تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

روسیه اجازه برداشت از خزر را به ایران نمی‌دهد

طبق معاهده و توافق ایران و روسیه تا زمانی که تراز گاز ایران مثبت است و تولید به نسبت مصرف داخلی جوابگو است، ما حق استخراج منابع گازی دریای خزر را نداریم.

برداشت از دریای خزر

رویداد۲۴ رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی گفت: طبق توافق قبلی با روسیه ایران حق برداشت از ۸ حلقه چاه بزرگ گازی در دریای خزر که در محدوده آبی ایران است را ندارد.

اردشیر دادرس اظهار داشت: طبق معاهده و توافق ایران و روسیه تا زمانی که تراز گاز ایران مثبت است و تولید به نسبت مصرف داخلی جوابگو است، ما حق استخراج منابع گازی دریای خزر را نداریم، ضمن اینکه توجیه اقتصادی هم ندارد که از این منابع برداشت داشته باشیم.

وی افزود: بنابراین ما فعلا نباید به فکر منابع گازی دریای خزر باشیم.

رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی ایران درباره علت این موضوع گفت: اکنون روسیه ۱۸.۱ درصد از ذخایر گاز دنیا را داراست و این رقم در مورد ایران ۱۷.۹ درصد است، چنانچه از خزر برداشت داشته باشیم این رقم به ۱۸.۲ درصد رسیده و در مقام بالاتری از روسیه قرار می‌گیریم که طبق توافق‌هایی که قبلا با این کشور صورت گرفته نباید اینچنین شود تا روسیه همچنان در صدر باشد.

وی تاکید کرد: طبق توافق ایران حق برداشت از ۸ حلقه چاه بزرگ گازی در دریای خزر که در محدوده آبی ایران است را ندارد.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
اسدالله
|
United States of America
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
4
خاک بر سرمان برا این توافقی ک کردیم.
Mig mig
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
این توافق خیانت بار در زمان شاه خائن بوده؟
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
دریای بزرگ خزر رو از ایران گرفت باریکه ای به ایران داده تا تابستانها مردم ابتنی کنند تازه اگه گشت ارشاد بزاره نمیزاره از منابع خودش گاز برداشت کنه معنی استقلال رو فهمیدیم اتفاقا در فصول سرد ایران در نیمه شمالی خودش با افت شدید فشار گاز مواجه هست و تهاتر گازی با ترکمنستان انجام میده و گاز وارد میکنه که اگه از این هشت چاه گاز استخراج میکرد مشکل افت فشار نیمه شمالی و نیاز به واردات گاز از ترکمنستان رفع میشد فعلا بخاطر دشمنی با اسرائیل و امریکا داریم به روسیه و چین باج میدیم از ترس شیر به دامن کفتار پناه بردیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
1
ننگ بر این حکومت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان