تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰

کامبیز درمبخش کاریکاتوریست معروف ایرانی

کامبیز درم‌بخش کاریکاتوریست معروف ایرانی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، از ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آتیه تهران بستری شد. او ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

کامبیز درمبخش کاریکاتوریست معروف ایرانی

رویداد۲۴ کامبیز درم بخش طراح و کاریکاتوریست ایرانی روز شنبه ۱۵ آبان در پی ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. وی در سال ۱۳۲۱ بدنیا آمد. او برندهٔ چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی بود و چندین نمایشگاه مستقل از آثارش در کشور‌های مختلف جهان برگزار شد. این هنرمند با نشریات معتبری همچون نیویورک تایمز، اشپیگل و نبل اشپالتر همکاری کرده است.

بسیاری از مراکز و گالری‌های هنری و همچنین موزه‌ها تعدادی از آثار او را خریداری کرده‌اند. از آن جمله می‌توان به موزه کاریکاتور بازل در سوئیس، خانه کاریکاتور گابروو در بلغارستان، موزه هنر‌های معاصر تهران، فرهنگستان هنر، کتابخانه ملی، خانه صبا، سندیکای گرافیک ایران، موزه آوینیون فرانسه، موزه کاریکاتور ورشو، شهرداری فرانکفورت و موزه هیروشیما در ژاپن اشاره کرد.

این هنرمند بزرگ در سال ۱۳۹۳ نشان شوالیه هنر و ادبیات فرانسه را دریافت کرد. دولت فرانسه این نشان را برای تقدیر از هنرمندان، فعالان سیاسی و مدنی و افرادی که به موفقیت‌های قابل ستایشی دست می‌یابند، اعطا می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان