تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۹ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

انتقاد عاشقان شمس و مولانا از سراسر جهان از ساخته نشدن بارگاه شمس در خوی

به مناسبت هشتم مهرماه روز تولد مولانا در شهر قونیه ترکیه مراسم بزرگداشت مولانا با حضور چهره‌های شاخص موسیقی از سراسر جهان همه ساله برگزار شد.

شمس و مولانا

رویداد۲۴  امسال این قرعه بنام علیرضا قربانی و "عالیم قاسم اف" افتاد و این دو چهره شهیر موسیقی برنامه ترکیبی خود را در قونیه با استقبال ۴ هزاری نفر علاقمندان بخصوص ایرانیان از سراسر جهان برگزار کردند.

خبرنگار ما که برای پوشش خبری این رویداد مهم فرهنگی و هنری به شهر قونیه سفر کرده است با عاشقان شمس و مولانا از اقصی جهان در خصوص هر چه سریعتر بارگاه شمس در خوی گفتگو کرده است.
بیشتر بخوانید: امروز؛ هفتم مهر: روز شمس تبریزی
محمدامین از کشور تاجیکستان و شهر دوشنبه در این باره اظهار کرد: ما برای زیارت مقبره مولانا به شهر قونیه آمده ایم و در صورتیکه بارگاه شمس در خوی ساخته شود دوست داریم به خوی هم سفر کنیم.

وی خطاب به مسئولین فرهنگی کشور ایران گفت: از مسئولین می‌خواهیم در ساخت این بارگاه عجله کنند تا بارگاه شمس میعادگاه عاشقان شمس و مولانا از سراسر جهان باشد.

فرمانی از علاقمندان مولانا و شمس که از تهران برای زیارت مولانا به قونیه آمده است اظهار کرد: ما برای آمدن به اینجا هزینه خروجی، هزینه تست و میلیون‌ها تومان برای اقامت در قونیه خرج می‌کنیم در صورتیکه این فضای فرهنگی قونیه در خوی فراهم شود دوست داریم سوی شهر خوی آییم و آنجا هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: ساخت بارگاه شمس در خوی جزو وظایف ذاتی و فرهنگی مسئولین کشور است.

آرش اوستا سه تار نواز برجسته و برنده جایزه جهانی گلبال موزیک نیز اظهار کرد: در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ کنگره‌های بین المللی شمس و پیوند فرهنگی بین خوی و قونیه با مهارت و شجاعت و شکوه هر چه تمامتربرگزار شد. متاسفانه در حال حاضر نگاه‌های مسئولینی که برای ساخت مقبره شمس انتخاب شده اند با نگاه‌های جهانی فرسنگ‌ها فاصله دارد و ضرورت دارد استاندار آذربایجان غربی فکری به این وضعیت بکند.

ناجی باکرجی رییس بارگاه مولانا در قونیه نیز گفت: اصولا باید مقبره شمس در خوی، مدت‌ها پیش ساخته می‌شد. در کنگره‌های بین المللی شمس در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ حضوری پررنگ از قونیه داشتیم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شمس تبریزی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
اراز
|
Canada
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
0
0
استاندار اذربایجانی غربی از کرُد های خراسان است که نادرشاه تورک پس از فتح هندوستان انها را به خراسان اورد و کرد های هندوستان بعد از ان بود که شروع کردن به مهاجرت به ایران و اناتولی.
منظور از استاندار انتظاری نداشته باشید
نظرات شما
پیشخوان