تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰

بحران سوء تغذیه کودکان در افغانستان

روی کارآمدن طالبان در حالی شرایط افغانستان را پیچیده‌تر کرده است که بر اساس برآوردهای صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، در سال جاری میلادی، یک نفر از هر دو کودک افغان با معضل سوء تغذیه شدید مواجه خواهد شد.

بحران سوء تغذیه کودکان در افغانستان/تصاویر

رویداد۲۴ سوء‌تغذیه جان کودکان افغانستان  را به خطر انداخته  و فقر و گرسنگی این کشور را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است. نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی هشدار داده‌اند که  تا پایان سال جاری میلادی حدود ۳.۲ میلیون کودک در این کشور دچار سوءتغذیه حاد خواهند شد. از این آمار یک میلیون نفر نیز در معرض خطر مرگ قرارمی‌گیرند.

بیماری‌هایی مانند سرخک و اسهال نیز یکی دیگر از چالش‌های بزرگ در میان کودکان افغانستان است و  امروز بیش از گذشته جان آنها را به خطر انداخته است.  طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، از هر چهار زن باردار در افغانستان، یک نفر به دلیل سوء تغذیه شدید فوت می‌کند

طبق گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، شمار آوارگان ناشی از جنگ در این کشور سه میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافته است . طبق بررسی‌های این سازمان پیش از آنکه طالبان کنترل کابل را در دست بگیرد، حدود نیمی از مردم افغانستان به کمک نیاز داشتند. در تصاویر روز عکس هایی از بحران سوء تغذیه کودکان در افغانستان را ببینید.

منبع:ایسنا 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان