تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۳۰ آبان ۱۴۰۰

‏چرا فرمانده نیرو‌های ایرانی در ‎سوریه تغییر کرد؟

‏در سال ٩٨ تصمیم فرماندهی نیروی قدس بر این بود که ماموریت سردار غفاری تا اوایل سال ٩٩ ادامه داشته باشد، ولی ترور و شهادت سردار سلیمانی این تغییر را تا زمان ایجاد ثبات در نیروها، به تعویق انداخت و نهایتا او چند هفته قبل این مسئولیت را واگذار کرد.

‏چرا فرمانده نیرو‌های ایرانی در ‎سوریه تغییر کرد؟

رویداد۲۴ مسعود اسداللهی کارشناس ارشد مسائل منطقه، تحلیل‌های منتشرشده مبنی بر برکناری سردار جواد غفاری فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه به‌درخواست وزیر خارجه امارات و با دستور بشار اسد را رد کرد.

به گزارش تسنیم، اسداللهی گفت: سردار غفاری سومین فرمانده نیرو‌های ایرانی و همپینانانش (حزب الله، فاطمیون و...) در سوریه از زمان شروع بحران در این کشور است که ۶ سال این مسئولیت را برعهده داشت.

آزادسازی حلب، دیرالزور و المیادین و بوکمال، شکست داعش، حضور در مرز عراق و سوریه و حضور در مرز سوریه و اردن و... ازجمله کار‌هایی بود که در زمان فرماندهی سید جواد غفاری صورت گرفت.

وی افزود: ‏در سال ٩٨ تصمیم فرماندهی نیروی قدس بر این بود که ماموریت سردار غفاری تا اوایل سال ٩٩ ادامه داشته باشد، ولی ترور و شهادت سردار سلیمانی این تغییر را تا زمان ایجاد ثبات در نیروها، به تعویق انداخت و نهایتا او چند هفته قبل این مسئولیت را واگذار کرد.

به گزارش تسنیم، ‏بعد از انتشار غیررسمی خبر تغییر فرمانده نیرو‌های ایرانی در سوریه، تحلیل‌هایی مبنی بر اینکه سردار غفاری با دستور بشار اسد و به درخواست وزیر خارجه امارات (که اخیرا به دمشق سفر کرده)، برکنار شده، منتشر شد.

برخی دیگر هم بیماری را علت این تغییر دانستند.


بیشتر بخوانید: ادعای رسانه صهیونیستی: بشار اسد از حضور پررنگ ایران در سوریه ناراضی است


مسعود اسداللهی کارشناس ارشد مسائل منطقه، تغییر فرمانده نیرو‌های ایرانی در سوریه را طبق برنامه قبلی دانسته و این تحلیل‌ها که او با دستور دولت سوریه و یا درخواست امارات برکنار شده باشد را رد کرد.

اسداللهی می‌گوید: برای تودیع سردار غفاری چندین مراسم از طرف مسئولان سوری (مشخصا وزیر دفاع و فرمانده ارتش) و بسیاری از مردم (خصوصا اهالی حلب) برگزار شد، ولی عدم اطلاع رسانی رسمی از سوی منابع ایرانی، این زمینه را برای سوء استفاده دیگران و ارائه تحلیل‌های کذب فراهم کرد.

سید جواد غفاری سومین فرمانده نیرو‌های ایرانی در سوریه در مراسم تودیع

‏چرا فرمانده نیرو‌های ایرانی در ‎سوریه تغییر کرد؟

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سوریه
نظرات شما
پیشخوان