تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

راه‌حل اسکوچیچ برای حل یک مشکل بزرگ

 با توجه به مشکلات خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران به نظر می‌رسد اسکوچیچ برای دیدار با کره‌جنوبی تغییراتی را در این خط ایجاد می‌کند.

دراگان اسکوچیچ

رویداد۲۴ دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی به شدت نگران خط دفاعی تیم ملی است. او بابت خط حمله هیچ نگرانی ندارد. مهدی طارمی و سردار آزمون به عنوان زوج هجومی، فوق العاده هستند. به ویژه طارمی که در لحظه نتیجه بازی را عوض می کند. عناصر تهاجمی تیم ملی مانند جهانبخش و قلی زاده و قدوس و امیری و... هم خیال اسکوچیچ را راحت کرده اند اما سرمربی ایران نگران است مبادا در بازی کره، ضعف ساختار دفاعی، کار دست شان بدهد.

در دوره کی روش خط دفاع ایران بسیار قدرتمند بود و خط حمله به مراتب قدرت کمتری داشت. او تلاش می کرد طارمی را معمولا وینگر بازی دهد. جهانبخش هم مجبور بود مدام به عقب برگردد تا به دفاع راست تیم ملی کمک کند. خواسته اسکوچیچ اما متفاوت است. او بازیکنان تهاجمی را اغلب جلو نگه می دارد، به همین خاطر چهره هجومی تری از تیم ملی دیده شده است. این اما یک پوئن منفی از نظر کارشناسان در پی داشته و آن ضعف در سازمان دفاعی ایران است.


بیشتر بخوانید: تغییر ترکیب تیم ملی برای دیدار با کره جنوبی


دراگان در بازی های قبلی از حضور دو هافبک دفاعی یعنی سعید عزت اللهی و احمد نوراللهی استفاده برده اما ظاهرا کم کم به این نتیجه رسیده باید آنجا تغییری ایجاد کند. سعید کمی کند است ولی بازیسازی او برای فورواردها تبدیل به یک نعمت شده. نوراللهی تند است اما در حمله جا می ماند. به همین خاطر احتمال تغییر در یکی از این دو پست وجود دارد. همچنین در قلب خط دفاعی صحبت درباره بازی دادن به سیدمجید حسینی مدافع لژیونر شاغل در ترکیه است.

او و مرتضی پورعلی گنجی در جام جهانی 2018 زوج قلب خط دفاعی بودند و عملکردی عالی داشتند. بعد از افت مجید در جام ملت های 2019 امارات اما کارلوس این بازیکن را نیمکت نشین کرد. در دوره اسکوچیچ هم سید مجید نیمکت نشین بوده است. با وجود زوج شجاع-کنعانی زادگان حتی به مرتضی پورعلی گنجی قبل از مصدومیت هم بازی نمی رسید. گویا اسکوچیچ به این نتیجه رسیده یکی از این دو را نیمکت نشین کند تا از مجید حسینی استفاده کند. با این حال باید منتظر ماند و دید روز بازی با کره چه اتفاقی می افتد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان