تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰

سفر وزیر خارجه طالبان به پاکستان جنجال‌آفرین شد

اولین سفر امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان به پاکستان به عنوان مقام رسمی دیپلماتیک حکومت طالبان، خبر ساز شد.

سفر وزیر خارجه طالبان به پاکستان جنجال‌آفرین شد

رویداد۲۴ به گزارش جمهور، انعام الله سمنگانی، یکی از سخنگویان طالبان در مورد سفر متقی به پاکستان در توییترش نوشته است: "هیات بلندرتبه امارت اسلامی ساعت ۴ عصر چهارشنبه از کابل به اسلام آباد (پاکستان) عازم شد. وزیران امور خارجه، تجارت و دارایی با تیم‌های کاری‌شان.

اما؛ ماجرا‌ها از آنجا آغاز می‌شود که طالبان عکسی از امیرخان متقی منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد او در مقابل هواپیمای شرکت دولتی آریانا ایستاده است؛ گویا او با این هواپیما به پاکستان سفر کرده است.

اما تصاویری که رسانه‌های پاکستان از زمان فرود امیرخان متقی در میدان هوایی اسلام آباد، منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد او از یک هواپیمای کوچک پاکستانی پایین می‌آید.

این مساله در شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده انعکاس یافته و بسیاری کاربران، طالبان را فریبکار خواندند.

یک کاربر در این خصوص نوشته: معجزه طالبانی! هیات طالبان در میدان هوایی کابل با طیاره آریانا به اسلام آباد پرواز می‌کند، ولی در میدان هوایی اسلام آباد از طیاره پاکستانی پائین می‌شود. "

ماجرای دیگر این سفر هم نحوه استقبال از امیرخان متقی در فرودگاه اسلام آباد است.

او از سوی پایین‌ترین مقام‌های دیپلماتیک حتی گفته می‌شود گفت غیر دیپلماتیک پاکستانی استقبال شده است و متقی با دلواپسی تمام با آنان، صحبت می‌کند.

در واکنش به این ماجرا یک کاربر دیگر در تویترش با انتشار دو عکس از ورود قریشی به فرودگاه کابل و متقی به فرودگاه اسلام آباد نوشته: "سفر در طیاره پاکستانی، استقبال توسط مامور عادی، نه از قریشی خبر است نه از باجوا. ۲۰ سال جهاد کردید تا برسید به همین افتخار و غرور؟! "

این در حالی است که چند هفته پیش هنگام ورود شاه محمود قریشی به فرودگاه کابل، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان خود از او استقبال کرد.

اما؛ در تصاویری که از ورود امیرخان متقی به اسلام‌آباد منتشر شده، خبری از شاه محمود قریشی وزیر خارجه و یا هر دیپلمات شناخته شده پاکستان نیست و فقط چند مامور پایین‌رتبه به استفبال او آمده‌اند.

این ماجرا‌ها از آنجا عجیب و قابل تامل می‌شود که پاکستان هرچند رسماً طالبان را به رسمیت نشناخته؛ اما در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به شدت از حکومت جدید آنان در افغانستان حمایت می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طالبان ، پاکستان
نظرات شما
پیشخوان