تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰

هشدار AFC به وزارت ورزش: استقلال یا پرسپولیس را رها کنید!

صدور مجوز حرفه‌ای برای دو باشگاه پرطرفدار پایتخت امسال با مشکل بزرگی رو به رو شد است.

هشدار AFC به وزارت ورزش

رویداد۲۴ صدور مجوز حرفه‌ای برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران جهت شرکت در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا با چالش جدید و عجیبی رو به رو شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا طی ابلاغیه‌ای به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است که نمی‌تواند به صورت رسمی به عنوان مالک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران فعالیت داشته باشد.

در این ابلاغیه مشخص شده است که در صورت ادامه مالکیت این دو باشگاه از سوی وزارت ورزش و جوانان، استقلال و پرسپولیس نمی‌تواند در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و مجوز حرفه‌ای را دریافت نخواهند کرد. نکته جالب این ابلاغیه این است که وزارت ورزش در صورت تمایل برای مالکیت باید یکی از این دو باشگاه را انتخاب کند.

اکنون وزارت ورزش باید تصمیم بگیرد که کدام یک از دو باشگاه سرخابی را همچنان حمایت کرده و کدام یک را به مالکی جدید بسپارد که این یک امر عجیب و دور از ذهن است.


بیشتر بخوانید: استقلال و پرسپولیس قهرمان نمی‌شوند!


دو باشگاه برای دریافت مجوز حرفه‌ای به غیر از تسویه حساب با بدهکاران باید این موضوع را برطرف کنند. بهمن ماه سال گذشته سهیل مهدی به عنوان رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفته بود: «آئین نامه جدید صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما ابلاغ شده است. در آئین نامه جدید الزامات استقرار مجوز حرفه و ملی برای کشورهای آسیایی اجباری شده است. در مقایسه با آئین نامه قبلی صدور مجوز حرفه ای به نظر می رسد الزامات جدید حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا سختگیرانه تر و با جزئیات بیشتر شده است.»

در همین راستا خبر می‌رسد قرار شده مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حضور وزیر ورزش و جوانان و مدیران این دو باشگاه برگزار شود تا در این خصوص تصمیم گیری کنند. با توجه به مدت زمان کم برای صدور مجوز حرفه‌ای به نظر می‌رسد که در هفته پیش رو این جلسه برگزار شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس
نظرات شما
پیشخوان