تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

وزیر کشور: نیازی به واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال نیست

وزیر کشور معتقد است که نیازی به واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال نیست.

وزیر کشور: نیازی به واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال نیست

رویداد۲۴ احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا گفت: در قرارگاه ستاد مبارزه با کرونا درباره نوسازی دستورالعمل‌های بهداشتی بحث شد، انشالله در دو هفته آینده بتوانیم دستورالعمل‌های بهداشتی را هم مورد بازنگری قرار دهیم.

 به گفته این مقام مسئول دراین جلسه درباره لغو برخی از محدودیت‌های کرونایی صحبت شد و همچنین مراقبت از اعمال پروتکل‌هایی که تا کنون وجود داشته مانند ماسک زدن و رعایت فاصله‌های اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت. مسئله‌ای که به ویژه در حوزه مدارس جدی است و حتماً از مدیران مدارس می‌خواهیم دستورالعمل‌های بهداشتی را آنچنانکه وزارت بهداشت ابلاغ کرده را رعایت کنند.

وزیر کشور معتقد است که هرجا واکسن زدن شده ابتلا و مرگ و میر کمتر بوده است.

پیش از این هم بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: متاسفانه بیش از ۸۵ درصد از بیمارانی که جان خود را از دست می‌دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده اند و نگرانی موج ششم بخاطر افرادی است که واکسینه نشده اند.

وی در ادامه بررسی طرح شهید سلیمانی را موضوع دیگر این جلسه عنوان کرد و گفت: یکی از مبانی این طرح بیماریابی بوده است که این هم برای هوشمندسازی مدیریت کرونا لازم است. لازمه این موضوع این است که ما این طرح شهید سلیمانی را به خوبی انجام دهیم، این طرح در این جلسه مورد بازنگری قرار گرفت.

سردار سرتیپ سید قاسم قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره طرح شهید سلیمانی گفته بود که مهم‌ترین هدف از انجام طرح شهید سلیمانی این است که علاوه بر درمان مبتلایان به کرونا، از انتقال ویروس به دیگر اعضای جامعه نیز جلوگیری شود.

وحیدی درباره اینکه وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان به کجا رسیده است؟ گفت: درباره واکسیناسیون زیر ۱۲ سال قبلا معلوم شد که نیازی به این کار نیست، واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال هم انجام شد و ضرورت زدن واکسن برای بازگشایی مدارس لازم بود که این کار هم انجام شده است.

وزیر کشور درباره اجرای قرنطینه هوشمند گفت: اجرای قرنطینه هوشمند دستورالعملی دارد که در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شده باید اطلاع‌رسانی کافی شود و پس از اطلاع رسانی مراحل اجرایی آن از حیث نتایج عدم رعایت این طرح و اعمال تنبیهات برای افرادی که این طرح را اجرا نمی‌کند اعمال شود.

در ادامه وحیدی در پاسخ به به سوال یکی از خبرنگار‌ها مبنی بر اینکه طرح منع تردد شبانه چقدر موفق بود و برخی بر این باورند که این طرح درآمدزایی برای دولت داشته است؟ گفت: اینکه می‌گویند این طرح برای دولت درآمدزایی داشته اشتباه است و این طرح منبع درآمدی برای دولت نداشته؛ به دلیل اینکه هزینه‌هایی که در پس این طرح ایجاد شده بود، آنقدر زیاد بود که درآمد‌های آن آورده برای دولتی نداشت. این طرح در زمان خود برای بهبود سلامت مردم اجرا شده و دلیل اجرایی شدن این طرح قبلا گفته شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان