تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰

واکنش به نقل و انتقالات پرسپولیس/ کریم باقری سرمربی می‌شود؟

کریم باقری درباره عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات گفت: خدا را شکر چند بازیکن خوب جذب کردیم و مشکل خاصی نداریم. به دلیل بدهی‌ها ولی نتوانستیم بازیکن خارجی بگیریم و با این شرایط جلو می‌رویم.

کریم باقری سرمربی  پرسپولیس می‌شود؟

رویداد۲۴ کریم باقری طی سال‌های اخیر عضو ثابت کادر فنی باشگاه پرسپولیس بوده و همه او را یکی از ارکان مهم قهرمانی سرخپوشان می‌دانند که البته خودش با تواضعی جالب این را رد می‌کند و معتقد است که این نقش خیلی کوچک است. عملکرد او در پرسپولیس باعث شد اسکوچیچ به محض حضور در تیم ملی از شماره 6 سابق فوتبال ایران برای عضویت در کادرش دعوت کند تا در کنار هم عملکردی درخشان با تیم ملی ثبت کنند. باقری درباره آخرین شرایط پرسپولیس و تیم ملی و نتایج چند ماه اخیر صحبت کرده است:

چند روز قبل تمرینات تیم به دلیل مشکلات روحی بازیکنان تعطیل شد. آیا پس از پرداخت مطالبات اوضاع بهتر شده است؟

خودتان می‌دانید که مشکلات مالی چندین سال است که در پرسپولیس وجود دارد و یکی از مشکلات بزرگ باشگاه است. پول خوبی به باشگاه وارد می‌شود ولی به خاطر بدهی‌های قبلی که مانده، مجبوریم که بعضی اوقات آنها را صرف این بدهی‌ها کنیم و پول‌ها به تیم تزریق نمی‌شود. بعضی قول‌ها داده می‌شود ولی انجام نمی‌شود و بازیکنان گاهی سر این مسائل با مدیریت به مشکل می‌خورند ولی خدا را شکر تا الان خوب پیش رفته‌ایم و مشکلات هم هست و بازیکنان می‌دانند ولی امیدواریم زودتر رفع شود. بازیکنان در این چند سال با این مشکلات روبه‌رو بودند ولی جنگیدند و نتایج خوبی کسب کردن. امیدوارم با مدیریت جدید بتوانیم وضعیت را پشت سر بگذاریم.

پرسپولیس برای پنجمین بار قهرمان پی در پی لیگ برتر شد؛ این اتفاق درحالی افتاد که اول فصل چند بازیکن اصلی از تیم جدا شده بودند ولی در نهایت باز هم پرسپولیس به قهرمانی رسید. درباره این قهرمانی بگویید.

هر سال شرایط سخت‌تر می‌شود و تیم‌ها قوی‌تر می‌شوند.این طبیعی است که اول فصل بعضی نفرات جدا شوند ولی خدا را شکر شاکله اصلی پرسپولیس را داریم و بازیکنان جدید هم خیلی خوب جا افتادند و زود خودشان را پیدا کردند.این به ما کمک کرد که بتوانیم نتایج خیلی خوبی کسب کنیم. امیدوارم امسال هم بتوانیم این شرایط را حفظ کنیم.

در این مدت خیلی درباره نقش کریم باقری در ایجاد نظم و دیسیپلین صحبت می‌کنند. نظر خودتان چیست؟

ببینید فقط من نیستم؛ از آقای گل‌محمدی که سرمربی تیم است و افشین پیروانی به عنوان بزرگ‌تر مجموعه به همراه آقای مطهری.دو آنالیزور خوب تیم و مربی بدنساز داریم و آقای فنایی مربی دروازه‌بان‌ها همگی تلاش می‌کنند که پرسپولیس خوب تمرین کند و نظم و انضباط داشته باشد. می‌دانید که نظم و انضباط تاثیر زیادی دارد و روی بازی و رفتار بازیکنان تاثیر دارد.تماش تلاش تیم این است که بتوانیم با نظم و انضباط کار کنیم و نتیجه خوبی بگیریم.من هم نقش کوچکی در این زمینه دارم و تلاش همه همکاران این است که پرسپولیس شرایط خوبی داشته باشد.

شرایط پرسپولیس در نقل و انتقالات را چطور می‌بینید؟ آیا این تیم با وجود جدایی ۳ بازیکن اصلی، در لیگ بیست و یکم هم می‌تواند مدعی باشد؟

خدا را شکر چند بازیکن خوب جذب کردیم و مشکل خاصی نداریم. به خاطر بدهی‌ها ولی نتوانستیم بازیکن خارجی بگیریم و با این شرایط جلو می‌رویم. تمام بازیکنان تلاش خودشان را می‌کنند تا قبل بازی با الهلال به شرایط بدنی خوب برسند تا از این بازی با دست پر برگردیم.

دراگان اسکوچیچ از زمان حضورش در تیم ملی تاکید زیادی روی حضور شما داشته است. کمی از تجربه کار در تیم ملی بگویید.

جا دارد همین‌جا از اسکوچیچ تشکر کنم که از بدو ورود به تیم ملی با من جلسه گذاشت و خواستار اضافه شدن من بود. در این مدت که شرایط کرونا وجود داشت تیم ملی مدت طولانی بازی و اردو نداشت و ما فقط با هم صحبت می‌کردیم. خدا را شکر با شروع مسابقات در بحرین ایشان باز خواستند که من در کنار تیم ملی باشم و با موافقت باشگاه و کادر فنی به تیم ملی اضافه شدم.خدا را شکر نتایج خوبی گرفتیم و به مرحله بعدی رسیدیم.فکر می‌کنم نقش اسکوچیچ در این نتایج خیلی زیاد بود.یکی از جنبه‌های خوب ایشان این است که بدون حاشیه کار کرد و تلاش خوبی داشت و بدون توجه به حاشیه‌ها کارش را انجام داد.ما با تلاش دیگر بچه‌ها توانستیم به مرحله بعدی مسابقات برسیم.


بیشتربخوانید: دلخوری شدید یحیی گل محمدی از کریم باقری


همکاری شما با تیم ملی فقط محدود به زمان برگزاری اردوهاست یا در مواقع دیگر هم در ارتباط هستید؟

قعلا که بازی به بازی جلو می رویم و در این مقطع این‌گونه است.

اینکه همزمان در پرسپولیس و تیم ملی حضور دارید را چطور می‌بینید؟

موقعی که بازی‌های تیم ملی است خب پرسپولیس بازی ندارد و من مثل بازیکنان اردو به اردو اضافه می‌شوم و همکاری دارم.

در مدتی که تیم ملی در بحرین بود جو اردو به چه صورت بود؟ آیا رابطه خوبی بین اسکوچیچ و لژیونرها برقرار شده است؟

بله اردوی خیلی خوبی بود و تدارکات خیلی خوبی از سمت فدراسیون و مجموعه تیم ملی ایجاد شد.خوشبختانه همه دست به دست هم دادند تا نتایج خوبی بگیریم. بعد از چند سال بحرین را در این کشور بردیم و آن برنامه‌ها ادامه‌دار است و دو بازی آخر را هم بردیم. الان هم خودمان را برای بازی‌های مهم با امارات و بعد بازی با کره جنوبی آماده می‌کنیم.

تیم ملی به زودی وارد مرحله نهایی دور مقدماتی جام جهانی خواهد شد؛ کادر فنی برای صعود به قطر چه انتظاراتی از فدراسیون فوتبال دارد؟

خواسته‌ ما این است که اردوهای خوبی تشکیل شود ولی همان‌طور که می‌دانید برنامه‌ریزی که در آسیا می‌شود با اروپا متفاوت است و فعلا اردوی خاصی نداریم.به خاطر فشردگی بازی‌های ملی و آسیایی و داخلی نمی‌توانیم برنامه خاصی داشته باشیم و متاسفانه تیم ملی نمی‌تواند بازی دوستانه ای برگزار کند.

نظرتان درباره گروه تیم ملی چیست؟

این قرعه‌ای بود که انجام شد و ما حالا در این گروه هستیم. تمام تلاش مان این است که صعود کنیم.برای ما فرقی ندارد که در چه گروهی باشیم.فکر می کنم تیم ملی خوبی داریم و بازیکنان خوبی در ترکیب هستند و انشالله با تلاش همه اتفاقات خوبی رقم بخورد.

تیم ملی در چند ماه اخیر شرایط فوق‌العاده‌ای را سپری کرده است. کمی درباره دلایل این عملکرد بگویید.

من فکر کنم یکی از دلایل مهم،آمادگی خوب لژیونرها است. چند لژیونر داریم که در سطح بالایی بازی می‌کنند؛ از مهدی طارمی گرفته تا سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و بقیه نفرات با آمادگی خوبی اضافه می‌شوند و تجربه آن‌ها خیلی کمک می‌کند. در کنار این‌ها بازیکنان داخلی خیلی خوبی هم داریم که در مجموع تیم ملی ما را تشکیل می‌دهند و کمک می‌کنند تیم ملی در شرایط خوبی قرار بگیرد و بازی‌های خوبی انجام بدهد.

اسکوچیچ اخیرا از خط حمله تیم ملی تمجید کرد و آن‌ها در حد رئال مادرید دانست. نظرتان درباره قدرت هجومی تیم ملی چیست؟

ما الان در خط حمله طارمی و سردار را داریم که جزو بازیکنان تاپ اروپا هستند.آنها در شرایط خوبی قرار دارند و خیلی به تیم ملی کمک می‌کنند. امیدوارم این شرایط را ادامه بدهند و هر دو را در تیم‌های بزرگ‌تری ببینیم چون استحقاق این را دارند. من خودم امیدوارم این اتفاق برای آن‌ها بیفتد.

کریم باقری در این چند سال همواره به عنوان نفر دوم فعالیت کرده است. آیا در ذهن‌تان برنامه‌ای برای سرمربیگری در آینده دارید؟

نه، همین که دوستان اجازه می‌دهند کنارشان باشیم از سر ما هم زیاد است! من خودم را در حد سرمربیگری نمی‌بینم و علاقه‌ای هم ندارم. فعلا در کنار تیم هستیم تا ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.

در این چند سال با سرمربیانی مثل دایی، برانکو، کالدرون، گل‌محمدی و اسکوچیچ کار کرده‌اید. درباره کار با این مربیان و تفاوت و شباهت‌هایشان بگویید.

هر مربی برای خودش ایده‌ها،نظرات و کارهای تاکتیکی و بدنسازی خاص خودش را دارد.گروه خودش را دارد و با مربی دیگر متفاوت است. من کنار این دوستان تجربیات زیادی کسب کرده‌ام و تلاشم این است که بتوانم این تجربیات را به بازیکنان انتقال بدهم و بتوانیم گره‌گشای تیم باشیم. از همه این افراد تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند تا در کنار تیم باشم. امیدوارم هرجا هستند خوب و سلامت باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان