تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰

شادی طرفداران نیوکاسل از خرید این باشگاه توسط عربستان +فیلم

باشگاه نیوکاسل لیگ برتر انگلیس روز پنجشنبه پس از یک پروسه طولانی و دعوای حقوقی مربوط به نگرانی در مورد دزدی دریایی و نقض حقوق بشر در پادشاهی عربستان سعودی به صندوق ثروت حکومتی عربستان سعودی فروخته شد.

رویداد۲۴ باشگاه نیوکاسل لیگ برتر انگلیس روز پنجشنبه پس از یک پروسه طولانی و دعوای حقوقی مربوط به نگرانی در مورد دزدی دریایی و نقض حقوق بشر در پادشاهی عربستان سعودی به صندوق ثروت حکومتی عربستان سعودی فروخته شد. این صندوق در واقع جایی است که درآمد‌های نفتی سعودی‌ها به آن وارد و از این طریق سرمایه‌گذاری می‌شود.

این خرید ۳۰۰ میلیون پوندی (معادل ۴۰۹ میلیون دلار) در سال گذشته به دلیل نگرانی از میزان نفوذ و کنترل عربستان بر اداره باشگاه نیوکاسل ملغی شد.

صندوق نفتی سعودی‌ها مجبور است به لیگ برتر این اطمینان را بدهد که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و رئیس صندوق PIF هیچ کنترلی بر اداره نیوکاسل نخواهد داشت.

یاسر رومیان، مدیر PIF گفت: "ما بسیار مفتخریم که صاحبان جدید نیوکاسل یونایتد، یکی از مشهورترین باشگاه‌های فوتبال انگلیس شدیم. ما از هواداران نیوکاسل به خاطر حمایت وفادارانه آن‌ها در این سال‌ها تشکر می‌کنیم و مشتاق همکاری با آن‌ها هستم. "

صندوق PIF در کنار برادران ثروتمند روبن و سرمایه‌دار مشهور آماندا استاولی، سهامداران عمده باشگاه خواهد بود. این اتفاق پایان مالکیت ۱۴ ساله مایک اشلی، سرمایه‌دار بریتانیایی بود.

لیگ برتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: "اختلافات حقوقی مربوط به این بود که چه اشخاصی مالک و یا توانایی کنترل باشگاه پس از تصاحب را دارند. " همه طرف‌ها توافق کرده‌اند که تسویه حساب برای پایان دادن به بلاتکلیفی طولانی‌مدت هواداران در مورد مالکیت باشگاه ضروری است. لیگ برتر اکنون تضمین‌های قانونی لازم‌الاجرا را دریافت کرده است که نشان می‌دهد عربستان سعودی کنترل باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد را بر عهده نخواهد داشت. "

باشگاه شمال شرقی انگلیس با وجود نگرانی‌هایی که حتی سازمان عفو بین‌الملل به لیگ برتر هشدار داده بود، شبیه تغییراتی را انجام داد که منچسترسیتی در سال ۲۰۰۸ تکرار کرده بود. آن‌ها نیز در آن سال توسط یکی دیگر کشور‌های خاورمیانه- ابوظبی، تصاحب شدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عربستان سعودی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان