تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

فواید اجرای رتبه بندی معلمان برای فرهنگیان

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی و ارتقا جایگاه والای معلمان که نتیجه آن ارتقای سطح کیفی جامعه در همه بخش‌ها است، گفت: اجرای کامل طرح رتبه‌بندی، بخشی از نگرانی معلمان را برطرف خواهد کرد.

فواید طرح رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ علی رضایی نماینده مردم کنگاور روز سه شنبه افزود: موردی که فرهنگیان، بخصوص معلمان دلسوز حوزه انتخابیه ام باید بدانند این است که شخصا معتقدم و بالطبع با رفع مشکلات موجود، جامعه بزرگ، نجیب و شریف فرهنگیان با تمرکز کامل بر محور آموزش، نتایج بسیار خوب و تاثیرگذاری برای کل کشور رقم خواهند زد.

وی اضافه کرد: به همین خاطر اینجانب بعنوان نماینده مردم و نماینده معلمان شریف یکی از اهداف، برنامه ها و دغدغه‌هایم توجه ویژه به رفع مشکل معیشت جامعه بزرگ و فرهیخته فرهنگیان بوده و برای به نتیجه رسیدن لایحه رتبه بندی معلمان تمام تلاش خود را بکار خواهم گرفت.

    رضایی گفت: با توجه به تمام موارد بیان شده و زحمات فراوان معلمان کشورمان، شایسته نیست این قشر زحمتکش درگیر مسایل اقتصادی بوده و به جای تمرکز بر روی آموزش باکیفیت به دنبال شغل دوم و بعضا سوم، برای امرار معاش خود باشند.


    بیشتربخوانید: میانگین حقوق معلمان پس از اجرای طرح رتبه بندی/ محدویت‌های مالی و ۴۵ هزار معلمی که کارمند شدند


    نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: یکی از ارکان اساسی رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها، آموزش و پرورش است و تمامی صاحبنظران عقیده دارند که اگر در پیاده کردن سیستم صحیح آموزش و پرورش موفق باشند بر بسیاری از مشکلات و معضلات فایق آمده و جامعه خود را به سوی پیشرفت و ترقی در بسیاری از زمینه ها سوق خواهند داد و این موضوع به طور قطع در کشور ما هم صادق است.

    وی تاکید کرد: پیاده کردن سیستم صحیح آموزش و پرورش مستلزم برنامه ریزی های دقیق و علمی و مهمتر از آن وجود و ماهیت (نیروی انسانی) درون سازمانی قوی و کارآمد است و اگر بخواهیم میزان اهمیت و تاثیرگذاری نیروی انسانی تشکیل دهنده آموزش و پرورش را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم،  بدون هیچ‌گونه شکی نقش انکارناپذیر معلمان به منزله ستون آموزش و پرورش در اولویت قرار می گیرد.

    رضایی در پایان گفت: توجه به جایگاه معلم سبب می شود تا جامعه متحول شود، دغدغه نخست تمام مسوولان، متولیان امر و مردم باید تعالی و پیشرفت نظام آموزش و پرورش باشد و تا این موضوع عینیت نیابد کشور در مسیر توسعه قرار نمی‌گیرد و این یک فرآیند حیاتی است. 

    منبع: ایرنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان