامل شش بند و دو تبصره است و افراد متقاضی در صورتی می‌توانند در این راستا اقدام کنند که از این شروط برخوردار باشند.

 شرط ریاست فدراسیون‌های ورزشی

رویداد۲۴ هر فردی که قصد دارد در مجمع انتخاباتی یک فدراسیون ورزشی شانس خود را به عنوان رییس، امتحان کند باید حائز شرایط مختلفی باشد، در غیر این صورت چنین امکانی برای وی فراهم نخواهد بود.
التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، عدم سوء پییشینه موثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی بر اساس احکام قطعی مراجع قضایی با تایید مراجع ذی صلاح سه شرط اولیه برای نامزدهای ریاست فدراسیون‌های ورزشی است.

یکی از مسائل مهم و قابل بحث در این راستا که با اظهارات کارشناسی مختلفی نیز همراه بود، دارا بودن حداقل سن ۳۵ و حداکثر ۶۵ سال است. علاوه بر این دارای بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و داشتن ۵ سال سابقه مدیریتی و اجرایی مرتبط با ورزش و تربیت بدنی و نیز دارا بودن شرط وثاقت و امانت سه شرط دیگر برای نامزدهای ریاست فدراسیون‌های ورزشی به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: اعضای جدید هیئت مدیره استقلال را بیشتر بشناسید


تصبره اول شروط عمومی نامزدهای ریاست فدراسیون‌های ورزشی اینکه، رییس فدراسیون توسط مجمع برای یک دوره چهارساله انتخاب می‌شود و انتخاب مجدد وی برای حداکثر دو دوره دیگر (جمعا سه دوره متوالی یا متناوب) بلامانع است و تبصره دوم اینکه در صورتی رییس فدراسیون، یکی از اعضای هیئت رییسه جهانی یا رییس، نایب رییس و دبیرکل کنفدراسیون های آسیایی مربوط باشد، انتخاب مجدد وی تا زمان تصدی پست‌های مورد اشاره بیش از سه دوره بلامانع خواهد بود.

باید خاطرنشان کرد، اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی پس از تغییراتی در کمیسیون اجتماعی هیات دولت و طرح در کمیته تطبیق قوانین مجلس در مهر سال ۹۸ به تصویب رسید و در آذر همان سال نیز برای اظهارنظر و تایید نهایی به شورای نگهبان ارجاع شد تا پس از تایید، جهت اجرا به دولت ابلاغ شود، اما حدود ۲۰ماه طول کشید تا نهایت در شنبه ۱۲ تیر از سوی سخنگوی شورای نگهبان اعلام شد که چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، مورد بررسی قرار گرفته و مغایر با شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشده تا این‌گونه به تایید شورای نگهبان برسد و در نهایت ۱۹ تیرماه بود که از سوی معاون اول سابق رییس جمهوری جهت اجرا به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد و اواخر مرداد بود که از سوی این وزارتخانه جهت اجرا به فدراسیون های ورزشی ابلاغ شد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان