تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

ادعای رسانه صهیونیستی: بشار اسد از حضور پررنگ ایران در سوریه ناراضی است

یک روزنامه صهیونیستی نوشت رئیس جمهوری سوریه نه تنها برکنار نمی‌شود بلکه تلاش دارد حاکمیت و تسلط خود بر کشورش را نیز گسترش دهد.

ادعای رسانه صهیونیستی: بشار اسد از حضور پررنگ ایران در سوریه ناراضی است

رویداد۲۴ اسرائیل هیوم در تحلیلی به قلم لیلاخ شووال، تحلیلگر نظامی نوشت: پس از جنگ خونین در سوریه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به قدرت بازگشت و در حال حاضر تلاش می‌کند حاکمیت خود را بر کشورش و حتی طرف‌هایی مانند ایران که در این مسیر کمکش کرده‌اند، اعمال کند.

تحلیل می‌افزاید: از آنجایی که اسد بسیار مدیون ایران و حزب الله لبنان است اقدام مذکور بسیار قابل توجه است چرا که ابتدای جنگ داخلی او چندین شکست متحمل شد؛ اما ایران و حزب الله و بعد هم روسیه به نجات او شتافتند و او را به سمت پیروزی هدایت کردند.

این تحلیلگر نظامی به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: ایران و حزب‌الله لبنان از سال ۲۰۱۲ تاکنون از طریق مشاوره نظامی، انتقال تسلیحات و کمک‌های اقتصادی و نیز نیرو‌های نظامی که وارد این کشور شدند، مداخله در اتفاقات سوریه را شروع کردند و سپس روسیه متوجه شد که فرصتی برای نفوذ در منطقه وجود دارد و از این روی شروع به پمپاژ مهمات، تجهیزات جنگی و نیرو کرد و از جنبه عملی، مداخله نیرو‌های خارجی، عمدتا روسیه نظام اسد را نجات داد و تسلطش را بر کشور بازگرداند.


بیشتر بخوانید: آیا بشار اسد به دنبال کاهش نفوذ ایران در سوریه است؟


این تحلیلگر در ادامه مدعی شد: اگرچه بشار اسد در طول جنگ داخلی به خاطر کمک‌ها به ایران مدیون است، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر از حضور پررنگ ایران در سوریه راضی نیست.

اسرائیل هیوم در ادامه در استدلالی بی اساس ادعا کرد که با وجود این تحولات به نظر می‌رسد اسرائیل و سوریه با یکدیگر منافع مشترک دارند.

در پایان این تحلیل آمده است: به هر طریقی، حملات در سوریه احتمالاً هم به دلیل نیاز‌های عملیاتی و هم همپوشانی با منافع سوریه و روسیه اسرائیل در منطقه ادامه خواهد یافت. این همچنین راهی برای اسرائیل در برابر برنامه هسته‌ای ایران است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل ، بشار اسد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
3
1
کار اسرائیل تفرقه افکنی میان کشورهای خاورمیانه برای ایجاد امنیت برای خودش است، سوریه یک کشور مستقل است، و ایران به خاطر دفاع از محور مقاومت به سوریه کمک کرد، و سوریه نیز این را می داند، اسرائیل هم این را می داند و از این موضوع ناراحت است. اختلاف و تفرقه افکنی شیوه اسرائیل و حامیان آن است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
1
3
به این می گویند عقل و ترجیح منافع ملی. صحنه سیاست بین الملل گود زنبورک خونه و یا گذر لوطی صالح نیست که جوانمردی و رفاقت تا پای جان ملاک تصمیم ها باشد. یک روزی بشار اسد به ایران نیاز داشت برای مقابله با مخالفین خود. اکنون آن نیاز مرتفع شده و حالا نیاز دارد به دوستی خارجی و کمک بین المللی برای بازسازی کشورش و خوب می داند با رفاقت با ایران از کمک و مساعدت خارجی خبری نخواهد بود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان