تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

سقوط استقلال و پرسپولیس!

در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی، پرسپولیس همچنان رتبه نخست ایران را در اختیار دارد.

استقلال و پرسپولیس

رویداد۲۴ براساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که دیروز (۲ آذر) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۰۶ امتیاز و با یک پله سقوط نسبت به رده بندی پیشین در رتبه پنجم قاره کهن ایستاد. تیم یحیی گل محمدی در سطح جهانی نیز در مقایسه با رده بندی قبلی با ۵ پله سقوط در رتبه ۱۱۱ جهان قرار گرفت.

تیم فوتبال استقلال با ۱۵۳۰ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران باقی ماند. شاگردان فرهاد مجیدی با ۲ پله سقوط در جایگاه ۱۱ آسیا و با ۷ پله سقوط در سطح جهانی در رتبه ۲۲۶ قرار گرفتند.

تیم فوتبال سپاهان با ۱۵۲۰ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است. همچنین این تیم بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی در رتبه ۱۵ آسیا جای گرفت. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی در مقایسه با هفته گذشته با ۶ یک پله سقوط در رتبه ۲۴۷ قرار گرفته اند.

در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد، گل گهر سیرجان، ذوب آهن و پیکان به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هشتم فوتبال ایران جای گرفته‌اند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۳ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن با ۱۶۹۲ امتیاز همچنان صدرنشین است. پس از این تیم، الهلال عربستان سعودی با ۱۶۷۸ امتیاز در رتبه دوم جای دارد.
چونبوک موتورز کره جنوبی با ۱۶۱۳ امتیاز در رتبه سوم است. تیم اولسان هیوندای کره جنوبی با ۱۶۱۰ امتیاز بالاتر از پرسپولیس در رتبه چهارم قاره کهن قرار دارد.


بیشتر بخوانید: ضرر ۵ میلیاردی استقلال به تمام باشگاه ها


در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه تیم اول جدول تغییری نداشته و بایرن مونیخ با ۲۰۷۸ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، تیم لیورپول انگلیس با ۱۹۸۸ امتیاز با یک پله صعود در رتبه دوم قرار گرفته است. منچسترسیتی با ۱۹۸۵ امتیاز به رتبه سوم نزول کرده، چلسی با ۱۹۶۳ امتیاز با یک پله صعود در رتبه چهارم و رئال مادرید با ۱۹۶۲ امتیاز با یک پله سقوط در رتبه پنجم برترین تیم‌های باشگاهی جهان جای گرفته اند.

بر اساس این رده بندی بارسلونا با یک پله صعود در رتبه ۱۹ جهان قرار دارد.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:
بایرن مونیخ
لیورپول
منچسترسیتی
چلسی
رئال مادرید
اینتر میلان
آژاکس
پاریسن ژرمن
ناپولی
یوونتوس

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان