تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰

آصفری: عملکرد برخی وزرا باعث شد تا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای نیاورد

نماینده اراک گفت: بسیاری از همکاران من بر این باورند که در سیستم آموزش و پرورش که یک میلیون معلم را در خود جای داده است، گزینه‌های کارآمدی‌تری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش وجود دارند که بهتر است آقای رییس جمهور به سراغ آن‌ها برود.

محمدحسن آصفری

رویداد۲۴ امروز –سه‌شنبه- مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ رای ماخوذه نتوانست از مجلس رای اعتماد کسب کند و بدین ترتیب، مجلس اصولگرا برای دومین بار دست رد بر سینه سیدابراهیم رئیسی زد تا شاید گزینه سوم را با دقت بیشتر انتخاب کند.

اما اینکه چرا مجلس همسو با دولت، روی به چنین رویکردی آورده است، سوالی است که از محمدحسن آصفری پرسیدیم.

او گفت: به اعتقاد من، یکی از دلایلی که منجر به عدم‌رای‌اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شد این بود که برخی وزرایی که در مردادماه از مجلس رای بالایی گرفتند به مرور رابطه‌شان با مجلس کمرنگ شد و از این‌رو، بسیاری از نمایندگان به آقای فیاضی رای لازم را ندادند.

وی افزود: من به شخصه به وزیر پیشنهادی رای مثبت دادم، اما بسیاری از همکاران من بر این باورند که در سیستم آموزش و پرورش که یک میلیون معلم را در خود جای داده است، گزینه‌های کارآمدی‌تری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش وجود دارند که بهتر است آقای رییس جمهور به سراغ آن‌ها برود.

نماینده اراک تصریح کرد: هدف مجلس در همه بخش‌ها کمک به دولت است. از طرفی، آقای کاظمی سرپرست کنونی وزارت آموزش و پرورش در این مدت، وزارت را به خوبی اداره کرده است، اما نبود وزیر باعث خواهد شد برنامه‌های بلندمدت به خوبی پیش نرود و این لطمه بزرگی به وزارتخانه خواهد بود.

آصفری در پاسخ به اینکه در این هفته‌ها بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در دستور کار است و چقدر نبود وزیر برای تصویب این لایحه مضر است؟ گفت: نداشتن وزیر در وزارت آموزش و پرورش ارتباطی با پیگیری لایحه رتبه بندی معلمان ندارد و ان‌شاالله با اراده‌ای که شکل گرفته این لایحه که مطالبه معلمان است به زودی تصویب خواهد شد.

منبع: نشان تجارت

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان