تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

اردوغان: جنگ میان ایران و آذربایجان غیرممکن است/ علی‌اف برادر من است

اردوغان در سخنانی گفته که شخصا انتظار ندارم که رویداد‌های اخیر به تقابل بین ایران و آذربایجان منجر شود، زیرا هم آذربایجان با اسرائیل روابط دارد و هم آذری‌های خود ایران را در نظر می‌گیرد.

اردوغان: جنگ میان ایران و آذربایجان غیرممکن است/ علی‌اف برادر من است

رویداد۲۴ رئیس‌جمهوری ترکیه می‌گوید: ایران به دلیل روابط جمهوری آذربایجان و اسرائیل، وارد رویارویی با باکو نخواهد شد و چنین تقابلی «کار ساده‌ای نیست».

به گزارش یورونیوز، رجب طیب اردوغان روز پنج‌شنبه ۲۹ مهر در واکنش به رزمایش نظامی اخیر ایران در نزدیکی مرز نخجوان و قفقاز جنوبی، به خبرنگاران گفت: «شخصا انتظار ندارم که رویداد‌های اخیر به تقابل بین ایران و آذربایجان منجر شود، زیرا هم آذربایجان با اسرائیل روابط دارد و هم آذری‌های خود ایران را در نظر می‌گیرد».

او افزود این اقدام (رویارویی احتمالی میان ایران و آذربایجان) «کار ساده‌ای نیست».


بیشتر بخوانید: چالش سرداران در آذربایجان/ انتخاب استانداران مناطق ترک‌نشین چه پیامی دارد؟


رئیس‌جمهوری ترکیه که کشورش در حمایت از جمهوری آذربایجان در دوره اخیر سنگ تمام گذاشته است، تایید کرد که پنج روز دیگر به جمهوری آذربایجان سفر خواهد کرد و با «برادرش» الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری این کشور، در آیین گشایش فرودگاه و نیز گذرگاه مرزی شرکت خواهد کرد.

سخنان رجب طیب اردوغان در خصوص رزمایش نظامی اخیر ایران در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان، نخستین اظهارنظر علنی او از بعد از بروز تنش در مناسبات تهران و باکو طی دو ماه گذشته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
0
2
قشنگ معلومه این داغوان خان دوست ما نیست...جوری حرف زده که ایران از اسراییل میترسه وهرکاری که اذربایجان کنه وارد مناقشه نمیشه ودوم اینکه آذربایجان هم بخاطر همزبوناش تو ایران دلش واسه ما میسوزه وحمله نظامی نمیکنه
نظرات شما
پیشخوان