تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
وزارت بهداشت:

دانش آموزان واکسن نزده هر هفته تست می‌دهند/ ۷ شهر به شهرهای قرمز کرونایی اضافه شد

­رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ۷ شهر قرمز به شهرهای قرمز کرونایی اضافه شده و اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنیم و واکسن نزنیم وارد پیک ششم خواهیم شد.

زمان بازگشایی مدارس

رویداد۲۴ دکتر محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: مهمترین راه‌های کنترل کووید ۱۹ افزایش پوشش واکسیناسیون و رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی است.

گویا گفت: علت قرمز شدن شهرها مختلف است، اما در منطقه غرب کشور علت اصلی کاهش شدید رعایت پروتکل هاست.

او با تاکید بر لزوم اقناع سازی مردم برای زدن واکسن گفت: در شهرهای قرمز با اقناع سازی و دعوت از مردم برای رعایت پروتکل‌ها و نیز افزایش پوشش واکسیناسیون باید مانع از وارد شدن به پیک ششم شویم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۷۵ درصد دانش آموزان دز اول واکسنشان را دریافت کرده اند و حدود ۳۵ درصد هم هر دو دز را گرفته اند.


بیشتر بخوانید: آزادی شخصی یا واکسیناسیون اجباری/ چرا همه باید واکسن کرونا دریافت کنند؟


گویا گفت: سیاست بازگشایی مدارس کاملا مبتنی بر شواهد علمی تهیه شده و بسیار سختگیرانه است.

او افزود: دانش آموزانی که واکسن نزنند هر هفته باید تست بدهند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص تزریق دز سوم هم گفت: در اکثر کشورها تزریق دز سوم شروع شده و ما در کشور تزریق دز سوم را با گروه‌های خاص مثل کادر درمانی و بهداشتی و بیماران خاص شروع کرده ایم و بعد از آن تزریق دز سوم به مردم عادی را لایه لایه از سنین بالا به پایین شروع خواهیم کرد.

دکتر گویا گفت: واکسن سوم می‌تواند هر نوع واکسنی باشد و نیاز نیست همان واکسنی باشد که در نوبت‌های اول و دوم تزریق شده است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
0
0
پس چرا شهرهای قرمزومدارس حضوری هستندچرامدیران زیرمجموعه هشدارهای شمارومسخره میگیرندچرااینقدراصراربرمدارس حضوری داریددرحالی. که‌ کشور آره واردپیک ششم میشه.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان