تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه موقت اهواز:

آمار آسیبهای اجتماعی گاه به درستی ارائه نمی شوند

امام جمعه موقت اهواز گفت: زیرساخت ها در استان خوزستان باید تقویت شود تا دیگر نیازی به کمیته امداد، بهزیستی و مراکز خیریه نداشته باشیم؛ با وجود خدماتی که انجام می شود، خلاءهایی در جامعه وجود دارد و باید این خلاءها شناسایی شود.
رویداد۲۴امام جمعه موقت اهواز گفت: زیرساخت ها در استان خوزستان باید تقویت شود تا دیگر نیازی به کمیته امداد، بهزیستی و مراکز خیریه نداشته باشیم؛ با وجود خدماتی که انجام می شود، خلاءهایی در جامعه وجود دارد و باید این خلاءها شناسایی شود.

 آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده در همایش "محرم و خیر جمعی" که دوشنبه شب در مجتمع بهزیستی فتح المبین اهواز برگزار شد با اشاره به لزوم استمرار روحیه عاشورایی اظهار کرد: روحیه عاشورایی باید همواره وجود داشته باشد؛ باید این روحیه در انجام کارها دنبال شود زیرا به دنبال آن ایثارگری حاکم خواهد شد.

وی افزود: مشکلاتی در جامعه وجود دارد که حل آن مربوط به اصل نظام است و فراجناحی است؛ زمانی که اعتیاد باشد فرقی نیست که اصول گرا یا اصلاح طلب سر کار باشد بلکه باید توجه داشت اعتیاد یک ناهنجاری است که باید از بین برود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه باید آسیب های اجتماعی روند رو به کاهش داشته باشند، تصریح کرد: این ناهنجاری ها باید کاسته شود و روندی کاهشی به خود بگیرد. اگر روند رو به کاهش باشد جای امیدواری است اما اگر روند رو به کاهش نباشد و تنها آمار دهیم، به معنای آن است که هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

حسن زاده تصریح کرد: هر دولتی و هر جناحی که سر کار باشد، باید برای کم شدن ناهنجاری ها و کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کند؛ همه وظیفه داریم که مشکلات را کم کنیم تا مسیر جامعه رو به رشد باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمار بالای طلاق یکی از آسیب های اجتماعی است و نشان از ضعف در جامعه دارد. آمار گاه به درستی ارایه نمی شود، آمار درستی از سقط جنین در مراکز درمانی و غیر آن وجود ندارد و این یکی از مشکلات است و این در حالی است که سقط جنین یکی از ضعف ها در جامعه است و باید به دنبال کاهش آن باشیم.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: مسایل بهداشتی نیز از مواردی است که باید به عنوان یکی از آسیب های نگران کننده مورد توجه قرار بگیرد. در حال حاضر در مرکز استان خوزستان و نه تنها در مناطق حاشیه ای و شهرستان های دیگر استان، وضعیت فاضلاب بسیار نامناسب است که قطعا مشکلاتی را در خصوص بهداشت ایجاد می کند. از سوی دیگر در بسیاری از روستاها مردم باید 20 کیلومتر جاده طی کنند تا به یک مرکز درمانی دسترسی پیدا کنند.

حسن زاده ادامه داد: این خدمات را باید دولت به جامعه ارایه دهد؛ آمار سقط جنین باید مایه نگرانی باشد و به دنبال راهکارهایی برای رفع این آسیب های اجتماعی باشیم.

وی عنوان کرد: زیرساخت ها در استان خوزستان باید تقویت شود تا دیگر نیازی به کمیته امداد، بهزیستی و مراکز خیریه نداشته باشیم؛ با وجود خدماتی که انجام می شود، خلاءهایی در جامعه وجود دارد و باید این خلاءها شناسایی شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: رویداد24 ، اهواز ، آسیب ، جامعه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان