تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰

تغییرات احتمالی تیم‌ملی مقابل سوریه/ چه کسی جانشین جهانبخش می‌شود؟

اتفاقات دراماتیک لحظات پایانی بازی با لبنان، برد تیم ملی در صیدا را بسیار لذتبخش کرد، با این حال نمایش ضعیف تعدادی از بازیکنان نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.
تیم ملی فوتبال ایران
رویداد۲۴ تیم ملی سه‌شنبه در یک بازی سخت دیگر میهمان سوریه است و انتظار می‌رود که کادر فنی با توجه ضعف‌های بازی با لبنان ترکیب اصلی را در چند پست تغییر دهد و احتمالاً شاهد حضور دو تا چهار بازیکن جدید خواهیم بود.
اسکوچیچ با توجه به غیبت طارمی ترجیح داد تیم ملی را مقابل لبنان با تک مهاجم به زمین بفرستد و سامان قدوس در پست ده بازی کرد، ولی هافبک برنتفورد نمایش خوبی نداشت.
 
از یک طرف وظایف سامان با نوراللهی تداخل داشت و از طرف دیگر به نظر می‌رسید که او برای این بازی خاص آمادگی ذهنی کافی ندارد.منطقی‌ترین تصمیم این است که اسکوچیچ به چیدمان 2-4-4 برگردد و یکی از مهاجمان ذخیره جانشین قدوس در ترکیب اصلی شوند. صیادمنش که در بازی با لبنان هم زودتر از انصاری‌فرد به زمین رفت، احتمالاً بخت بیشتری برای بازی کنار آزمون در ترکیب اصلی دارد. اسکوچیچ ترجیح می‌دهد از انصاری‌فرد و قایدی در دقایق پایانی استفاده کند، مگر اینکه برای این بازی نقشه متفاوتی داشته باشد.
 
تیم ملی در بلوک تهاجمی یک تغییر اجباری هم دارد و جهانبخش محروم است. انتظار می‌رود که وحید امیری در غیاب بازیکن فاینورد این بار از ابتدا در خط میانی بازی کند. امیری مقابل لبنان بازی را در پست دفاع چپ شروع کرد، ولی در نیمه دوم به هافبک چپ رفت و با نفوذهایش نقش پررنگی در تغییر جریان بازی داشت.
بیشتر بخوانید: شوک دوم اسکوچیچ؛ روزهای بد دروازه‌بان تیم‌ملی رسید؟

در روزهای گذشته بسیاری از کارشناسان تأکید داشتند که امیری در پست اصلی‌اش کارآیی بیشتری دارد و انتظار می‌رود که کادر فنی هم او را به این پست برگرداند. تغییر پست احتمالی امیری به معنی دو تغییر دیگر در چیدمان تیم ملی است. با خالی شدن پست مدافع چپ میلاد محمدی بخت زیادی برای بازگشت به ترکیب اصلی دارد. او در نیمه دوم بازی مقابل لبنان به زمین رفت و همراه امیری زوج خیلی خوبی ساخته بود.
 
اسکوچیچ برای این پست نورافکن و حاجی‌صفی را هم دارد، با این حال بخت میلاد برای بازی بیشتر از دو نفر دیگر است.
با حضور امیری در هافبک چپ، قلی‌زاده احتمالاً به هافبک راست منتقل خواهد شد. او توانایی بازی در هر دو سمت را دارد و البته در سمت راست کارآیی‌اش بیشتر است.
 
نمایش صادق محرمی مقابل لبنان در دفاع راست خوب نبود و روی تک گل حریف تمرکز کافی نداشت تا با انتقادات زیادی روبه‌رو شود. مدافع دینامو زاگرب هم می‌تواند یکی از گزینه‌های خروج از ترکیب باشد، ولی صالح حردانی، نفر دوم این پست تجربه زیادی ندارد و احتمالاً اسکوچیچ دوباره به محرمی اعتماد کند.
 
سه‌شنبه ممکن است شاهد یک تغییر غیرمنتظره هم در ترکیب تیم ملی باشیم. بیرانوند روی تک گل لبنان عملکرد خوبی نداشت و در نیمه دوم هم چیزی نمانده بود دریبل اشتباهش به گل دوم میزبان ختم شود. بعید نیست اسکوچیچ در این پست هم تصمیم به تغییر بگیرد و با نیمکت‌نشین کردن دروازه‌بان باتجربه‌اش از عابدزاده استفاده کند که در ماه‌های گذشته با پونفرادینا نمایش خوبی داشته، بر خلاف بیرانوند که در ترکیب بوایستا هم دروازه‌بان چندان مطمئنی نبوده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان