تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰

آمریکا: برای دور جدید مذاکرات وین آماده می‌شویم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سوالی درباره تاثیر رایزنی‌های این هفته نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با کشور‌های منطقه و رژیم صهیونیستی بر از سرگیری مذاکرات وین پاسخ داد.

آمریکا: برای دور جدید مذاکرات وین آماده می‌شویم

رویداد۲۴ به نقل از پایگاه وزارت امور خارجه آمریکا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در یک کنفرانس خبری درباره سفر رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به کشور‌های خاورمیانه و ارتباط آن با رایزنی‌های برجامی گفت: مالی، نماینده ویژه ما همان طور که هفته پیش هم اعلام کردیم، برای رایزنی با شرکایمان در منطقه در سفر است. او در امارات متحده عربی بود. الان در اسراییل است که تعاملات خیلی خوبی داشته است. او از بین همکاران اسراییلی ما با وزیر امور خارجه، وزیر جنگ، مشاور امنیت داخلی آن و رئیس موساد دیدار داشته است.

پرایس ادامه داد: ما در قبال شرکای اسراییلی مان و شرکایمان در منطقه خلیج فارس در اظهاراتمان بسیار صریح و شفاف بوده ایم، در مدت شش دور قبلی مذاکرات غیر مستقیم در وین، مرتب آن‌ها را در جریان روند مباحثات گذاشته ایم. حالا هم که در حال آماده شدن برای ازسرگیری این مذاکرات هستیم، یعنی دور هفتم، در وین، این [سفر]فرصتی برای تبادل نظر و آمادگی برای دور هفتم است. اما رایزنی‌ها و هماهنگی‌های دقیق با نزدیک‌تر شدن به ۲۹ نوامبر و مسلما با ازسرگیری مذاکرات ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل در این سفر نیز گفت: تا جایی که می‌دانم، سفیرمان گرینفیلد دستور کار گسترده تری دارد. البته، مالی به دقت روی موضوع ایران و امکان بازگشتی دوجانبه به توافق متمرکز است، بنابراین، مذاکرات نسبتا محدودی بود.

ند پرایس با تاکید بر این که واشنگتن برای دور جدید مذاکرات وین آماده می‌شود گفت: ما در طول شش دور پیشین مذاکرات در وین به صورت مرتب به همکاران خود در خلیج فارس و همچنین اسرائیل توضیح داده ایم و همانطور که ما برای دور هفتم مذاکرات آماده می‌شویم. این فرصتی است تا نقطه نظر‌های خود را مقایسه کنیم و برای دور هفتم مذاکرات آماده شویم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان