تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد:

تلاش دقیقه نودی برای وزارت مسعود فیاضی / حامیان برادر داماد زاکانی چه کسانی هستند؟ +عکس

در حالی که فردا مجلس جلسه رای اعتماد به مسعود فیاضی برای وزارت آموزش و پرورش را در برنامه خود دارد، آخرین تلاش‌ها برای وزارت او ادامه دارد. رویداد۲۴ نشان داده که این اقدامات چگونه به صورت هماهنگ از یک منشا انجام شده است.

مسعود فیاضی وزیر آموزش و پرورش

رویداد۲۴ مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش در حالی فردا در مجلس از برنامه‌های خود برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان دفاع می‌کند که آخرین تلاش‌های آنها پیش از رای‌گیری همچنان ادامه دارد. این در حالی است که کمیسیون تحقیقات و آموزش رسما اعلام کرده مخالف وزیر پیشنهادی است.

رزومه فیاضی برای تصدی یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور آنقدر ضعیف است که برخی نمایندگان اصولگرا که معمولا در مخالفت با دولت سخنی نمی‌گفتند، اکنون منتقد وضعیت شده‌اند؛ از جمله رحیمی جهان آباد نماینده مجلس که در توییتی نوشت: «‏معرفی ‎فیاضی به عنوان ‎وزیر ‎آموزش و پرورش با این پیشینه و سوابق، توهین آشکار به هزاران فرهنگی فرهیخته و اندیشمند و توانای ایران است و قطعا با وزارت ایشان ‎مخالفت می‌کنم.» یا مجتبی ذوالنوری نماینده اولترا اصولگرای مجلس در تذکری شفاهی خطاب به ابراهیم رئیسی گفت: «گزینه‌ای که برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب می‌کنید یا باید شخصیت امتحان پس داده‌ای باشد ... یا اینکه گزینه‌ای از خود وزارت باشد، زیرا فرهنگیان معرفی شخصی غیر از بدنه این وزارتخانه را توهین و تحقیر نسبت به خود می‌دانند. ما گزینه‌های قوی فراوانی داریم و توقع نبود چنین شخصیتی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی کنید.»

سه تشکل اصلی فرهنگیان شامل «انجمن اسلامی معلمان ایران»، «سازمان معلمان ایران» و «مجمع فرهنگیان ایران اسلامی» در نامه‌ای سرگشاده به ابراهیم رئیسی اعتراض خود را به معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند و گفتند «نشانه‌های نگران‌کننده‌ای از عدم شناخت این دستگاه مهم و اولویت نداشتن آن نزد رئیس دولت و حلقه مشاوران ایشان دارد.»

در چنین فضایی آخرین اقدام حامیان مسعود فیاضی جالب بود؛ چهار وزیر سابق آموزش و پرورش در روزهای گذشته از نمایندگان مجلس خواسته بودند که به مسعود فیاضی فرصت بدهند تا کار خود را انجام دهد. یکی از وزرایی که از فیاضی حمایت کرده بود، علیرضا علی احمدی بود. نکته جالب اینکه فرزند علی‌احمدی روز گذشته با حکم علیرضا زاکانی به عنوان شهردار منطقه ۱۳ انتخاب شد!

جالب‌تر آنکه نام سیدمحمد بطحایی نیز در میان حامیان فیاضی دیده می‌شد که معتقد بود مجلس انقلابی باید به فردی که تجربه هم ندارد، فرصت بدهد و فیاضی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب کند. کاربران شبکه‌های اجتماعی اما توییت‌های قدیمی خود او را بازنشر کردند که در ابتدای دولت از رئیسی درخواست کرده بود فردی از درون خود وزارت به عنوان وزیر انتخاب شود، زیرا تنها راه موفقیت آموزش و پروش همین است. کاربران در واکنش به حمایت بطحایی از فیاضی نوشتند حداقل به حرف خودت پایبند باش.

برادر داماد زاکانی

به جز این اتفاق، توییت‌هایی به صورت هماهنگ توسط با هشتگ «فیاضی» توسط تیم حامیاناو منتشر شد که تمامی آنها شامل چند محتوای مشابه و حامل این پیام بودند که «فیاضی به وزارت آموزش و پرورش نیاز ندارد، بلکه آموزش و پرورش به فیاضی نیاز دارد.»

اما نکته مهم درباره این توییت‌ها این بود که ظاهرا همگی از یک منبع آمده بودند و ماجرا جایی لو رفت که در یکی از همین توییت‌ها عبارت «محتوای توییتری» از خود نوشته توییت حذف نشده بود!


بیشتر بخوانید: فامیل بازی علیرضا زاکانی؛ از مرکز پژوهش‌ها تا شهرداری تهران/ حسین حیدری دامادی که بدون حقوق با فتوسنتز زندگی می‌کند!


مسعود فیاضی برادر داماد زاکانی

مسعود فیاضی کیست

در تمام این توییت‌ها کلمه «محتوای توییتری» دیده می‌شد و در برخی موارد این توییت‌ها توسط اکانت‌هایی منتشر شد که به تازگی راه‌اندازی شده بودند. این موضوع بازتاب بسیاری در شبکه‌های اجتماعی داشت و برخی کاربران معتقد بودند به وزیری که از همین ابتدا با چنین روشی قرار است خود را اثبات کند، چگونه می‌توان اعتماد کرد.

مشخص نیست فردا مجلس یازدهم به مسعود فیاضی رای اعتماد خواهد یا نه، اما در هر صورت مشخص است که او به مرکز پژوهش‌های مجلس بازنخواهد گشت؛ چه آنکه پیش از مشخص شدن نتیجه بررسی صلاحیت او، از معاونت مرکز پژوهش‌ها عزل و شخص جدیدی به عنوان سرپرست معاونت تعیین شده است. این اتفاق دو حالت دارد؛ یا آنکه آنقدر به رای اعتماد او اطمینان بوده که نیازی به صبر برای روز رای اعتماد نبوده یا آنکه مدیر مرکز پژوهش‌ها که اتفاقا به محمدباقر قالیباف نزدیک است، نخواسته ریسک کند و در صورت عدم رای اعتماد او را به مرکز بازگرداند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
این آقا اگر توانست یک نطق 15 دقیقه ای بدون نوشته و بدون مشاوره بدون توپق درمجلس ارائه کند می شود گقت که تواناست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
خودت رو پاره کن چون سیاست رییسی با نفرات تغییر نمی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
خودت رو پاره کن چون سیاست رییسی با نفرات تغییر نمی کنه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان