تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵

مونیز: برنامه موشکی ایران در مذاکرات برجام نبود

وزیر انرژی آمریکا ضمن حمایت از توافق هسته ای با ایران به عنوان یکی از ارزشمندترین دستاوردهای دوران وزارت خود، دلیل حل نشدن مساله برنامه موشکی ایران را مورد بحث نبودن آن در مذاکرات عنوان کرد.
رویداد۲۴- وزیر انرژی آمریکا ضمن حمایت از توافق هسته ای با ایران به عنوان یکی از ارزشمندترین دستاوردهای دوران وزارت خود، دلیل حل نشدن مساله برنامه موشکی ایران را مورد بحث نبودن آن در مذاکرات عنوان کرد.

به گزارش کلمبیا اسپکتیتور، «ارنست مونیز»، وزیر انرژی آمریکا با حضور در دانشگاه کلمبیا در خصوص مسائلی چون تغییرات آب و هوایی، مسئولیت های آمریکا در بخش امنیت انرژی و مساله هسته ای ایران سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش، «مونیز» که به منظور شرکت در اجلاس انجمن رهبران انرژی جهان در دانشگاه کلمبیا حضور یافته بود، با تاکید بر دو مولفه سیاست و نوآوری در همه زمینه های کاری وزارتخانه تحت امر خود گفت: هرگاه شما این دو مولفه را در کنار یکدیگر قرار دهید، آنها یکدیگر را تقویت می کنند. این همان چیزی است که اکنون در حال رخ دادن است.

وی همچنین در سخنان خود بر اهمیت حرکت به سمت انرژی پاک تاکید کرده و خواستار توسعه زیربنایی برای اطمینان از حفاظت منابع انرژی در صورت وقوع بحران شد.

«مونیز» همچنین با اشاره به برجام و حصول توافق هسته ای با ایران، این توافق را یکی از ارزشمندترین دستاوردهای خود دانست و در خصوص انتقادهای وارد شده به برجام گفت: انتقادات از این توافق به دلیل خود توافق نیست بلکه انتقادات مربوط به آن چیزی می شود که در آن وجود ندارد. مردم سوال می کنند چرا (برجام) نتوانست مسائلی چون برنامه موشکی (ایران) را حل کند. دلیل آن ساده است. چون این (برنامه) مورد مذاکره در مذاکرات نبود.

نظرات شما
پیشخوان