تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
مسعود پزشکیان:

احمدی‌نژاد نتوانست رئیسی هم نمی‌تواند/ اگر قرار است وعده‌ای داده شود و مصوبه‌ای شکل بگیرد باید در بودجه بیاید

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم، در رابطه با سفرهای استانی رئیس‌جمهور، گفت: اینکه به عنوان یک مسئول به میان مردم می‌روند تا از نزدیک در جریان مشکلات و کاستی‌ها باشند فی‌نفسه قابل تقدیر است اما گاهی مصوبات این سفرها غیرعلمی است.

احمدی‌نژاد نتوانست رئیسی هم نمی‌تواند/ اگر قرار است وعده‌ای داده شود و مصوبه‌ای شکل بگیرد باید در بودجه بیاید

رویداد۲۴ مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با سفر‌های استانی رئیس‌جمهور و در پاسخ به اینکه «این سفر‌ها چه فایده‌ای برای مردم داشته یا می‌تواند داشته باشد؟»، گفت: اینکه به عنوان یک مسئول به میان مردم می‌روند تا از نزدیک در جریان مشکلات و کاستی‌ها باشند فی‌نفسه قابل تقدیر است. اما اینکه این سفر‌ها می‌تواند اثربخش و مفید باشد یا نه؟ به ساختار مدیریتی ما برمی‌گردد و همچنین به نوع مدیریتی که می‌خواهیم در آنجا اعمال کنیم مرتبط است.

به گزارش خبرآنلاین، وی ادامه داد: اصولاً سیاستگذاران یا روسا یک سیاستگذاری انجام می‌دهند و این مدیران صف هستند که باید آن‌ها را اجرایی کنند و اهداف و وعده‌ها را تحقق ببخشند؛ در اینجا اگر رئیس دولت نتواند مدیران اجرایی، توانمند، کارکشته و عالم منصوب کند، این سفر‌ها توقعات را بالا برده و به دلیل عدم انجام وعده‌ها نارضایتی را افزایش خواهد داد. اما اگر همزمان مدیرانی باشند که بتوانند سیاست‌ها را اجرایی کنند، می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد.


بیشتر بخوانید: گلایه شدید فعال سیاسی از تندروهای مجلس/ به‌ جای حل مشکلات مردم در پی سیاست‌بازی هستید!


پزشکیان در رابطه با مصوبات سفر‌های استانی رئیس‌جمهور که از زمان احمدی‌نژاد باب شد، خاطرنشان کرد: گاهی این مصوبات غیرعلمی است، مصوبات زمان احمدی نژاد ۱۰۰ سال دیگر هم خیلی‌هایشان ممکن است اجرا نشوند چه برسد به این‌ها.

وی افزود: اصولا هر مصوبه‌ای براساس درآمد و پولی که دولت دارد در قانون بودجه می‌آید؛ اگر قرار است وعده‌ای داده شود و مصوبه‌ای شکل بگیرد باید بیاید در بودجه وقتی در بودجه نمی‌آید یعنی پولی وجود ندارد و در نتیجه توقع ایجاد می‌کند که عدم اجرای آن هم نتیجه‌اش افزایش نارضایتی مردم خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محبوب از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
0
0
رئیس جمهور معجزه هزاره سوم 8 سال در کشور مسافرتهای استانی داشت کدام نتیجه مثبتب داشت سفر های استانی یک نوع وقت تلف کردن است اگر دولت کار امد باشد و افراد متخصص و کاردان و اگاه به مسایل کشور در راس کار باشد نیاز به این سفر ها نمی باشد .ر کشور های پیشرفته و در حال توسعه مطبوعات و رسانه چشو گوش کشور هستند و نیاز هم به سفر مسولان به اقصی نقاط کشور نمی باشد لگر مطبوعات بر اساس قانون اساسی ازادی قلم داشته باشند و بتوانند به تاریک خانه افراد مفسد نور بیندازد خیلی از مشکلات حل می شود به شرطی که در بین مسولان گوش شنوایی وجود داشته باشد .و دیگر مشکل کشور ما این است که مسولان خودشان را منتصب به خدا می دانند و در قبال عملکردشان جوابگو نیستند شما که با کشور چین دوست هستید مبارزه با فساد را از انها یاد بگیرید کشوری با ان عظمت و نزدیم دو میلیارد حمعیت در بین مسولان فساد وجود ندارد اگر هم باشد خیلی اندک است متاسفانه ما چون به نام دین حکومت می کنیم هر چه ناکارامدی هست مردم از زاویه دین می بینند در این بین بهترین ضربه را دین می بیند چرا در کشور ی که بیشترین ثروت را داشته باشیم ولی مردم در فقر باشند
نظرات شما
پیشخوان