تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰

رئیس جمهور صحن علنی مجلس را ترک کرد / رئیسی مطمئن است که فیاضی رأی می اورد؟

رئیس‌جمهور پس از پایان سخنان خود در زمان اول دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، صحن علنی مجلس را ترک کرد.

رئیس جمهور صحن علنی مجلس را ترک کرد / رئیسی مطمئن است که فیاضی رأی می اورد؟

رویداد۲۴  حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با پایان زمان اول صحبت‌های خود در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صحن مجلس را ترک کرد.

عدم حضور رئیس‌جمهور در ادامه جلسه بررسی صلاحیت و رأی اعتماد به فیاضی از این منظر مورد توجه است که رئیس‌جمهور یا نماینده دولت در جلسه رأی اعتماد ۶۰ دقیقه زمان برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود دارد که معمولا طی دو زمان ۳۰ دقیقه‌ای از این زمان استفاده می‌شود؛ بر این اساس با توجه به سخنرانی ۴۰ دقیقه‌ای رئیس‌جمهور زمان اول، ۲۰ دقیقه از زمان برای دفاع از فیاضی باقی مانده است که وی اقدام به ترک صحن علنی کرد.

گفتنی است محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه جلسه در صحن حضور دارد و ممکن است که او در زمان دومی که به نماینده دولت برای دفاع از وزیر پیشنهادی اختصاص می‌یابد، به دفاع از وزیر پیشنهادی بپردازد.

با این حال از آنجا که وزارت آموزش و پرورش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه معاون پارلمانی دولت هم اخیر طی سخنانی خواستار رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی شد تا کابینه هرچه زودتر تکمیل شود، به نظر می‌رسد ترک جلسه علنی توسط رئیس‌جمهور می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که خیال دولت از کسب رأی اعتماد راحت شده است و رئیسی لزوم و نیازی برای حضور در ادامه جلسه و دفاع مجدد از وزیر پیشنهادی احساس نکرده است.ابراه

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان