تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰

افت عجیب ستاره پرسپولیس و خطر حذف از تیم ملی

هافبک ملی پوش پرسپولیس بر خلاف فصول گذشته روند نزولی در ترکیب این تیم داشته تا باعث نگرانی کادرفنی و هواداران سرخپوش شود.

مهدی ترابی

رویداد۲۴ تیم فوتبال پرسپولیس با کسب پنج قهرمانی متوالی در رقابت‌های لیگ برتر توانست اسم خود را به عنوان موفق‌ترین تیم تاریخ این رقابت‌ها ثبت کند.

همین امر باعث حساسیت روی نتایج سرخپوشان و عملکرد بازیکنان تأثیرگذار این تیم در فصل جاری مسابقات شد.

مهدی ترابی هافبک ملی پوش پرسپولیس که عملکرد خیره کننده او در نیم فصل دوم گذشته و همچنین سال‌های پیش از آن باعث شده بود تا یکی از موفق‌ترین بازیکنان این تیم لقب بگیرد، با این حال عملکرد ترابی در بازی‌های ابتدایی لیگ برتر باعث انتقاد از او توسط پیشکسوتان پرسپولیس و کارشناسان فوتبال شد.

ترابی که معمولاً هر هفته برای پرسپولیس گلزنی می‌کرد یا پاس گل می‌داد در سه هفته گذشته رقابت‌های لیگ برتر تنها روی یک گل تأثیرگذاری داشت.

بازیکن خلاق و سرعتی پرسپولیس در این سه دیدار نتوانست جزو سه بازیکن برتر تیمش باشد تا بازیکنان حریف کار سختی برای مهار او نداشته باشند.


بیشتر بخوانید: یحیی با این تغییر به دنبال نجات پرسپولیس


ترابی در دیدار با آلومینیوم اراک سه بار توانست برای پرسپولیس طراحی حمله داشته باشد و دو بار هم به سمت چارچوب حریف شوتزنی کند.

هافبک تیم ملی ایران که تأثیر اندکی در دو برد تیمش مقابل فولاد و نساجی مازندران داشت محدوده کمتری به عنوان هافبک تهاجمی راست برای بازی کردن داشت. همین امر باعث تغییر شعاع حرکتی ترابی شد تا او بیشتر به میانه میدان برای گرفتن توپ بیاید و از دروازه حریف جدا شود.

ترابی در سه دیدار ابتدایی لیگ برتر نه تنها عملکردی قابل تحسینی نداشت بلکه در بازی با نساجی یک کارت زرد دریافت کرد و در آستانه اخراج بود تا یحیی گل محمدی در دقیقه ۸۹ تصمیم به تعویض او و جلوگیری از گرفتن کارت قرمز بگیرد.

باید دید ترابی چه زمانی دوباره می‌تواند موتور گلزنی و بازی رو به جلوی این تیم را روشن می‌کند تا بتواند همچنان خود را در جمع ملی پوشان فوتبال ایران ببیند بازیکنی که در دو بازی اخیر تیم ملی نیمکت نشین بود و فرصت بازی کردن پیدا نکرد حالا با خطر از دست دادن پیراهن تیم ملی روبرو است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهدی ترابی
نظرات شما
پیشخوان