تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰

هزینه‌های سرسام آور مقابله با کرونا/ سازمان جهانی بهداشت: ۲۳.۴ میلیارد دلار نیاز داریم

سازمان جهانی بهداشت در آستانه نشست کشورهای گروه ۲۰ در رم پایتخت ایتالیا، اعلام کرد که برای غلبه بر ویروس کرونا در ۱۲ ماه آینده به ۲۳.۴ میلیارد دلار نیاز است.

هزینه‌ی مقابله با کرونا

رویداد۲۴ تدروس آدهانوم رییس سازمان جهانی بهداشت، به صراحت به گروه ۲۰ قدرت‌های جهانی که آخر هفته در رم نشست برگزار خواهند کرد، گفت که آنها دیگر نمی‌توانند کشورهای فقیرتر را در شیوع همه‌گیری رها کنند.

تدروس گفت که این پول برای ایمن سازی، واکسناسیون، آزمایش ها و درمان های کووید-۱۹ مورد نیاز است و به طور بالقوه از مرگ پنج میلیون دیگر در این بحران جلوگیری می کند.

رییس سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی افزود که گروه ۲۰ توانایی انجام تعهدات سیاسی و مالی لازم برای پایان دادن به این بیماری همه گیر را دارد. ما در لحظه ای تعیین کننده هستیم که برای امن تر کردن جهان به رهبری قاطع نیاز داریم.


بیشتر بخوانید: ثبت سفارش واکسن کرونا در دولت رئیسی متوقف شده است/ ۱۵ آبان موجودی واکسن‌های ایران تمام می‌شود +اسناد


سازمان جهانی بهداشت اعلام داشت که ۲۳.۴ میلیارد دلار مورد نیاز برای تأمین مالی مقابله با کرونا در مقایسه با تریلیون‌ها دلار ضرر اقتصادی ناشی از همه‌گیری و هزینه برنامه‌های محرک برای حمایت از بهبود ملی چیز ناچیزی است.

از ابتدای آغاز واکسیناسیون در جهان احتکار و خرید مازاد مصرف واکسن کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا امکان توزیع عادلانه واکسن در کشورهای فقیر و آفریقایی را از بین برده است.

سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که تا پایان سال جاری میلادی فقط ۵ کشور آفریقایی هدف واکسیناسیون کامل ۴۰ درصد از جمعیت خود در مقابل کووید-۱۹ را محقق خواهند کرد مگر این که روند واکسیناسیون در سطح این قاره افزایش یابد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان