تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

واکنش یک نماینده به بیانیه FATF درباره ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برخورد سیاسی FATF با ایران مشهود است و نباید سرنوشت توسعه کشور را به تحریم‌ها و حضور در آن پیوند بزنیم.

بیانیه FATF درباره ایران
رویداد۲۴ جعفر قادری روز دوشنبه در گفت و گویی درباره بیانیه اخیر FATF در مورد ایران، گفت: این نهاد می‌تواند محدودیت‌های را در بحث مبادلات اقتصادی برای کشور ایجاد کند، اما نباید سرنوشت توسعه کشور را به تحریم‌ها و حضور در FATF پیوند بزنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور به موضوعات داخلی و محدودیت‌هایی بر می‌گردد که برخی برای کشور ایجاد کردند، اما می‌توان با توجه به ظرفیت‌ها با این موانع مقابله کرد.

قادری تکیه بر توان داخلی را عامل رفع موانع بین المللی در مبادلات اقتصادی دانست و گفت: تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌های داخلی کشور کمک می‌کند که بهانه گیری‌های نهادهای بین المللی  درباره ایران کم‌رنگ شود.

وی بیانیه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) درباره ایران را سیاسی خواند و گفت: ایران با تمام توان از حقوق خود دفاع می‌کند و برای پیشرفت کشور معطل حضور در FATF و یا سازمان‌های بین المللی نمی‌ماند.


بیشتربخوانید: حرکت رئیسی به سوی احیای برجام از FATF تنش‌زدایی می‌کند؟


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: برخورد سیاسی با مساله FATF در محافل و مجامع بین المللی باعث شده تا این نهاد در قالب مساله اقتصادی به اهرم و ابزاری برای سیاست‌بازان و سیاستمداران بین المللی تبدیل شود و آنها از این ابزار برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

قادری اظهار کرد: برخی نهادهای بین المللی سعی می‌کنند در شکل‌های مختلفی برای ایران ایجاد محدودیت کنند و در قالب FATF می‌خواهند با تحت فشار قرار دادن ایران، به اهداف سیاسی خود نزدیک شوند.

نماینده مردم شیراز بیان کرد: ایران هم می‌تواند با استفاده از ابزارهای اقتصادی مقابله به مثل کرده و نگذارد سیاستمداران مخالف مردم ایران به اهداف خود برسند.

وی افزود: بخشی از محدودیت‌های FATF منطقی است که ایران با پذیرش آنها مخالفتی ندارد، اما در مقابل ایران حاضر به پذیرفتن برخی از مواد این معاهده که موضوعات سیاسی را دنبال می‌کند نیست.

به گزارش ایرنا، گروه ویژه اقدام مالی(FATF) روز پنجشنبه ۲۹ مهر در بیانیه ای اعلام کرد که نام ایران همچنان در لیست سیاه این کار گروه باقی مانده است. گروه ویژه اقدام مالی از  فوریه ۲۰۲۰ در سایه همه‌گیری ویروس کرونا فرآیند بررسی وضعیت کشورهای را که در لیست سیاه قرار داشتند متوقف کرده بود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جعفر قادری ، fatf
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
2
فقط حرف وشعارهای توخالی , ملت را بیچاره کرده اید , خودتان که حقوقهای نجومی آنچنانی می گیرید وبه اندازه سر سوزنی از رنج وبدبختی اکثریت مردم خبر ندارید , اف بر همگی تان , به کدامین گناه مردم گرفتار شماها شده اند ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
2
کاشکی ایشان سواد اینو داشت بگه وقتی تحریمیم و عملا مبادلات ارزی با ما انجام نمیشه و پولی وارد کشور نمیشه چطوری تاثیری نداره! مجلس حراف بدون عمل همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
2
آقای قادری ماهم راضی نیستیم اقتصاد کشور به برجام گره بخورد واحضریم سختیهارو تحمل کنیم وبجای غذا نان خشک یا علف بخوریم آیا شماهم حاضرید چنین کار کنید؟؟؟ اگه نمیتونید پس برید برجام رو احیا کنید انقد الکی شعار ندید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
0
حرف زدن باید قیمت گذاری شود و مالیات ببندند تا هر کسی بدون مطالعه حرف نزند. از دولت نهم هی شروع کردند که تحریمها اثری ندارد آخر کدام عقل سلیم این را می پذیرد که وقتی کشور از داشتن مواد اولیه محروم هست چگونه می شود تولید کرد وقتی تولید نشود نتیجه می شود همینی که الان هست دوراه دارد یا حضرات هم مثل همه مردم زندگی کنند که بنظرمن امر محال است یا سر را زمین بمیریم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان