تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

اعلام زمان بازگشایی مدارس

دبیرکمیته علمی ستاد ملی کرونا اعلام کرد: تا زمانی که واکسیناسیون عمومی کشور به ۷۵ درصد برسد، تصمیم براین است که عمده کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت آنلاین باشد. واکسیناسیون دانشجویان هم جداگانه در دانشگاه‌ها در حال انجام است.

اعلام زمان بازگشایی مدارسرویداد۲۴ دکتر جماعتی درباره برنامه ستاد ملی کرونا برای بازگشایی دانشگاهها گفت: بیشترین برنامه ریزی ها در ستاد ملی کرونا برای دانش آموزان در حال انجام است چون حساسیت بیشتری دارد. در مورد دانشگاهها مشکل کمتر است چون بزرگسال هستند و از برنامه واکسیناسیون عمومی پیروی می کنند. البته در بسیاری از دانشگاهها نیز واکسیناسیون دانشجویان به طور جداگانه شروع شده و در حال انجام است.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: برای بازگشایی دانشگاهها منتظریم تا میزان واکسیناسیون کل جامعه به هدف تعیین شده که واکسیناسیون حدود ۷۵ درصد جمعیت کشور است برسد. احتمالا طی یک تا دو ماه آینده به این هدف می رسیم. بعد از آن درباره بازگشایی دانشگاهها در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که واکسیناسیون عمومی کشور به ۷۵ درصد جمعیت کشور برسد، تصمیم بر این است که عمده کلاسهای دانشگاهها به صورت آنلاین باشد. واکسیناسیون دانشجویان هم به طور جداگانه در دانشگاهها در حال انجام است و هم بر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی گروه های سنی انجام می شود.


بیشتر بخوانید: واکنش آموزش و پرورش به تجاوز یک معلم به ۵دانش آموز در اولین روز مدرسه


وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره اعمال محدودیت های اجتماعی برای افرادی که واکسن نزده اند گفت: این برنامه ملی است که در واقع برنامه پیگیری هوشمند واکسیناسیون است. بعد از اینکه واکسیناسیون عمومی به هدف ۷۵درصدی پوشش عمومی جمعیت رسید. ممکن است با افرادی برخورد کنیم که نخواهند واکسن بزنند. وجود این افراد می تواند برنامه واکسیناسیون عمومی و اثربخشی آن را تحت تاثیر قرار دهد و باعث ادامه چرخش ویروس در جامعه بشوند و پاندمی یا آندمی بیماری کووید۱۹ در جامعه باقی می ماند و همچنان شاهد مرگ و میر و پیک های جدید کرونا خواهیم بود. به همین علت برنامه این است که در آن زمان این موضوع بررسی می شود که چگونه همه افراد جامعه را به زدن واکسن ترغیب کنیم.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی کرونا ادامه داد: این تصمیم برای این است که همه افراد جامعه واکسن بزنند. به همین علت موضوعی که در آن زمان در ستاد ملی کرونا درباره آن تصمیم گیری می شود این است که افراد واکسن نزده احتمالا از برخی خدمات اجتماعی مثل استفاده از هواپیما، قطار و اتوبوس برای سفرها، همچنین استفاده از خدمات بانکی یا ادارات یا خدمات آموزشی در دانشگاهها با محدودیت هایی مواجه می شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان