تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

انتقاد تند یک نماینده به رفتار‌ها و انتصاب‌های رئیسی/ دولت شما ظاهرا دولت دلدادگان است!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از رویکرد‌هایی که دولت سیزدهم در مدت اخیر پیشه کرده است، گفت: آقای رئیسی، شما و تیم کاریتان مساله محور وارد کارزار شوید نه نمایشی و بی ثمر.

انتقاد تند یک نماینده به رفتار‌ها و انتصاب‌های رئیسی/ دولت شما ظاهرا دولت دلدادگان است!

رویداد۲۴  محمود احمدی بیغش در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور گفت: آنچه اینجانب را وادار به این نطق نموده، شرایط خاص کشور بعد از روی کار آمدن دولت جدید است که به نظر می‌رسد با توجه به رویکرد‌های دولت محترم و احاطه یک نوع بی‌برنامگی و قضاوت‌های مایوس کننده در سطح جامعه، نیاز است از سر دلسوزی به رئیس جمهور محترم و با انگیزه یادآور شوم؛ مهم‌ترین مساله در باب رفتار‌های دولت، عدم برنامه محوری در سیاست‌های کوتاه مدت دولت است که جای پردازش و نقد منصفانه دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به رئیس جمهور افزود: ارزیابی اولیه از اقدامات شما نشان می‌دهد که تمام این رفتار‌ها بویژه سفر به استان‌ها عمدتا تسکین محور است، نه درمان محور، زیرا این مدل حکمرانی نشانی از درمان مشکلات ندارد.

نماینده شازند در مجلس یازدهم تصریح کرد: از سوی دیگر وجود ضعف شدید در ادبیات گفتمانی جنابعالی در عرصه‌های مختلف، به هیچ وجه قابل توجیه نبوده و دستاویز قرار گرفتن این ادبیات در شبکه‌های متعدد اجتماعی و رسانه‌های داخلی و خارجی زیبنده کشور نیست و شایسته است هر چه سریعتر نسبت به اصلاح این روند اقدام نمایید.

وی در ادامه یادآور شد: آنگونه که پیداست در دولت شما نیز پدیده مقدادیسم همان نقش غلطی را ایفاء می‌کند که آشناییسم در دولت روحانی ایفاء می‌کرد. مگر در کشور قحط الرجال علمی و سیاسی داریم که در نهاد ریاست جمهوری چهار نفر از اساتید برجسته دانشگاهی کشور دیده نمی‌شوند که حداقل در مناسبات رسمی چند خط بنویسند و به شما بدهند تا این همه شاهد گفتمان ضعیف و بحث برانگیز غیر علمی و غیر استنادی از شما نباشیم؟!

احمدی بیغش همچنین اظهار کرد: اتکای افراطی به مجموعه‌ای محدود از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) در سطوح مدیریتی کلان کشور، حتی نام این امام عزیز و معصوم را نیز در جامعه تحت الشعاع قرار داده است، دولت شما ظاهرا دولت دلدادگان است، به یک عزیز دردانه خاص که باید همه اتفاقات، انتصابات و استناد‌ها به ایشان ختم شود. این همان پدیده پرهزینه‌ای است که در هر دولت وجود داشته و در نهایت به پاشنه آشیل تمام عیار تبدیل می‌شوند که دیدیم در گذشته این طور بود.


بیشتر بخوانید: انتشار خاطرات جدید روحانی؛ از پیام رمزآلود به ظریف تا داستان قیمت بنزین


نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیسی؛ مردم انتظارشان از شما نسبت به قبلی‌ها بسیار متفاوت است. در باب سفر‌های استانی جنابعالی باید عرض کنم که حضور شما در جای جای نقاط جغرافیایی کشور مفید و قابل قدردانی است، اما نبود برنامه و استمرار یک کلیشه "مصوبات در مصوبات" نشان از عدم پختگی این سفر‌ها دارد و نکته مهمتر مراجعه مستقیم شما به مردم برای یافتن مشکل، آخر مصیبت است یعنی دولت نمی‌داند مشکل کجاست و خودش کجای کار است، تازه باید از مردم بپرسد که مشکل شما چیست؟ در حالی که همه می‌دانند سرچشمه، همان مدیران و بدنه اجرایی و نظارتی است که گل آلود و مسموم است، اما شما در پی بیمار شدگان که مردم بیچاره هستند، می‌گردید.

احمدی بیغش با تاکید بر اینکه آقای رئیسی این نسخه شفا نمی‌دهد، افزود: انتصابات در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه دولت هم تقریبا دادِ همه دلسوزان را در آورده است، نفوذ برخی افراد در وزارتخانه‌ها برای انتصابات تا حدی است که تقریبا وزیر یا وزرای مربوطه به بی‌اثرترین فرد در این انتصابات تبدیل شده‌اند.

وی بیان داشت: جناب آقای رئیسی محترم، در دلسوزی و عزم و اراده جنابعالی برای رفع مشکلات تردیدی وجود ندارد که یک نمونه آن واکسیناسیون جامعه بود که ان را بخوبی نشان دادید، اما انتظار می‌رود به منظور تسریع در خدمت رسانی شایسته به مردم گرفتار در انبوهی از مشکلات، نسبت به تغییر رویه‌های موجود اقدام نمایید و با خدمت گرفتن انسان‌های شایسته و بی‌طرف جلوی حواشی‌های زاید را بگیرید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: آقای رئیسی شما و تیم کاری‌تان مساله محور وارد کارزار شوید نه نمایشی و بی ثمر.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در باب مسائل منطقه‌ای و بین المللی، هم همچنان منتظر اقدامات راهبردی هستیم لیکن انگار مسئولان ذی ربط کمترین اراده‌ای برای ورود جدی به اقدامات موثر ندارند و این حجم از بی‌تفاوتی در سیاست خارجی اصلا مطلوب کشور و آینده جامعه نیست. انتظار می‌رود در نوع نگاه‌ها به سیاست خارجی متناسب با دغدغه‌های کلان و همیشگی رهبر فرزانه انقلاب و علمای بزرگ همچون آقای صافی گلپایگانی، گام‌های مفید برداشته شود تا خدای ناکرده مشکلات و سختی بر کشور سایه نیفکند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رئیسی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
نه این مجلس پارلمان ایران است نه این دولت منتخب اکثریت اینها هم دعواهای نمایشی است که وانمود کنند طرف مردم هستند اگر طرف مردم بودید به نظر اکثریت احترام میگذاشتید
نظرات شما
پیشخوان