تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲۰ نظر

۱۰ دلیل برای تغییر دراگان اسکوچیچ

وقتی کسی در اوج قرار دارد، باید از او انتقاد کرد.

دراگان اسکوچیچ

رویداد۲۴ چنانکه الان هم سکوچیچ ۱۱ بازی بدون باخت داشته و در صدر گروه قرار گرفته و به راحتی به جام جهانی صعود خواهیم کرد. ولی این چیزی نیست که می خواهیم. کیفیت بازی های ایران از این بهتر نخواهد شد.

تا آنجایی که اطلاع دارم سکوچیچ فرد محترمی است. بنابراین بحث شخصی نیست. در کل هم موافق تصمیمات احساسی نیستم، ولی این بار قضیه فرق می کند. شاید عده زیادی تعجب کنند که من بدلیل تحصیل در کرواسی باید قاعدتا موافق بودنِ او در تیم ملی باشم؛ ولی سعی کردم نگاهی کاملا بدون احساس داشته باشم که هم به سود تیم ملی فوتبال ایران و  هم در دراز مدت به سود خود آقای سکوچیچ باشد.
ده دلیل برای تغییر:

۱. فقدان رزومه حتی متوسط
ایشان دارد با تیم ملی فوتبال ایران برای خود رزومه می سازد. شخصی که در کشور خود نه تنها  سابقه مربی گری دو تیم برتر آن ( دینامو زاگرب و هایدوک سپلیت ) را نداشته، حتی پیشنهاد آنها را هم نداشته است. 

۲. نداشتن اتوریته و کاریزما و دانش لازم
اولین شرط برای هدایت تیم ملی کشور داشتن اتوریته خوب است که متاسفانه ایشان به صورت ذاتی ندارد. اصرار او ( با تیز هوشی) به آمدن کریم باقری برای پوشش این نقیصه بود.

۳. در اختیار داشتن بهترین بازیکنان حال حاضر آسیا 
فکر کنم همه اتفاق نظر داشته باشند که کیفیت حال حاضر بازیکنان ایران در سطح بالایی است و بهتر از آنها در این قاره سراغ نداریم.

۴. ضعیف بودن رقبا 
شاید ضعیف ترین تیم کره جنوبی را در ۳۰ سال گذشته را شاهد هستیم، 
امارات و سوریه هم در مجموع خوب نیستند،  شاید اگر عراق مربی خوبی داشت کیفیت آنها بهتر می شد 

۵. فقدان روح بازی و کیفیت 
بازی های ایران مخصوصا در نیمه های اول بازی؛ آن قدر در سطح پائین انجام می شوند که انسان فکر می کند نیم ساعت پیش( هنگام گرم کردن ) همدیگر را ملاقات کرده اند. بدون هماهنگی و کیفیت حداقلی بازی فوتبال. 
اینکه یک تیم و یک مربی یک روز خوب نداشته باشد، کاملا طبیعی است، ولی اینکه تیم یک ایده مشخص بعد از چند ماه نداشته باشد غیر طبیعی است.


بیشتر بخوانید: بند فسخ باورنکردنی در قرارداد سرمربی تیم ملی!


۶. عدم شناخت بازیکنان 
با توجه به اینکه سکوچیچ زمان طولانی را در ایران می گذراند و بایستی شناخت خوبی از بازیکنان داشته باشد ولی متاسفانه هنوز در چند پست در شک و تردید است‌ و اشتباهات فاحش دارد و بدتر از آن بازیکن را برای ایده های خود آماده و مهیا نمی کند. 

۷. عدم اعتماد به نفس 
البته این مورد کاملا طبیعی است،  وقتی شما رزومه و اتوریته حداقلی نداشته باشید، برای تان بسیار دشوار است که بتوانید ایده های جدید و به ذهن رسیده خود را بپرورانید. چون همه اش منتظر برخورد رسانه ها و کارشناسان هستید.

۸.  جام جهانی 
درست است که حضور ایران در جام جهانی تقریبا مسجل شده است، ولی مطمئنا با او در جام جهانی به مشکل بر می خوریم. پس بهتر است که کاندیدای جدید هم زودتر ایده های خود را اجرایی کند.

۹. اثبات روزانه‌ 
چون سکوچیچ در خواب هم‌ نمی دیده که به این زودی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شود و پروژه را خیلی بزرگ تر از توانایی هایش می دیده،بنابراین باید هر روز ثابت کند که خوب است و این یعنی حاشیه و تلف کردن وقت. 

۱۰. خداحافظی در اوج 
تغییر او در اوج می تواند به او کمک زیادی کند و برای خودش یک وجهه قوی بسازد و بتواند در آینده از او استفاده کند. 
انتخاب ویلموتس یک اشتباه و فاجعه تاریخی برای فوتبال ایران بود. باید مسببان آن مجازات‌ شوند. از آقای سکوچیچ در سطح عالی قدردانی شود و آگاه شود که این تعویض به سود خود او هم هست. تا اینکه با نتایج افتضاح در جام جهانی تیم ملی را ترک کند.،
اگر یک مربی توانمند به خدمت بگیریم، صعود ما از گروه خود به دور دوم در جام جهانی کاملا ممکن خواهد بود. تمام این موارد را قبلا هم خدمت دوستان عرض کرده ام.
پیشنهاد دم دست و عملی: بکار گیری یحیی گل محمدی.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰
فیروزی قره قانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
2
6
کارنامه نداره ولی مثل کی‌روش حرف بارمون نمیکنه کی‌روش ازلبنان باخت برای این دوره از بازیها خوبه
سیاوش دهقان
|
Sweden
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
3
5
بادرود
قربونت بشم ازین شوخیها نکن آقای گل محمدی در بین مربیان داخلی هم عددی نیست او تیم آماده بابا مسعود را تحویل گرفت وگرنه غیر از قهرمانی با پرس پولیس چه روزمه ای دارد اقلا می گفتی درخشان که سابقه ۶تایی شدن پرسپولیس را با فتح و سقوط چند تیم به دست پائینتر را یدک میکشد قابل قبول بود راستی علی پروین،فرشاد پیوس علی کریمی محمد نصرتی و علی دائی چطورند؟
پاسخ ها
کریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
بد سوختی. آب رو بریز اونجا که میسوزه
هاشمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
به قول دوستمون اب و بریز اونجات که میسوزه یحیی بهترین مربی ایران هستش الان هم از نظر فنی هم اخلاقی یحیی کسی دانش کافی برای هدایت حتی بهترین تیمها در سطح اول را دارد چرا چون اولا اعتماد به نفس دارد دوما شناخت خوبی از فوتبال دنیا دارد سوما همه بازیکنا بهش احترام قائلند چهارما شش هفت قهرمانی روزمه قابل قبولی برای یک مربی هست و خامسا دانش فنی و دستیاران بادانشی مثل خودش دارد .با همه اینا من خودم راضی نیستم یحیی به تیم ملی برود چون جاش خوبه و ما به قهرمانی های بیشتری نیاز داریم .و قصد نداریم به این زودی قهرمانی های لیگ برتر و ... را تحویل کس دیگه ای بدیم
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
3
3
این آقا تنها کاری بلده لابی گریه که تو طول حضورش تو ایران یاد گرفته لابی کردن و باج دهی این چیزا بوده این هم فهمیده تو ایران باج سبیلو بدی کارتو راه میندازن همین شد که با لابی یک رانت خوار به سرمبیگری تیم ملی رسید.ملت ایران اگر ایشون تیم ملی رو به جام جهانی ببره ازش حمایت و پشتیبانی نمیکنن چون با رانت و عدم شایستگی سرمربی شده.حتی پیشنهاد از تاج طهران هم نداشت که سابقه حضور دسته سوم رو هم داره.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
4
1
اتفاقا عالیه
فقط یکم سوزش واسه کی‌روش و طرفداراش و بهتره بگم باندش هست
ورزشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
3
6
نویسنده مقاله آنقدر نادان است که یادش رفته ویلموتس با رزومه بالا و کلاس بالا و همه چیز بالا،تیم ما رو داشت حذف میکرد.و چه پولهایی از ایران گرفت.اگر با ویلموتس ادامه میدادیم الان در این مرحله بازیها نبودیم و ایران اصلا بازی نداشت تا نادانها ایراد بنی اسراییلی بگیرند.ومرتبا سر اسکوچیچ بکوبند.الان تیم در صدر جدول است.یعنی بهترین نتایج تاریخی گرفته شده.کیروش به عراق باخت.نمیدانم آن موقع هم این چرتو پرت ها رو میگفتن یا نه.برای ویلموتس این چرندیات رو میگفتن یا نه.ولی میدانم الان منافعی از تیم ملی ندارند.و به همین علت خیلی دوست دارند که تیم ببازه و اینها به نون و نوایی برسند.در غیر اینصورت وقتی تیم برنده هست چرا چرند میگن.انتظار دارند به تیم کره جنوبی ۲۳ تا گل بزنیم انگار تیم کره ،مثل تیمهای مالدیو هست.
دادبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
1
3
از ماست که بر ماست . مردمانی قدر نشناس هستیم . اسکوچیچ درسته که رزومه نداره ولی همه یادشون رفته بازی در بحرین و ناامیدانی که می خواستن کاسه و کوزه رو روی سر اسکوچیچ بشکنند . اما حالا چون تیرشون به سنگ خورده . از هر دری می خوان تیم رو بکوبن . خجالت بکشید سکوت کنید کسی نمیگه لال هستید.
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
2
نویسنده محترم یچدلایلی که برای تغییر نوشته در حقیقت یکسری تهمتها و انکهایی است که برای توجیه ردیف کرده.گویا نگارنده متن خیلی علاقمند به پول خرج کردن زیاد وطرفدار استفاده از اسامی دهان پر کن هستند.مهم نتیجه گرفتن و به جام جهانی رفتن هست که ایشون اینکارو انجام میدن.پس چه فرقی است بین ایشون و کیروش و یا ویلموتس.در یکی از انتقادها نوشتهاسکوچیچ اعتماد بنفس نداره و بخاطر همین کریم باقری رو آورده.مگه کیروش کریم لاقری یا جپاد‌نکونام رو نیاورده بود؟در ضمن این هنر مدیریت یک مربیست که اطراف خود تعداد زیادی دستیار و مشاور کار بلد جمع کنه.افرادی مه خودخواه هستند و دانش مدیریت نذارند افراد ضعیف را مشاور یا معاون خود می کنند.
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
1
2
نویسنده این مطلب خیلی آدم احمق و الاغیه البته حیفه الاغ صدرصد عضو باند دلال موزامبیکی هستی ..میخوری نظر میدی
محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
1
2
تا دیروز خدا خدا میکردی بحرین تیم را حذف نکنه امروز ۱۰ تا ۱۰ تا دلیل میاری اصلا حیف وقت صرف خوندن این متن بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
1
2
خواهشا دیگه از این نظرها نده تیمی که میرفت اوت بشه الان به اینجا رسیده به نظرتان حتما قرار دادها باید میلیونی باشه تا که به بعضی ها چیزی برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
1
2
چند دلیل برای اینکه امثال شما به اصطلاح کارشناس در حال حاضر نباید حاشیه سازی کنید:
۱-تیم ملی وسط رقابت های مقدماتی جام جهانی است
۲-هیچ کس به ترکیب تیم برنده دست نمی زنه
۳-به عمل کار برآید به سخن رانی نیست
۴-دو صد گفته چو نیم کردار نیست و آقای اسکوچیچ
حرفش رو تو زمین زده
ورزشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
3
۱۰ دلبل برای اثبات نادانی افرادی که دنبال تغییر اسکوچیچ هستند
۱- فراموش کردن ویلموتس و گندکاریهاش۲-پولهایی که ویلموتس گرفت و نتیجه نگرفت۳.باخت به عراق و بحرین با ویلموتس۴..باخت به عراق با کیروش۵..هیچ وقت کیروش عراق و بحرین را شکست نداد۶..باخت به کره در جام ملتها با مربی خارجی قبلی۷..نتایج تاریخی و بی نظیر اسکوچیچ۸...وجود مربیان با دانش و عالی در کنار اسکوچیچ۹..نجات تیم ملی در مرحله مقدماتی زمانی که در لبه پرتگاه بودیم و داشتیم حذف میشدیم و نادانها به رویشان نمی آورند۱۰ ۰۰۰حسادت نادانها الان هزار برابر شده و منافعی در تیم پلی ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
2
واقعا خنده داره وقتی تیم ملی بازی را می برد همه می گویند به خاطر بازیکنان است و نسل طلایی تنها یه بارم مساوی شده میان میگن به خاطر مربی بی دانشه عزیزم لااقل دوتا شوت به کره زدین دوتا تیرک زدین یادتون نیست به همین کره یه شوت نمیتونستین بزنین انتقاد باید درست و بدون تخریب باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
3
واقعا بی طرفانه بود ؟¡¡¡¡
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
0
2
به نظرم درسته اقای اسکوچیچ مربی شناخته شده ای نیست در سطح بین المللی ولی حداقلش از مربیای ایرانی خیلی بهتر و با دانش تر است تو این وضعیتی که من نمی تونستیم مربی سطح اول بیارم و اقبال جامعه هم به مربیای ایرانی نیست به نظرم اسکوچیچ بهترین گزینه است.... دلایل نویسنده هم که دلایل بچگانه ای هستند و صرفا ایراد کم ارزش هستند....به نظرم اسکوچیچ خیلی از ویژگی های یک مربی بزرگ رو داره...مخصوص با کادرفنی مثل مهدوی کیا و هاشمیان و باقری .....کاش یکم قدرشناس بودیم و دنبال بهانه نبودیم نویسنده محترم کاشکی کمی انصاف و عقل داشتی
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
0
0
البته که اسکوچیچ هم باید کاستی هاش رو تقویت کنه که البته مثله هرمربی داره،ولی بنظرم خیلی کاملترازکی روش وویلموتسه،هم به لحاظ شخصی وهم فوتبالی ،من تمریناتشورو دراهواز ازنزدیک میدیدم به درد فوتبال ایران میخوره اتفاقا هنرش سازمان دادن خط دفاع بوده ،دلیلش واسه خودم مبهمه که چرا درتیم ملی هنوز تو خط دفاع اون کارایی که ازش دیدم انجام نداده،ولی اینکه میبینم خیلیا مغرضانه درموردش نظرمیدن ناراحت میشم،هیچوقت کی روش رو نمیبخشم وفراموش نمیکنم که ما ایرانیا رو توادم حساب نمیکرد ویه تعداد بازیکن داشت که حتی اگه تیم نداشتن توتیم ملی بازی میکردن،دوران کی روش دوران دیکتاتوری بود نه کاریزما،یادم نرفته همین تیم عادل فردوسی پور باخت به عراق رو چجور توجیه میکردن یجوری که انگارحماسه کردیم باده نفر به پنارتی ها رفتیم،به اسپانیا ی بزرگ بایه گل باختیم ولی احساس نکردیم باخت شرافتمندانه بود،،حتی به آرژانتین هم ،،،کی روش مردم رو بافوتیال قهرداد،،چون مردم احساس نمیکردن تیم ملیشونه،ولی الان ملت باتیم ملیشون آشتی کردن،،یادمون نره که کرانچارفقید درمورد اسکوچیچ چه نظرات مثبتی داشت،،انشاله اسکوچیچ هم نقصهای فنی روبرطرف میکنه،که داره،ولی من به شخصه خوشحالم که ایشون بالاسر تیم ملیه،به امیدموفقیت همه مون
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
1
1
لطفا از این شوخی ها نکنید چون گل محمدی در حد این تیم ملی نیست و لطفا برای نابودی تیم ملی فوتبال ایران تلاش‌ نکنید
بازنشسته
|
United States of America
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
0
1
فکرکنم اگرخودخداهم بیاید مربی تیم ملی بشودازش ایرادبگیریم انتقادات به
دورازغرض ورزی باشدخوب هستش
نظرات شما
پیشخوان