تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

استقلال و پرسپولیس قهرمان نمی‌شوند!

استقلال برای چهارمین بار در تاریخ لیگ برتر در دو هفته ابتدایی به برتری رسید و حالا فرهاد مجیدی در صورت پیروزی در دو هفته پیش رو می‌تواند برای اولین بار آبی‌پوشان را در چهار هفته ابتدایی به ۱۰۰درصد امتیازات برساند.

استقلال و پرسپولیس

رویداد۲۴ تیم فوتبال استقلال تهران در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه دو بر صفر از سد میزبان خود ذوب‌آهن اصفهان گذشت و با ۶ امتیاز به جرگه بالانشینان اضافه شد. آبی‌پوشان تهران در حالی از دو دیدار نخست خود ۶ امتیاز دشت کرده‌اند که در پنج فصل اخیر موفق به ثبت این رکورد نشده بودند.

این برای چهارمین بار در تاریخ لیگ برتر است که استقلال در دو هفته ابتدایی خود ۱۰۰درصد امتیازات را تصاحب کرده و امتیازی از کف نمی‌دهد. پیش از این در دوره‌های ششم، چهاردهم و پانزدهم شاهد این ماجرا بودیم. نکته عجیب ماجرا اینجاست که در هیچکدام از این ادوار، قهرمانی به استقلال نرسید.

آبی‌پوشان تهرانی در ششمین دوره لیگ برتر موفق شدند در هفته نخست با نتیجه دو بر یک از سد ذوب‌آهن بگذرند و سپس در کرمان با یک گل مس را شکست دادند. آنها در هفته سوم نیز به برتری رسیدند و سرانجام در هفته چهارم با تساوی متوقف شدند. در پایان آن دوره سایپا قهرمان شد و استقلال به مقام چهارمی بسنده کرد.

چهاردهمین دوره لیگ برتر، دومین فصلی بود که استقلال در دو هفته ابتدایی امتیازی از دست نداد. آنها در هفته اول با حساب دو بر یک راه‌آهن را از پیش رو برداشتند و در گام بعدی با نتیجه یک بر صفر استقلال خوزستان را شکست دادند. البته در هفته سوم اولین باخت در کارنامه تیم امیر قلعه‌نویی ثبت شد. سپاهان اصفهان فاتح آن دوره شد و استقلال به مقام ششمی اکتفا کرد.


بیشتر بخوانید: ماشین گلزنی استقلالی‌ها در یک قدمی پرسپولیس؟


فصل بعد یعنی در لیگ پانزدهم هم ۶ امتیاز از دو هفته ابتدایی، اندوخته تیم پرویز مظلومی بود. استقلال ابتدا تیم تازه لیگ برتری شده سیاه‌جامگان را در مشهد با نتیجه دو بر یک شکست داد و سپس در تهران با دو گل ملوان بندرانزلی را مغلوب کرد. آنها در هفته سوم ترمزشان کشیده شد و اولین باخت را تجربه کردند. در پایان آن فصل آبی‌ها سوم شدند و استقلال خوزستان به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

حالا تیم فرهاد مجیدی چهارمین تیمی است که موفق شده در دو هفته نخست به ۶ امتیاز نایل شود. تیم فرهاد تنها تیمی است که در این مدت گلی هم دریافت نکرده و فقط تیم لیگ پانزدهم از آنها یک گل بیشتر زده است. دو پیروزی دیگر در هفته‌های سوم و چهارم آنها را به بهترین استقلالِ چهار هفته ابتدایی تاریخ لیگ برتر تبدیل می‌کند و این بهترین شروع، می تواند برایشان روحیه‌بخش باشد.

استقلال ابتدا باید در تهران به مصاف تراکتور تبریز برود و در گام چهارم رو در روی فجرسپاسی شیراز قرار بگیرد. البته که مجیدی باید یک طلسم بزرگ را هم بشکند و استقلال را برای اولین بار پس از برد در دو هفته ابتدایی به قهرمانی در پایان فصل برساند؛ اتفاقی که تاکنون رخ نداده است. نکته فکاهی و البته امیدوارکننده این فکت، این است که پرسپولیس هم نتوانسته بعد از دو برد استقلال در دو هفته نخست در پایان فصل به قهرمانی دست پیدا کند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس
نظرات شما
پیشخوان