تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

ماجرای پیشنهاد پرسپولیس به ستاره تیم ملی

علی قلی زاده ستاره ایرانی شارلروا گل سوم تیم کشورمان به سوریه را به زیبایی و با دریبل ۳ بازیکن حریف در محوطه جریمه به ثمر رساند.

علی قلی زاده

رویداد۲۴ این بازیکن چپ پا و تکنیکی به تازگی قراردادش با تیم بلژیکی را تمدید کرده است اما ۳ سال پیش نزدیک بود مثل دوست صمیمی‌اش مهدی ترابی پرسپولیسی شود!

برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس پیش از شروع لیگ هجدهم دست روی دو بازیکن تکنیکی و جوان سایپا گذاشت؛ مهدی ترابی ۲۳ ساله و علی قلی‌زاده ۲۲ ساله! یکی راست پا و تکنیکی و دیگری چپ پا و دریبل زن و مرد کروات می‌خواست با خرید این دو هافبک جوان خط میانی تیمش را تقویت کند.

    مهدی ترابی در ۱۰ تیر ۱۳۹۷ با قراردادی خاص به پرسپولیس پیوست. با توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس، توافقی میان پرسپولیس، سایپا و ترابی انجام شد و بر اساس آن، او پس از نیم فصل بازی در سایپا، به صورت رسمی‌به پرسپولیس اضافه شد. علی قلی‌زاده دوست صمیمی مهدی ترابی اما با وجود علاقمندی به تیم پرسپولیس راهی لیگ بلژیک و تیم شارلروا شد.


    بیشتر بخوانید: دردسر بزرگ یحیی؛ تصمیمی تاریخی که برانکو و کالدرون نگرفتند!


    این چپ پای تکنیکی که سابقه بازی در تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید ایران را در کارنامه داشت به این خاطر لژیونر شد که به پیراهن تیم ملی بزرگسالان برسد و به خواسته‌اش هم رسید. قلی‌زاده که حالا به یک بازیکن کلیدی در تیم ملی تبدیل شده در آن مقطع، احساسات را کنار گذاشت تا به هدف فوتبالی خودش برسد در حالی که مهدی ترابی راهی پرسپولیس شد. مهدی ترابی در پرسپولیس خوش درخشید و ستاره شد اما به همان نسبت از ترکیب اصلی تیم ملی دور شد و عکس این اتفاق برای علی قلی‌زاده رُخ داد.

    امید نورافکن در رابطه با او می‌گوید: «من می‌دانم شاید هم دوست نداشته باشند که بگویم ولی علی قلی‌زاده پرسپولیسی است، واقعا هم پرسپولیسی است و اگر بخواهد به ایران بیاید، این تیم را انتخاب می‌کند.»

    پیش از آن نیز یاسمن فرمانی فوتبالیست مطرح بانوان و همسر استقلالی علی قلی‌زاده لو داده بود او پرسپولیسی است و گفته بود: «علی در یک مصاحبه لو داد که من استقلالی هستم اما اشکالی ندارد اگر علی بخواهد به پرسپولیس برود من مانعش نمی‌شوم. ضمن اینکه من طرفدار هر تیمی هستم که علی در آن بازی می‌کند.»

    البته بعید به نظر می‌رسد علی قلی‌زاده بخواهد به فوتبال ایران بازگردد اما در بازگشت به احتمال فراوان به تیم محبوب دوران کودکی‌اش پرسپولیس خواهد پیوست.

    نظرات شما
    پیشخوان