تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۹ مهر ۱۴۰۰

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی افتتاح شد +تصاویر

اکسپوی دبی با برگزاری افتتاحیه در این شهر، آغاز شد تا در مدت ۶ ماه میزبان معرفی کشور‌های مختلف باشد.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی افتتاح شد

رویداد۲۴ در این نمایشگاه که 6 ماه به طور می کشد کشورهای مختلف غرفه / سالن دارند و دستاوردهای خود را در زمینه های مختلف به نمایش می گذارند.

بی بی سی هم نوشت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی که به دلیل همه گیری کرونا عقب افتاده بود اکنون شروع به کار کرده است. سازمان دهندگان می گویند این بزرگترین گردهمایی جهانی از زمان شروع همه گیری خواهد بود.

بیش از ۱۹۰ کشور جلوه هایی از فرهنگ و نوآوری های خود را در تالارهایی با معماری چشمگیر در محوطه ای به وسعت ۴۳۸ هکتار نمایش می دهند.

تخمین زده می شود که دولت دبی ۷ میلیارد دلار برای این رویداد خرج کرده باشد. این نمایشگاه اصلا قرار بود در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ شروع به کار کند اما به دلیل کرونا به تاخیر افتاد.

دبی امیدوار است با جذب ۲۵ میلیون بازدیدکننده طی 6 ماه آینده به این نمایشگاه، به رونق بخش گردشگری و سرمایه گذاری امارات کمک کند.

سازمان‌دهندگان این نمایشگاه می گویند از فروش بلیت آن "به وجد آمده اند" اما تحلیلگران بر این باورند که به دلیل ادامه محدودیت سفر در جهان، دبی برای تحقق این هدف تقلا خواهد کرد.

شهروندان همه کشورها می توانند به امارات متحده عربی سفر کنند به شرطی که با یکی از واکسن های کووید-۱۹ - که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی باشد - کاملا واکسینه شده باشند.

برای ورود به نمایشگاه همه بازدیدکنندگان ۱۸ سال به بالا باید برگه اثبات واکسیناسیون یا تست "پی سی آر" منفی همراه داشته باشند. تست رایگان برای دارندگان بلیت در محل موجود است. 

حاکم دبی قول داده است که این "رویداد استثنایی در حافظه جمعی بشر ثبت شود".

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، عصر پنجشنبه طی مراسمی گشایش نمایشگاه را اعلام کرد. این مراسم با شرکت ستارگانی از اطراف جهان از جمله آندریا بوچلی خواننده ایتالیایی اُپرا، الی گولدینگ ستاره پاپ از بریتانیا و لانگ لانگ پیانیست چینی برگزار شد.

شیخ محمد این هفته به روزنامه البیان گفت که این نمایشگاه "رویدادی استثنایی خواهد بود که در حافظه بشر ثبت خواهد شد."

"ما به استقبال از نمایندگان ۱۹۲ کشور که وارد سرزمین مدارا می شوند افتخار می کنیم، و برای یافتن راه حل هایی برای مشکلات جهانی براساس همکاری بین المللی که بشر به آن نیاز دارد، سرمایه گذاری می کنیم."

یکی از بزرگترین تالارهای نمایشگاه متعلق به چین است که به شکل یک فانوس ساخته شده؛ تالار مراکش با روش های سنتی با گل ساخته شده و بخش عربستان سعودی حاوی جلوه های ویژه با نورپردازی و فواره های آب است.

به دلیل کارنامه حقوق بشر امارات متحده عربی انتقادهایی مطرح شده است.

این نمایشگاه در حومه های جنوبی دبی قرار دارد و مساحت آن معادل بیش از ۶۰۰ زمین فوتبال است

پیشتر در ماه جاری پارلمان اروپا کشورهای عضو را ترغیب کرد در این نمایشگاه شرکت نکنند و از شرکت های اروپایی خواست تامین مالی آن را لغو کنند.

پارلمان اروپا در قطعنامه ای به "سرکوب منظم مدافعان حقوق بشر، خبرنگاران و آموزگارانی که صدای خود را در مورد مسائل سیاسی و حقوق بشر در امارات متحده عربی بلند می کنند" اشاره کرد.

آن قطعنامه همچنین "روش های غیرانسانی در برخورد با کارگران خارجی" که ۸۰ درصد جمعیت امارات را تشکیل می دهند سرزنش کرد.

وزارت خارجه امارات متحده عربی آن قطعنامه را رد کرد و گفت که این ادعاها "نادرست" است و پافشاری کرد که قوانین کشور تامین کننده رفتار عادلانه با همه شهروندان و افراد مقیم کشور است.

برچسب ها: دبی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان