تاریخ انتشار: ۰۵:۴۴ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰

امیرعبداللهیان: درموردتحولات قفقاز مواضع خود را با روسیه هماهنگ می‌کنیم / انتظار داریم مسکو نسبت به تغییرات احتمالی در مرز‌های کشور‌ها در منطقه حساسیت نشان دهد

حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مواضع خود را در مورد تحولات قفقاز هماهنگ می‌کنیم.

حسین امیرعبداللهیان

رویداد۲۴  امیر عبداللهیان در بدو ورود به مسکو در گفتگو با خبرنگاران افزود:ما انتظار داریم روسیه نسبت به تغییرات احتمالی در مرز‌های کشور‌ها در منطقه واکنش و حساسیت نشان دهد.

وی افزود:انتظار می‌رود نسبت به حضور تروریست‌ها و تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه که علیه صلح و امنیت است حساس باشد.
بیشتر بخوانید: دیدار وزیران خارجه ایران و ارمنستان
وزیر خارجه گفت:جدای از این سفر بطور مستمر در مجاری دیپلماتیک و تماس‌های تلفنی که. بین دو طرف صورت می‌گیرد درباره مسائل مختلف رایزنی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد که رئیس جمهوری ایران و روسیه دو گفت و گوی تلفنی کردند و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نماینده عالی برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر رئیسی به تهران اعزام کرد.

وی ادامه داد:در بخش دوجانبه با توجه به تلاش ماه‌های اخیر سفارت ایران در روسیه زمینه خوبی فراهم شده به دنبال این هستیم که دستاورد این سفر، جهش جدی در روابط در همه عرصه‌ها باشد.

امیر عبداللهیان گفت:با توجه به شرایطی که در منطقه قفقاز جنوبی و افغانستان گفتگو‌های جدی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد:سیاست‌های منطقه‌ای تهران و مسکو در سال‌های اخیر بسیار به هم نزدیک بود و در حوزه منافع مشترک دو کشور اقدامات خوب و هماهنگی‌های سازنده‌ای انجام شده و امیدواریم که این ظرفیت برای امنیت در همه بخش‌های منطقه ارتقاء بیدا کند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان