تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
علی صوفی:

روحانی تمام شد؛ حتی نمی‌تواند دولت رئیسی را نقد کند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مردم نه تنها پذیرای نظرات او نیستند بلکه به شدت از او ناراضی هستند. با این اوصاف اگر آقای روحانی حرفی هم بزند فایده‌ای ندارد.

روحانی تمام شد؛ حتی نمی‌تواند دولت رئیسی را نقد کند

رویداد۲۴ حسن روحانی بعد از آنکه سکان دولت را تحویل سیدابراهیم رئیسی داد، مدتی سکوت کرد و به نظر می‌رسد قصد دارد درباره مسائل مختلف کم کم اظهارنظر کند. به طوری که روزنامه کارگزاران تیتر زده بود «بازگشت روحانی».

علی صوفی در گفتگو با نامه نیوز درباره بازگشت حسن روحانی به عرصه سیاست ورزی گفت: اگر آقای روحانی بخواهد عملکرد دولت سیزدهم را نقد کند، اولا خیلی زود است، ضمن آنکه عملکردش اجازه نمی‌دهد از دولت جدید انتقاد کند، چون برای حرف‌های آقای روحانی گوش شنوایی در جامعه وجود ندارد. معتقدم مردم نه تنها پذیرای نظرات او نیستند بلکه به شدت از او ناراضی هستند. با این اوصاف اگر آقای روحانی حرفی هم بزند فایده‌ای ندارد.

وی افزود: آقای خاتمی با موفقیت دولتش را تحویل داد و عملکرد بسیار درخشان و مثبتی داشت، برای همین ماندگار شد. آقای هاشمی رفسنجانی سوابق طولانی مبارزاتی در قبل انقلاب داشت. او بعد از انقلاب نیز در رأس حاکمیت مطرح بود، چند دوره ریاست مجلس را برعهده داشت، سپس به عنوان رئیس جمهور ایفای نقش کرد و یکسری اقداماتی را انجام داد. بعد از ریاست جمهوری نیز هم جایگاه و هم حرف برای گفتن داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: آقای احمدی نژاد نیز اساسا یک پدیده بود و دولتش را به عنوان یک جریان معترض حاکمیت و وضع موجود تحویل داد. او در واقع این طور جا انداخت که مسائلی را برای افشاگری دارد و هنوز در حوزه مبارزه با فساد حرف برای گفتن دارد، گرچه خودش منشا فساد‌های گوناگون بود.


بیشتر بخوانید: اقدام جدید مجلس برای محاکمه روحانی


وی افزود: آقای روحانی اصلا قابل قیاس با هیچ کدام از روسای جمهور گذشته قابل مقایسه نیست. او تمام آینده خودش را با افتضاحی که در دوره دوم ریاست جمهوری اش به بار آورد، از دست داد و چیزی برای خودش باقی نگذاشت. اساسا آقای روحانی در موقعیتی نیست که بتواند به عنوان رئیس جمهور سابق حرفی بزند.

صوفی گفت: روحانی حتی نمی‌تواند مثل بنی صدر به خارج کشور برود و پناهنده سیاسی شود، چون اصل اول آن است که مردم حرف او را بشنوند یعنی او حرف هایش مخاطب داشته باشد. امروز جز آقای واعظی رئیس دفترش هیچ کس مخاطب صحبت‌های آقای روحانی نیست بنابراین از نظر من آقای روحانی تمام شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
2
1
روحانی انقد پول و ثروت تواین چند سال جمع کرده که اصلن نیاز ب حمایت کسی نداره...بعدشم هنوز با نفوذ ترین آدم این نظام ،در کل سیستم هستش (و مردم هم براش هیچ اهمیتی ندارن مثه سایر مسئولین)
محبوب از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
0
تمام دولتهای گذشته خیلی ایراداتی داشتند و قابل نقد هستند به غیر از دولت اقای خاتمی عنلکرد دولت خاتمی خوب بود ولی مشکلی اساسی که داشت در مقابل تندروها نتوانست مقاومت کند اگر دولت ایشان در مرحله دوم می توانست به مشکلات فایق می امد ما الان این مشکلات را نداشتیم البته انهم مقصر نبود چون نهاد هایی که سد راه ایشان شدند از پشتبانی قوی حاکمیت بر خوردار بودند ولی دولات ایشان تنها دولت موفق در اقتصاد بود . و اما دولت مرحوم رفسنجانی ایرادات فراوانی داشت و اصلا عملکرد ایشان نه تنها قابل دفاع نیست وقابل نقد هم می باشد مخربترین عملکرد ایشان در رابطه با خصوصی سازی بود که بر اساس قانون انجام نگرفت و خسارت جبران ناپذیری به کشور وارد کرد و دیگر هم مدرک گرایی در دوره ایشان شکل گرفت و عملکرد دیگر ایشان تاسیس مدارس به اصطلاح غیر انتقاعی و نمونه مردمی بود که تیشه به ریشه اموزش و پرورش زد چو ن بر اساسی قانون اساسی تحصیل رایگان بود که ا عملکرد ایشان حتی مدارس دولتی هم به نم کمک به مدرسه پول می گیرند هیچ فردی جرئت انتقاد از دولت ایشان را نداشت اگر هم سی این کار را می کرد با سرنوشت خودش باز ی می کرد مدیر سالاری از زمان ایشان در کشور حاکم شد که الان نجومی بگیران حاصل عملکرد ایشان می باشد و اما دولت احمدی نزاد و روحانی چوب حراج به کشور زدند که دیگر قابل گفتن نیست اگر در مورد اینها بخواهیم بنویسیم مثنوی هفتاد من کاغذ می خواهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
2
متأسفانه وشوربختانه در سالهای 92 و96 , به حسن روحانی رأی دادم که بعدا" هم بسیار نادم وپشیمان شدم , فکر می کنم حدود هشتاد درصد رأی دهندگان به روحانی هم دراین خصوص با بنده هم نظر باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
دهنتون اسفالت كه اينقدر كوتاه فكرين
مهدی ازکرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
0
آقای صوفی تحلیل وافع بینانه ای فرمودید.حسن فریدون دکه تمام شده ولی بعَضیا نمیدانم میخوان ایشان راکه درصحنه سیاسی باعملکردش به جنازه ای تبدیل شده تحریک کنند شاید که چی ؟!شیخ کذاب بقول شما دگه تقریبا ممنوع االخروجه چون تجربه شده که نکنه بقول معروف یکدفعه دیدی مرغ ازقفس پرید.موید باشید.
نظرات شما
پیشخوان