تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

یک خارجی بزرگ در استقلال/ رقم قرارداد ستاره جدید استقلال لو رفت

رودی ژستد پس از جی‌لوید ساموئل، دومین بازیکن استون‌ویلایی آبی‌ها خواهد بود.

یک خارجی بزرگ در استقلال/ رقم قرارداد ستاره جدید استقلال لو رفت
رویداد۲۴ با وجود اینکه رسانه اسپرت قطر مدعی شده تاباتای ۴۰ ساله مورد توجه باشگاه استقلال قرار گرفته و آبی‌ها برای تقویت خط هافبک خود به‌دنبال جذب او هستند، باشگاه استقلال با یک خارجی معروف دیگر به نام رودی ژستد به توافق دست یافت.

درخشش یامگا در بازی با ذوب‌آهن و دبل او در این بازی خارج از خانه باعث شده هواداران استقلال از شنیدن خبر این خرید خارجی خوشحال باشند.

ژستد دیروز در تست‌های پزشکی استقلال قبول شد و برای عقد قرارداد به باشگاه رفت. گفته می‌شود رقم ۶۰۰هزار یورو قرار است به این بازیکن پرداخت شود که ۱۰۰هزار یورو از ارزش او در سایت ترانسفرمارکت بالاتر است و به ریالی مبلغی حدود ۱۶/۵ میلیارد تومان می‌شود. استقلال در سال‌های اخیر در خرید بازیکنان خارجی خوش‌شانس بوده است.

برخی مهاجمان گمنام یا فراموش‌شده نظیر تیام و شیخ دیاباته در این تیم درخشیدند و مشتری‌های ثروتمندی در امارات و قطر برای خودشان دست‌وپا کردند.

مربیان هم همینطور؛ استراماچونی و شفر نمونه‌هایی هستند که بعد از حضور در استقلال مورد توجه تیم‌های عربی و قطری قرار گرفتند. همین یامگا که در بازی اولش ۲گل برای استقلال زد، در ۵سال آخر فوتبالش تنها توانسته بود همین تعداد گل برای تیم‌های مختلف به ثمر برساند. او در مجموع بازی‌های دوران فوتبالش در تیم‌هایی مثل سیه‌نا، آرتزو، کارپی، پسکارا، سالروا، آلاوس و ویله، روی هم رفته ۹گل به ثمر رسانده بود!

بعد از تمام این صحبت‌ها بد نیست سراغ کارنامه خرید جدید آبی‌ها برویم. رودی فیلیپه میشل کامیل ژستد با قدی حدود ۱/۹۳سانتی‌متر امید را در دل هواداران پرورش داد. او سابقه بازی در استون‌ویلا را دارد و همین برای استقلالی‌ها یادآور خاطراتی خوش است.

آخرین بازیکن استون‌ویلا که برای آبی‌ها بازی کرد، بازیکنی بااخلاق به نام ساموئل بود که مرحوم کیفیت بالایی از فوتبال را در لیگ ایران به نمایش گذاشت.

ژستد در ۲فصل حضورش در استون‌ویلا تا سال۲۰۱۵، ۵۰بازی انجام داده و ۹گل به ثمر رسانده است. او در تیم‌های مطرح دیگری مثل متز، کان، کاردیف‌سیتی، بلکبرن و میدلزبورو هم سابقه بازی دارد. او بهترین دوره فوتبالش را از سال۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ در بلکبرن پشت سر گذاشته و در ۶۰بازی توانسته ۳۲گل به ثمر برساند.

او فصل قبل برای تیم استرالیایی ملبورن ویکتوری به میدان رفت و ۵گل در ۱۸بازی به ثمر رساند. فیلیپه پس از آن راهی پاناتینایکوس شد و در ۳‌بازی روی هم رفته ۷۳‌دقیقه بازی کرد و یک‌گل به ثمر رساند.

این بازیکن مسلمان، متولد بنین است و ملیت فرانسوی دارد. ژستد یک‌بار با کاردیف در لیگ سطح دوم فوتبال انگلیس موسوم به چمپیونشیپ قهرمان شده و درماه آوریل سال۲۰۱۴ جایزه بازیکن‌ماه همین لیگ را از آن خود کرده است. به‌نظر می‌رسد بازیکنی با این کارنامه بتواند در لیگ برتر فوتبال ایران هم بدرخشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال
نظرات شما
پیشخوان