تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰

وزیر کشور: باید همکاری‌های مشترک با جمهوری آذربایجان و ترکیه تعریف شود

وزیر کشور با اشاره به ایستادگی و تسلیم ناپذیری مردم کشورمان گفت: در این شرایط پیچیده، سخت و توطئه آمیز دشمن، با اقتدار از همه پیچ‌ها عبور می‌کنیم.

وزیر کشور: باید همکاری‌های مشترک با جمهوری آذربایجان و ترکیه تعریف شود

رویداد۲۴ احمد وحیدی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه استانداران قبلی و جدید آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز خطاب به دشمنان کشورمان و نظام افزود: به کوری چشم دشمنان خواهند دید که از پیچ آخر هم با سربلندی عبور خواهد کرد و به قدرتی تبدیل خواهیم شد که احدی به خود اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی را حتی تهدید کند چه برسد به اینکه اقدام سوئی بتواند بکند و این دور نیست.

وی بیان کرد: ملت ایران با وجود تمام سختی ها، کاستی‌ها و کمبود ها، تسلیم ناپذیر ایستادگی کرد و در میدان بودن مردم از نشانه‌های پیروزی است.

وی اضافه کرد: ملت ما دوران سختی را با خوبی استقامت کرد و ایستاد و ان شاءالله دوران پیروزی نزدیک است؛ باید همچنان با اقتدار در میدان باشیم و خسته نشویم؛ ملت ما هرگز خسته نمی‌شود و خستگی را خسته کرده است.

وحیدی تاکید کرد: استاندار به منزله رئیس جمهوری استان است، همه مدیران کل باید با استاندار هماهنگ باشند و رئیس جمهور هم در جلسه هیات دولت تاکید فرمودند که انتصاب همه مدیران باید هماهنگ با استانداران باشد.


بیشتر بخوانید: درگیری شدید در مراسم معارفه استاندار آذربایجان شرقی +فیلم


وی ادامه داد: استاندار نماینده عالی حکومت است و باید در هماهنگی با نماینده، ولی فقیه در استان باید کار‌ها را جلو ببرد و باید در این راه همه کمک کنیم تا آذربایجان شرقی به جایگاه اصلی و حقیقی خود برسد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان نقطه اتکایی برای کشور بوده و همواره نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، تشریح کرد: تبریز نقطه ثقل و اتکا فرهنگی برای همه کشور‌های منطقه است و باید همه را تغذیه کند.

تاکید بر توسعه دیپلماسی اقتصادی با ترکیه و جمهوری آذربایجان

وزیر کشور گفت: ملت عزیز ترکیه و جمهوری آذربایجان هم کیشان و هم مذهبان ما هستند و باید از همجواری با این استان حداکثر استفاده را از لحاظ معنوی و اقتصادی داشته باشند.

وی افزود: باید همکاری‌های مشترک با جمهوری آذربایجان و ترکیه در این استان تعریف شود، زیرا زمینه‌های همکاری بسیار خوبی با این کشور‌ها داریم که باید برنامه ریزی جدی شود تا اقتصاد مکمل با همکاری و هماهنگی با ظرفیت‌های بزرگی که در استان است، شکل گیرد.

وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت صنعتی بسیار قوی دارد و صنعتگران ماهر و توانمند و نخبه در این استان حضور دارند که باید توسعه صنعتی در این استان هرچه بیشتر اتفاق بیفتد و باید به کشاورزی هم توجه کرد.

وحیدی تاکید کرد: آذربایجان شرقی منطقه ترانزیتی مهم و نقطه وصل کشور به کشور‌های شمالی است و این حوزه بسیار اهمیت دارد؛ توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های همجوار ترکیه و جمهوری آذربایجان باید بیش از پیش توسعه پیدا کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان