تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۸ آبان ۱۴۰۰

سردار آزمون، کاپیتان بعدی تیم ملی ایران؟

این جدولی است که آینده تیم ملی را پیش بینی می‌کند؛ آیا سردار آزمون و سعید عزت اللهی رهبر بعدی تیم ملی ایران خواهند بود؟

سردار آزمون، کاپیتان بعدی تیم ملی ایران؟

رویداد۲۴ با خداحافظی جواد نکونام و سپس کنار گذاشتن سیدجلال حسینی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه، تیم ملی ایران شمایل تازه‌ای به خود گرفت. بازیکنانی که پیش‌تر در قامت جوان‌های تیم مطرح بودند، بازوبند را در اختیار گرفتند و گروه تازه‌ای از ستاره‌ها به ترکیب تیم ملی رسیدند تا حالا مقایسه فهرست دراگان اسکوچیچ با تیمی که به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه، تفاوت‌هایی جدی را به نمایش بگذارد.

اسکوچیچ در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۳۲ بازیکن را به تی ملی دعوت کرده و در این بین ۹ بازیکن فرصت بازی پیدا نکردند و ۴ نفر هم اصلا تجربه بازی ملی ندارند؛ یاسین سلمانی، عارف آقاسی، محمد کریمی و زبیر نیک نفس فهرست این بازیکنان است.

سردار آزمون، کاپیتان بعدی تیم ملی ایران؟

نکته جالب اینکه وحید امیری، شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی سه بازیکنی هستند که رکورد ۵۴۰ دقیقه بازی در شش مسابقه مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی را داشته‌اند تا فیکس‌های همیشگی تیم دراگان اسکوچیچ لقب بگیرند.

حاج صفی به رکورد نکونام می‌رسد؟

احسان حاج صفی که روزگاری به عنوان بازیکنی ۱۷-۱۸ ساله نگاه سرمربیان تیم ملی را به خود جلب می‌کرد، حالا کاپیتان اول تیم ملی به حساب می‌آید. حاج صفی ۱۱۵ بازی ملی دارد و این آمار را در ۱۴ سال عضویت خود در تیم ملی ثبت کرده تا میانگین هر سال حدود ۸ بازی را در تیم ایران داشته باشد. او برای رسیدن به رکورد جواد نکونام، ۳۶ بار دیگر باید پیراهن تیم ملی را بپوشد که با متوسط آمار او، حاج صفی باید تا ۳۵ سالگی در ترکیب تیم ملی بماند؛ تا پایان مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶.

 انصاری‌فرد، رئیس بعدی فدراسیون فوتبال؟

کریم انصاری فرد به عنوان دومین بازیکن باتجربه تیم ملی، به سوی سومین تجربه جام جهانی اش حرکت می‌کند. کریم که پس از آقای گلی در لیگ برتر راهی اوساسونا شد، در تمام این سال‌ها لژیونر بوده و توانسته همیشه پیراهن تیم ملی را حفظ کند. او که ۹۰ بازی ملی در کارنامه دارد، اگر بتواند تا جام جهانی در ترکیب ایران باقی بماند، احتمالا به باشگاه ۱۰۰ تایی‌ها خواهد پیوست و این به منزله اجازه کریم برای ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال در آینده است؛ هرچند که مشخص نیست این مهاجم ۳۱ ساله علاقه‌ای به مشاغل رده مدیریتی فوتبال داشته باشد یا خیر؟

 آزمون، کاپیتان بعدی تیم ملی؟

سردار آزمون مهاجم گلزن تیم ملی ایران در بازی با سوریه شصتمین بازی ملی خود را انجام داد تا بالاتر از علیرضا جهانبخش، چهارمین بازیکن باتجربه ایران لقب بگیرد. نکته جالب این است که آزمون در ۲۶ سالگی به این آمار رسیده و اگر ۱۰ سال دیگر این روند را ادامه دهد، فرصت این را خواهد داشت تا شمار بازی‌های ملی اش را به ۱۵۰ هم برساند. با این حال به نظر می‌رسد حتی او اگر به این هدف هم نرسد، کاپیتانی در تیم ملی برایش کاملا در دسترس خواهد بود.

سردار آزمون، کاپیتان بعدی تیم ملی ایران؟

سردار آزمون، برترین گلزن تیم ملی

بیرانوند و عبور از حجازی و عابدزاده؟

علیرضا بیرانوند با ۴۹ بازی ملی هفتمین بازیکن باتجربه تیم دراگان اسکوچیچ است. او در ۹ سالگی تجربه بازی در جام جهانی و جام ملت‌ها را با خود حمل می‌کند و البته چشم به آینده‌ای دارد که شاید با شکستن رکورد عابدزاده و حجازی همراه شود. زنده یاد حجازی ۵۸ بازی ملی را انجام داد و عابدزاده نیز با ۷۶ بازی ملی، رکورددار دروازه بانی در تیم ملی لقب گرفت. بیرانوند اگر میانگین ۷ بازی ملی در سال را حفظ کند، شش سال دیگر می‌تواند به رکورد احمدرضا عابدزاده برسد.

 امیری و رکوردی عجیب و غریب

وحید امیری اولین بازی ملی اش را در ۲۶ سالگی انجام داد و اولین گل ملی اش را شش سال پیش به ثمر رساند. او اگرچه پس از سردار آزمون به تیم ملی دعوت شد، اما تعداد بازی ملی بیشتری نسبت به سردار دارد و با ۶۳ بازی ملی در رتبه سوم تیم کنونی قرار گرفته است. نکته جالب اینکه نرخ بازی به ازای تعداد سال عضویت در تیم ملی، نشان می‌دهد که وحید امیری هر سال ۹ بازی ملی برای تیم ایران انجام می‌دهد که آمار فوق العاده‌ای محسوب می‌شود. اگر او سه سال دیگر همین روند را حفظ کند، هیچ بعید نیست که به مرز ۱۰۰ بازی ملی هم برسد.

مورد ویژه تیم دراگان اسکوچیچ

نکته جالب درباره تیم دراگان اسکوچیچ این است که از بین فهرست ۳۲ نفره دعوت شده برای مقدماتی جام جهانی، تیم او ۱۸ بازیکن با تعداد دو رقمی بازی ملی دارد. همچنین ۱۴ بازیکن بیش از ۲۰ بازی ملی انجام داده‌اند و ده نفر نیز با بیش از ۳۰ بازی ملی خودنمایی می‌کنند. این تجربه بالای بازیکنان تیم ملی شرایطی ویژه را برای سرمربی تیم ملی پدید آورده تا بتواند جای خالی تیمش در دوره محرومیت، مصدومیت و افت را پوشش دهد.

رکورد مثبت سعید عزت اللهی

هافبک دفاعی شماره شش تیم ملی که از ملوان بندرانزلی به فوتبال ایران معرفی شد، در ۲۵ سالگی به رکورد ۴۱ بازی ملی رسیده است. در بین ۱۰ بازیکن باتجربه تیم کنونی ایران، عزت اللهی سن کمتری از همه آن‌ها دارد و مثل سردار آزمون، احتمالا در آینده به بازوبند کاپیتانی خواهد رسید. او همچنین تجربه گلزنی در تیم ملی را هم دارد.

 سروش رفیعی؛ ۳۱ سال و چهار بازی ملی

سروش همیشه بازیکنی در قامت ستاره برای فوتبال ایران بوده و چه در دوره کارلوس کی‌روش و چه حالا به تناوب در تیم ملی هم حضور داشته است، اما به شکلی عجیب، آمار بازی ملی این بازیکن بسیار پایین است. رفیعی تنها چهار بازی ملی انجام داده که ۲ تا در دیدار‌های دوستانه بوده است.

سردار آزمون، کاپیتان بعدی تیم ملی ایران؟

ستون اولین بازی ملی و اولین گل ملی در تعریف گذشت زمان با واحد سال از اولین بازی ملی و اولین گل ملی است.

 تنها پنج بازیکن بالای ۳۰ سال

در ترکیب فعلی تیم ملی ایران، تنها پنج بازیکن بالای ۳۰ سال حضور دارند که این نکته بسیار مثبتی برای تیم ملی محسوب می‌شود: وحید امیری (۳۳)، شجاع خلیل زاده (۳۲)، احسان حاج صفی و کریم انصاری انصاری فرد و سروش رفیعی (۳۱). جوان‌ترین بازیکن تیم اسکوچیچ یاسین سلمانی ۱۹ ساله است و پس از او اللهیار صیادمنش و مهدی قایدی حضور دارند. نکته مهم اینکه ترکیب هجومی ایران سنین پایینی دارند و می‌توانند حتی تا جام جهانی بعدی هم در ترکیب قرار بگیرند.

 کریم و آزمون برترین گلزنان تیم ملی

در ترکیب فعلی تیم ملی ایران، سردار آزمون و کریم انصاری فرد بیشترین تعداد گل را به ثمر رسانده‌اند. نکته جالب اینکه مهدی طارمی با ۲۶ گل در تعقیب این دو بازیکن است و با بازگشت به فهرست اسکوچیچ، رقیبی جدی برای انصاری فرد خواهد بود. در فهرست کنونی تیم ملی ۱۷ بازیکن سابقه گلزنی در تیم ملی را دارند.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تیم ملی ، سردار آزمون
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان